- Στόχος του ελληνικού δημοσίου είναι να εισπράξει από τη Siemens περί τα 250 εκατ. ευρώ
- Ποιοί σταθμοί του ΜΕΤΡΟ είναι στον αέρα ενώ θα έπρεπε ήδη να λειτουργούν
- Κανένας υπουργός δεν αναλαμβάνει να βάλει υπογραφή στη σύμβαση με τη Siemens
- Χάνονται εκατομμύρια καθημερινά από τη μη λειτουργία των σταθμών
Ο Ευάγγελος Βενιζέλος τόνισε ότι πρέπει να προχωρήσει ο εξωδικαστικός συμβιβασμός που ξεκίνησε η προηγούμενη κυβέρνηση με τον Χάρη Παμπούκη.
Για τον λόγο αυτό το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε “να εξουσιοδοτήσει τον Υπουργό Οικονομικών να χειριστεί το θέμα μιας συμφωνίας με τη Siemens προκειμένου να επέλθει μια συμβιβαστική επίλυση της διαφοράς, σε συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία (Υπουργείο Δικαιοσύνης, Υπουργείο Υποδομών) ώστε να τερματιστεί η εμπλοκή σε διάφορα έργα, όπως αυτά του μετρό.”
Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος του ελληνικού δημοσίου είναι η είσπραξη 250 εκατομμυρίων ευρώ από τη Siemens μετά την εμπλοκή του ονόματός της στο γνωστό σκάνδαλο. Το πρόβλημα με την εταιρεία και το μετρό είναι ότι, αν και έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής σε 7 σταθμούς, δεν έχει μπει ακόμη το σύστημα σηματοδότησης. Τον σχετικό διαγωνισμό τον είχε κερδίσει η Siemens το 2008 με προσφορά ύψους 42 εκατομμυρίων ευρώ, όμως μέχρι σήμερα κανένας αρμόδιος δεν έβαζε την υπογραφή του.
Έτσι, στον αέρα είναι αυτή τη στιγμή οι σταθμοί του Περιστερίου, Ανθούπολης, Χαϊδαρίου, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου και Ελληνικού ενώ θα έπρεπε ήδη να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό.
“Η δέσμευση της εταιρείας μας στο Αττικό Μετρό είναι ότι με την υπογραφή της σύμβασης, οποία θα έρθει αμέσως τις επόμενες ημέρες μετά την πολιτική απεμπλοκή, θα τελειώσουν και θα παραδοθούν σε ένα εξάμηνο οι πρώτοι σταθμοί και οι τελευταίο σε ένα δωδεκάμηνο”, δήλωσε στο Mega ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας.
Η καθυστέρηση στη λειτουργία αυτών των σταθμών έχει και οικονομικές επιπτώσεις. Όχι μόνο δεν μπαίνουν επιπλέον έσοδα στα ταμεία αλλά υπάρχει ο κίνδυνος να χαθούν και κοινοτικά κονδύλια.
Σύμφωνα με την σύμβαση, αν μέχρι το καλοκαίρι δεν έχει λειτουργήσει η επέκταση προς το Ελληνικό, τότε το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να επιστρέψει την ευρωπαϊκή ενίσχυση που φτάνει τα 256 εκατομμύρια ευρώ. Αντίθετα, αν λειτουργούσαν από το 2008 στα δυτικά προάστια κι από το 2010 στα νότια, όπως αρχικά προβλεπόταν, τότε θα βελτιωνόταν και η κατάσταση στην πόλη.
“Υπολογίζουμε ότι γύρω στις 150.000 επιβάτες θα κάνουν χρήση των επεκτάσεων του μετρό οι οποίες είναι τώρα υπό ολοκλήρωση. Στη λεωφόρο Βουλιαγμένης μόνο υπολογίζουμε τουλάχιστον 50.000 μετακινήσεις την ημέρα, λιγότερες.”, υποστηρίζει στο Mega ο Διευθυντής Έργων Αττικό Μετρό.
newsit.gr