03 Ιανουαρίου 2012

Το ΠΑΣΟΚ παραδέχεται το ξεπούλημα των Airbus και περιμένει την αντιπολίτευση... να του τα αερίσει, για να προχωρήσουμε στο επόμενο ξεπούλημα

Παραδέχεται και επίσημα πλέον το Υπ. Οικονομικών ότι τα 4 παροπλισμένα αεροσκάφη, τύπου Airbus A340-300, των Ολυμπιακών Αερογραμμών, αγοράστηκαν μόλις 31 εκατ. ευρώ από την εταιρεία Apollo Aviation Group. Προφανώς καταλαβαίνουν και οι ίδιοι την ξεφτίλα και έβγαλαν ανακοίνωση προκειμένου να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα.


Έχουμε άλλη μια περίπτωση ΟΤΕ και όπως τότε η καθυστέρηση του Παπακωνσταντίνου να πουλήσει έγκαιρα το 5% στη Deutsche Telekom μας κόστισε  μερικές εκατοντάδες εκ ευρώ, έτσι και τώρα η μη έγκαιρη πώληση των αεροσκαφών μας ζημίωσε πάνω από 100 εκ. Οι ίδιες βέβαια θα είναι και οι ευθύνες... όπως στην περίπτωση του ΟΤΕ, η αντιπολίτευση αέρισε τα αρχίδ@@ του Παπακωνσταντίνου, το ίδιο θα κάνει και τώρα με τον Βενιζέλο...

Την απόφαση για την πώληση λένε στην ανακοίνωση πως την έλαβε η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, ενώ, σύμφωνα με την «Ημερησία», πιλότοι και τεχνικοί της πρώην Ολυμπιακής κάνουν λόγο για εξαιρετικά χαμηλή τιμή προσθέτοντας ότι στο πλαίσιο της αποκρατικοποίησης της εταιρείας τα αεροπλάνα αυτά εκτιμήθηκαν το 2009 σε περίπου 25 εκατ. ευρώ το καθένα.

«Εάν τα αεροσκάφη είχαν πωληθεί με το κλείσιμο της εταιρίας όταν ακόμα ήταν πλόϊμα η τιμή και για τα 4 θα μπορούσε να φτάσει ακόμα και στα 170 με 180 εκατ. ευρώ» είπε στην «Ημερησία» ο πρώην πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών της Ολυμπιακής, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος.

Τι απαντά η ΔΕΑΑ

Με ανακοίνωση της η Γραμματεία της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ) παρείχε διευκρινίσεις για τον διαγωνισμό, τις προσφορές και την πώληση των 4 αεροσκαφών.

«Κατά τον πρώτο διεθνή ανοικτό διαγωνισμό που προκηρύχθηκε από την ΔΕΑΑ στο τέλος του 2009, η πλειοδότρια εταιρία (Cirrus International) που είχε προσφέρει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων απέσυρε το ενδιαφέρον της εξαιτίας αδυναμίας χρηματοδότησης της συναλλαγής. Μετά από εξέταση των υπολοίπων προσφορών που είχαν υποβληθεί στο πλαίσιο αυτού του πρώτου διαγωνισμού και τις σχετικές εισηγήσεις των χρηματοοικονομικών και νομικών συμβούλων, ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος τον Δεκέμβριο του 2010 και αποφασίστηκε η επαναπροκήρυξή του από τη ΔΕΑΑ» σημείωσε η ΔΕΑΑ.

Παράλληλα ανέφερε ότι με πρόσφατη εκτίμηση των τεχνικών συμβούλων της Lazard, μόνο το κόστος της επένδυσης που θα απαιτείτο για να καταστούν πλήρως αξιόπλοα σήμερα θα υπερέβαινε τα 47 εκατ. δολάρια.

Ο δεύτερος διεθνής ανοικτός διαγωνισμός προκηρύχθηκε από τη ΔΕΑΑ στις αρχές του 2011, πριν την ίδρυση του Ταμείου Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας του Δημοσίου, και το στάδιο των τελικών προσφορών έληξε στις 20 Ιουνίου 2011.

Πλειοδότης ανακηρύχθηκε τον Αύγουστο του 2011, σύμφωνα με την ΔΕΑΑ, η Apollo Aviation Group, η οποία και προσέφερε το μεγαλύτερο τίμημα, δηλαδή 40,4 εκατ. δολάρια, μεταξύ των εταιριών που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας.

Οι άλλες τρεις εταιρείες που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας ήταν η AerSale Inc. (35 εκατ. δολάρια), η AAR Corp. (33,6 εκατ. δολάρια) και η Universal Asset Management Inc. (24,04 εκατ. δολάρια).

«Η διεθνής αγορά γι’ αυτόν τον τύπο αεροσκαφών βαίνει μειούμενη επειδή εκτιμήθηκαν από τους αερομεταφορείς ως κοστοβόρα (εξάλλου και η Airbus διέκοψε πρόσφατα την παραγωγή τους). Οποιαδήποτε δε περαιτέρω καθυστέρηση ως προς την πώληση, πέραν του χρονικού ορίου που είχε τεθεί από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής, θα ενείχε σημαντικό κίνδυνο ακόμη μεγαλύτερης ή μάλλον ραγδαίας απαξίωσης των από διετίας σταθμευμένων αεροσκαφών για τεχνικούς λόγους (λήξη ισχύος και άλλων ανταλλακτικών και μερών)» υπογράμμισε η ΔΕΑΑ, που εκτίμησε ότι αν προκηρυσσόταν και νέος διεθνής διαγωνισμός τότε οι προσφορές θα ήταν ακόμη μικρότερες.