Νομική κάλυψη δύο ετών για τις υφιστάμενες κεραίες κινητής τηλεωνίας και διαδικασίες εξπρές για όσες θα τοποθετούνται στο εξής, παρέχει το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών, που κατατίθεται σύντομα στη Βουλή. Παράλληλα, ο υπουργός διευκρίνισε αναφορικά με το ενδεχόμενο μείωσης του αντιτίμου στα διόδια, πως «δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει θέμα μείωσης διοδίων υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες».
Όπως δήλωσε, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Μάκης Βορίδης, πρώτος στόχος του νομοσχεδίου είναι η διευκόλυνση των επενδύσεων από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, επενδύσεις που σήμερα λυμνάζουν στα συρτάρια της γραφειοκρατίας έως και τρία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 7.500 κεραίες, που έχουν εγκατασταθεί και λειτουργούν σήμερα, περίπου 6.000 δεν διαθέτουν άδεια λειτουργίας και είναι παράνομες.
Η προσπάθεια του υπουργείου επικεντρώνεται στη μείωση της γραφειοκρατίας, αφού για μία και μόνο άδεια κεραίας κινητής τηλεφωνίας απαιτούνται απο εννέα έως έντεκα επιμέρους αδειοδοτήσεις ανάλογα με το αν η εγκατάσταση θα γίνει σε αρχαιολογικό χώρο.
Με το νομοσχέδιο καθιερώνεται ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο θα διαχειρίζεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Όλες οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα υποβάλουν ηλεκρονικά την αίτησή τους και οι φορείς θα είναι υποχρεωμένοι να απαντήσουν μέσα σε διάστημα τεσσάρων μηνών. Σε περίπτωση που ξεπεράσουν το τετράμηνο θα χορηγείται προσωρινό πιστοποιητικό το οποίο θα μετατρέπεται σε οριστική άδεια ή θα ακυρώνεται ανάλογα με την τελική απόφαση των αρμόδιων φορέων. Η νομική κάλυψη των δύο ετών αφορά εκείνες τις κεραίες που δεν έχουν καταγγελθεί.
Παράλληλα, το νομοσχέδιο προβλέπει την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, από την 1/1/2013 με τα ΕΛΤΑ να παραμένουν ο αποκλειστικός φορέας καθολικής υπηρεσίας (υποχρέωση να στέλνουν γράμματα παντού π.χ. στην Ανάφη).
Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο μείωσης του αντιτίμου στα διόδια, ο κ. Βορίδης δήλωσε: «Δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει θέμα μείωσης διοδίων υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες». Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι μπορεί να γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις τοπικού χαρακτήρα. «Προτεραιότητα» χαρακτήρισε το «ξεπάγωμα» των μεγάλων έργων και είπε ότι ξεκίνησε συζήτηση στην οποία μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Ο υπουργός απηύθυνε μήνυμα για ανάγκη άμεσης προώθησης των επενδύσεων, λέγοντας ότι η Ελλάδα πρέπει να «ανοίξει το βήμα της» στον δρόμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, με αφορμή συνάντηση με τον Καναδό πρέσβη για επένδυση χρυσού.
Σε ερώτηση για την εφεδρεία, ο κ. Βορίδης εκτίμησε ότι τις προσεχείς ημέρες θα υπάρξει ρύθμιση για τους ευαίσθητους κλάδους των συγκοινωνιών και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αφού, όπως είπε, υπάρχει κατανόηση από τα συναρμόδια υπουργεία και χαρακτήρισε άψογη τη συνεργασία με τον κ. Ρέππα και τον κ. Βενιζέλο.
Σε ό,τι αφορά, τέλος, το θέμα των ταξί, ο υπουργός σημείωσε ότι υπάρχει περιθώριο για ρύθμιση που θα είναι συνεπής με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης.