09 Μαρτίου 2012

Ό. Κεφαλογιάννη για την απάθεια Γερουλάνου μπροστά στην απειλούμενη μείωση της τουριστικής κίνησης από τη Γερμανία

Η Τομεάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ρεθύμνου, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, με αφορμή ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμό, κ. Παύλο Γερουλάνο, με θέμα την ανυπαρξία επικοινωνιακής στρατηγικής για την αποκατάσταση της φήμης της Ελλάδας στην τουριστική αγορά της Γερμανίας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:


«Το τελευταίο διάστημα ο γερμανικός τύπος ασχολείται επισταμένα με τον ελληνικό τουρισμό και ειδικότερα με τη μείωση κατά περίπου 30% στις κρατήσεις για το καλοκαίρι, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της περσινής περιόδου κρατήσεων. Σαν κύριες αιτίες για τη μείωση αυτή, προβάλλονται αφενός η αρνητική εικόνα για την Ελλάδα, όπως διαμορφώνεται από τις διαρκείς διαδηλώσεις, τις συχνές απεργίες, τις ταραχές και τις καταστροφές που συνοδεύουν σχεδόν κάθε κινητοποίηση στην Αθήνα, αφετέρου, η στρεβλή προβολή της χώρας μας από μερίδα του γερμανικού τύπου ως μη φιλικού προορισμού για γερμανούς τουρίστες.

Αυτή η συζήτηση εύκολα μπορεί να καταγράψει μια παγιωμένη τάση, αν δε ληφθούν άμεσα μέτρα. Τώρα μιλάμε για μείωση στις κρατήσεις. Αν δεν γίνει γρήγορα κάτι, σύντομα θα μιλάμε για μείωση στις αφίξεις και τα τουριστικά έσοδα. Είναι σαφές, ότι τέτοιο περιθώριο δεν υπάρχει. Η οικονομία βρίσκεται σε οριακό σημείο και είναι αδιανόητο να αφεθεί τώρα να χαθεί πολύτιμο τουριστικό εισόδημα.

Αυτό το απολύτως αυτονόητο, δυστυχώς, δεν είναι αυτονόητο για όλους. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού κάνει ότι δε βλέπει και δεν ακούει τους διαφαινόμενους κινδύνους. Δυστυχώς δεν περιμέναμε τίποτα καλύτερο. Είναι σαφές, από ενάρξεως της θητείας της, πόσο υποτιμά τη σημασία της γερμανικής τουριστικής αγοράς για τον ελληνικό τουρισμό. Πρώτα αποδυνάμωσε τον ΕΟΤ. Κλείνοντας γραφεία σε μεγάλες γερμανικές πόλεις, άφησε τους tour operators χωρίς περιφερειακό συνομιλητή και στέρησε από μια τεράστια αγορά σημαντικούς φορείς εκπροσώπησης και διαφήμισης του ελληνικού τουρισμού. Τώρα, αδιαφορεί για την αποκατάσταση της εικόνας της Ελλάδας στην αγορά της Γερμανίας. Αρνείται να επενδύσει σε μια δραστική επικοινωνιακή στρατηγική που θα ανακόψει τη μείωση στις κρατήσεις. Δεν κάνει τίποτα για να



διαχειριστεί, έστω και τώρα, την τελευταία στιγμή, την κρίση εικόνας και φήμης, στην εξαιρετικά σημαντική για την Ελλάδα τουριστική αγορά της Γερμανίας. Αποφεύγει συστηματικά να αναλάβει ευθύνες απέναντι στον τουρισμό και απέναντι σε όλους τους συνδεδεμένους, άμεσα εξαρτημένους όσο αφορά την ανάπτυξή τους, κλάδους.

Κατόπιν όλων των παραπάνω, καταθέσαμε ερώτηση προς τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Παύλο Γερουλάνο.»