Η λεπτομέρεια στη γεωμετρία και το χρώμα, που εξασφαλίζει η προηγμένη τεχνολογία της ψηφιακής σάρωσης βοηθά όχι μόνο στη συντήρηση, αλλά και στην επανένωση των πρωτότυπων θραυσμάτων.
Η ζωφόρος του Παρθενώνα αποκαλύπτει στους Έλληνες αρχαιολόγους κρυφές πτυχές της, χάρη στην ψηφιακή σάρωση των λίθων της. Το πρόγραμμα «Ψηφίζω Παρθενώνα» που πραγματοποιείται στο Μουσείο της Ακρόπολης, γίνεται σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, έχει ξεκινήσει εδώ και δύο μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου δύο χρόνια.
Η λεπτομέρεια στη γεωμετρία και το χρώμα, που εξασφαλίζει η προηγμένη τεχνολογία της ψηφιακής σάρωσης βοηθά όχι μόνο στη συντήρηση, αλλά και στην επανένωση των πρωτότυπων θραυσμάτων, εξηγεί ο πρόεδρος του Μουσείου Ακρόπολης, Δημήτρης Παντερμαλής, τονίζοντας ότι το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με την ψηφιακή σάρωση και των σωζόμενων λίθων της ζωφόρου στο Βρετανικό Μουσείο.
Είναι μία από τις πολλές και ενδιαφέρουσες εργασίες, που πραγματοποιούνται καθημερινά, ακόμα και τις Δευτέρες που το Μουσείο της Ακρόπολης είναι κλειστό. Και δεν είναι η μόνη. Η συντήρηση και επανατοποθέτηση εκθεμάτων, όπως η αρχαϊκή λεοντοκεφαλή-υδροροή στο γωνιακό αέτωμα του ναού της Αθηνάς, ή η επανασυγκόληση με τιτάνιο της ουράς του κυνηγετικού σκύλου, που εκτίθεται επίσης στην αρχαϊκή αίθουσα του Μουσείου της Ακρόπολης. Η αποκατάσταση της Κόρης αρ. 669 και η έκθεσή της σε ενιαίο άγαλμα ύψους 1 μ. και 89 εκ. είναι μία μόνο από τις εργασίες που πραγματοποιούνται κάθε Δευτέρα, οπότε το Μουσείο παραμένει κλειστό.
Όπως σημειώνουν οι συντηρητές του Μουσείου, «οι Δευτέρες στο Μουσείο της Ακρόπολης είναι οι πιο φορτωμένες ημέρες γιατί ουσιαστικά ξεκινούν από την Κυριακή το βράδυ, προκειμένου να παραδώσουν στο κοινό αποκατεστημένο, κάποιο σημαντικό εύρημα».