ΕΡΩΤΗΣΗ Προς Υπουργό Οικονομικών
«Αποσαφήνιση διαδικασιών πώλησης των τεσσάρων αεροσκαφών της πρώην Ο.Α.»
Σωρεία ευλόγων ερωτημάτων δημιουργούνται στον ελληνικό λαό από την υπόθεση αγοροπωλησίας τεσσάρων υπερατλαντικών αεροσκαφών Α 340-300 της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας από την Apollo Aviator Group. Τα 4 αεροπλάνα αγοράστηκαν την περίοδο 1997-1999 έναντι 560 εκατ. ευρώ με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, ενώ από το 2009 βρίσκονται σε ακινησία στον Διεθνή Αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος».
Ωστόσο, σήμερα σύμφωνα με την έκθεση του τεχνικού συμβούλου της Γαλλικής SL Engineering & Services η αξία τους έχει διαφοροποιηθεί, καθώς έχει λήξει ο κύκλος ζωής ζωτικών συστημάτων και μερών των αεροσκαφών με αποτέλεσμα η αρχική εκτίμηση ύψους 180 εκατ. ευρώ για την πώλησή τους να πέσει στα 35-45 εκατ. ευρώ για να κλείσει η συμφωνία στα 31 εκατ. ευρώ με τον συγκεκριμένο αγοραστή, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει το γαλλικό πρακτορείο AFP .
Το 2010 είχε προηγηθεί σχετικός διαγωνισμός για την πώληση των υπερατλαντικών αεροσκαφών έναντι 93 εκατ. ευρώ στην αμερικανική Cirrus, η οποία ωστόσο απέσυρε την προσφορά της πριν κλείσει η συμφωνία. Ενώ ο δεύτερος πλειοδότης απορρίφθηκε ως αναξιόπιστος οικονομικά.
Ο ελληνικός λαός που επιβαρύνθηκε να πληρώσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για την αγορά των τεσσάρων αεροσκαφών βλέπει σήμερα να ναυαγεί στην πράξη η μεγάλη προσπάθεια για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, που ξεκίνησε επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας, προκειμένου να σταματήσει ένας κύκλος ζημιών για το ελληνικό δημόσιο, αλλά και να προκύψει μία σημαντική πηγή οικονομικών εσόδων για το κράτος, καθώς τα τέσσερα αεροσκάφη της εταιρείας φαίνεται να πωλήθηκαν μόλις στο 5% της τιμής αγοράς.
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός Οικονομικών:
- Ποια είναι η ακριβής τιμή αγοράς των τεσσάρων αεροσκαφών της πρώην ΟΑ που πραγματοποιήθηκε με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου; Ποιο είναι το ακριβές ποσό της πώλησής τους, που τελικά θα καταλήξει στα ελληνικά ταμεία και τι έχει κερδίσει ελληνικό δημόσιο από την εν λόγω αγοροπωλησία;
- Με βάση ποια κριτήρια αναπροσαρμόστηκε η αρχική αποτίμηση, από τη γαλλική εταιρεία τεχνικών συμβούλων, της αξίας των τεσσάρων αεροσκαφών από 180 εκατ. ευρώ στα 31, που τελικά φαίνεται να έχουν πωληθεί;
- Έχει προχωρήσει το αρμόδιο Υπουργείο στους απαραίτητους ελέγχους της εταιρείας αγοράς των τεσσάρων αεροσκαφών;