22 Δεκεμβρίου 2011

Την πλάτη της Airbus, που σπάει όλα τα ρεκόρ, βλέπει η Boeing

Η ευρωπαϊκή εταιρία Airbus κατάφερε με παραγγελίες ρεκόρ να ξεφύγει ακόμα περισσότερο από την ανταγωνίστρια αμερικανική Βoeing ab. Φέτος η θυγατρική της EADS έχει μέχρι τώρα 1529 παραγγελίες για νέα αεροπλάνα και η Boeing μόνο 894.

Προπάντων το νέο A320neo βοήθησε την Airbus να κάνει ρεκόρ παραγγελιών, και παρόλο που και τα προηγούμενα χρόνια πουλούσε περισσότερα αεροπλάνα από την Boing, φέτος κατάφερε να αυξήσει ακόμα περισσότερο τη διαφορά. Το εκσυγχρονισμένο A320neo, που θα καταναλώνει πολύ λιγότερα καύσιμα, είναι αυτό που πουλιέται περισσότερο απ' όλα και θα αρχίσει να πετάει το 2015. Από την ανακοίνωση της κατασκευής του και μέσα σε σύντομο διάστημα η Airbus κατάφερε να πουλήσει σχεδόν 1200 τέτοια αεροπλάνα.

Και η Boeing κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της με την ανακοίνωση του αντίστοιχου 737. Τα 737max αναμένεται να παραδοθούν το 2017 και μέχρι τώρα έχουν πουληθεί σχεδόν 900 τέτοια, αλλά μεγάλο τμήμα είναι προπαραγγελίες που δεν είναι δεσμευτικές.


Το A320 και το 737 είναι με απόσταση τα πλέον εμπορεύσιμα αεροπλάνα της Airbus και της Boeing. 3 στα 4 αεροπλάνα που πωλούνται ανήκουν σε αυτή την κατηγορία για μικρές και μεσαίων αποστάσεων πτήσεις. Στα αεροπλάνα μεγάλων αποστάσεων η Boeing έχει τον πρώτο λόγο καθώς κατάφερε μετά από πολλές καθυστερήσεις να βγάλει το 787, τη στιγμή που το ανταγωνιστικό A350 είναι ακόμα στη φάση της εξέλιξης. Σε αυτή την κατηγορία λοιπόν είναι λογικό να έχει η Boeing περισσότερες παραγγελίες.

Στην κορυφαία όμως κατηγορία που ανήκουν τα μεγαλύτερα αεροπλάνα που πετάνε η Airbus είναι και πάλι πρώτη καθώς απέναντι στο A380 η Boeing έχει να παρατάξει την εκσυγχρονισμένη "αντίκα" του 747, η οποία όμως και στην έκδοση 747-800 είναι σαφώς μικρότερη από το A380 και γι αυτό και δεν πουλιέται τόσο καλά όσο το τελευταίο. Εδώ η Airbus έχει 243 παραγγελίες ενώ η Boeing μόνο 100 και κάτι, που αφορούν κυρίως χρήση μεταφοράς εμπορευμάτων.

Το θέμα πλέον για την Boeing είναι αν θα μπορέσει να κρατήσει έστω το 40% της αγοράς που έχει σήμερα κάτι που θεωρείται σαν όρι για έναν ισορροπημένο ανταγωνισμό.