21 Οκτωβρίου 2011

Κεφαλογιάννης για το αεροδρόμιο Καστελίου: "...ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΕΤΟ ΕΤΟΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ;;;"

http://static.doldigital.net/webstatic/E38D85A79B54804BAC03A5706598ABFC.jpgΕρώτηση στη Βουλή κατέθεσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ και βουλευτής Ηρακλείου Μανώλης Κεφαλογιάννης με την οποία επισημαίνει πως η κυβέρνηση ΓΑ Παπανδρέου συνεχίζοντας το «αναπτυξιακό/εθνικό» της έργο επέτυχε μετά από 5 αναβολές δημοπράτησης ,να δημοπρατήσει το έργο της κατασκευής του αεροδρομίου Καστελίου την 18/10/11, πλην όμως ούτε ένας επενδυτής δεν υπέβαλε προσφορά !!

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών, Υποδομών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης ( τέως υποδομών), Ανάπτυξης, Πολιτισμού-Τουρισμού , έχει ως εξής:


ΘΕΜΑ: Ένας ακόμα προαναγγελθείς «θάνατος» αναπτυξιακού έργου της Κρήτης - Άγονος ο διαγωνισμός για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε προγραμματίσει τη δημοπράτηση του έργου για το Φεβρουάριο του 2010.

Η κυβέρνηση ΓΑ Παπανδρέου συνεχίζοντας το «αναπτυξιακό/εθνικό» της έργο επέτυχε μετά από 5 αναβολές δημοπράτησης του έργου, επέτυχε να δημοπρατήσει το έργο την 18/10/11, πλην όμως ούτε ένας επενδυτής δεν υπέβαλε προσφορά για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης.

Επειδη:

1. Οι συναρμόδιοι και συνυπεύθυνοι τέως και νυν υπουργοί Υποδομών κ.κ. Ρέππας, Μαγκριωτης και Ραγκούσης από τον Οκτώβριο 2009:Α. Κατηγορούσαν τη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για δημοπράτηση έργων υποδομής «χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση». Β. Διαβεβαίωναν πως το αεροδρόμιο στο Καστέλι «θα πραγματοποιηθεί». Γ. Δήλωναν σε ξένα πρακτορεία ότι «Είμαστε στην τελική ευθεία πια» την επόμενη της δεύτερης αναβολής του διαγωνισμού.

2. Από τον Οκτώβριο του 2009 έως σήμερα το τοπίο στον κλάδο των κατασκευών είναι αγνώριστο, όχι μόνο λόγω ύφεσης, που δημιούργησε το μνημόνιο , αλλά ιδίως λόγω του ανύπαρκτου έργου της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών.

3. Όλοι οι συναρμόδιοι υπουργοί αντί της προσέλκυσης επενδυτών με στόχο την επιστροφή στην ανάπτυξη, περιορίστηκαν σε «εξαγγελίες» και επενδυτικό τουρισμό σε τριτοκοσμικές χωρες

4. Η αναστολή των κατασκευαστικών εργασιών στους μεγάλους οδικούς άξονες και η ανικανότητα της κυβέρνησης να προχωρήσει στην απεμπλοκή εξαφανίζουν το όποιο επενδυτικό ενδιαφέρον για νέα μεγάλα έργα στην Ελλάδα

5. Το «φιάσκο» του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο του οποίου η δημοπράτηση κατέστη άγονη ύστερα από διαδοχικές αναβολές, αποδεικνύει την έλλειψη επενδυτικού ενδιαφέροντος των ξένων για την «υψηλού κινδύνου» Ελλάδα, όπου οι τράπεζες αρνούνται να χρηματοδοτήσουν νέα έργα υποδομών, μετρώντας τους «κυκλοφοριακούς φόρτους»

6. Η Επιτροπή Μεγάλων Έργων και Υποδομών που συστάθηκε τον Φεβρουάριο του 2010, έχει έχει φέρει μηδενικά αποτελέσματα, ενώ ο κατασκευαστικός κλάδος της Χώρας πνέει τα λοίσθια, βυθισμένος στο αντί-αναπτυξιακό τέλμα της κυβέρνησης ΓΑ Παπανδρέου

7. Χαρακτηριστική είναι η αδυναμία του αρμόδιου υπουργείου να θέσει σε λειτουργία τους επτά ολοκληρωμένους κατασκευαστικά (κατά 95%) σταθμούς του Μετρό της Αθηνας

8. Επειδή ο τότε Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ΓΑ Παπανδρέου ομιλώντας στο Ηράκλειο Κρήτης την 25/9/2009 διακήρυξε μεταξύ των άλλων βαρύγδουπων πλην όμως κενών περιεχομένου: «Στις 4 του Οκτώβρη, είναι η μεγάλη μας ευκαιρία να αφήσουμε πίσω μας την παρακμή, να βάλουμε τη χώρα σε πορεία προόδου, δικαιοσύνης και ανάπτυξης. …Χρειάζεται το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι, οι οδικές διασυνδέσεις, που είναι στρατηγικά έργα για την ανάπτυξη της Κρήτης. Η ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Άξονα, η μελέτη κατασκευής του Νότιου Άξονα, η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, η κατασκευή λιμανιού στο Νότο και βέβαια, τα μέσα σταθερής τροχιάς, γιατί είναι οι υποδομές του μέλλοντος…»

9.Ολα τα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης έχουν εγκαταλειφτεί από τη κυβέρνηση ΓΑ Παπανδρέου Χρησιμοποιώντας μια έκφραση του πρώην Πρωθυπουργού, Κώστα Σημίτη σας ερωτώ για το Αεροδρόμιο Καστελιού : «...ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΕΤΟ ΕΤΟΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ;;;»