Aν πιστεύετε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν ο μεγάλος νικητής στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου κάνετε λάθος, γράφει η γαλλική εφημερίδα Φιγκαρό. «Ο μεγάλος νικητής είναι η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών Adidas, που συγκέντρωσε συνολικά...226 μετάλλια, νικώντας τη Nike -τον παγκόσμιο ηγέτη στα αθλητικά είδη-, που απέσπασε μόλις 117 μετάλλια».
Σκληρή αναμφίβολα, ίσως και άδικη η εκτίμηση της συντηρητικής γαλλικής εφημερίδας για τους χιλιάδες αθλητές και αθλήτριες που μετείχαν στη λονδρέζικη Ολυμπιάδα, αλλά δεν παύει να αντανακλά μια πραγματικότητα: Οι Ολυμπιακοί Αγώνες αποτελούν όλο και περισσότερο ένα πεδίο σκληρού ανταγωνισμού με κύριο έπαθλο το κέρδος για τις πολυεθνικές που λυμαίνονται και το χώρο του αθλητισμού.
«Και η Ολυμπιάδα του Λονδίνου δεν ήταν παρά η μεγαλεπήβολη έκφραση της ανθυγιεινής εμπλοκής του νεοφιλελευθερισμού στον αθλητισμό» γράφει το βρετανικό περιοδικό Ρεντ Πέπερ. «Για 15 ημέρες, περισσότερες από 200 χώρες αγωνίζονταν να φθάσουν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στην τελική κατάταξη των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου. Εάν στην κατάταξη των κρατών οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο νικητής της Ολυμπιάδας, δεν συνέβη το ίδιο στην κατάταξη των προμηθευτών» γράφει η Φιγκαρό. Αν στην πραγματικότητα, η Nike είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των αθλητικών ειδών, με ετήσιο κύκλο εργασιών 15,5 δισεκατομμύρια ευρώ, δεν είναι και ο νικητής στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ο νικητής είναι η γερμανική Adidas. Ένας λόγος γι' αυτήν τη νίκη είναι το γεγονός ότι η Adidas ήταν ο μόνος επίσημος προμηθευτής 11 εθνικών Ολυμπιακών Επιτροπών, συμπεριλαμβανομένης της Βρετανίας (που κέρδισε 65 μετάλλια), της Γαλλίας (34 μετάλλια), της Αυστραλίας (35 μετάλλια) και της Γερμανίας (44 μετάλλια). Από την πλευρά της η Nike «έντυσε» τους Αμερικανούς, τους Κενυάτες και τους Εσθονούς αθλητές, ενώ η Puma -η τρίτη μεγαλύτερη εταιρία αθλητικών ειδών με ετήσιο τζίρο 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων- πήρε μόλις 14 μετάλλια.
Μεγάλος νικητής από τα αουτσάιντερ η ρωσική Bosco, που έντυσε εκτός από τη Ρωσία, την Ισπανία και την Ουκρανία και ξεπέρασε σε μετάλλια τη Nike, αφού απέσπασε συνολικά 119. Η ιαπωνική Asics νίκησε επίσης την Puma καθώς ήταν ο χορηγός της Ιρλανδίας, της Ιαπωνίας, της Ολλανδίας και της Ρουμανίας, κερδίζοντας συνολικά 72 μετάλλια!
Χάρη στη νίκη της στους Ολυμπιακούς Αγώνες, η Adidas ελπίζει τώρα να επεκτείνει την επιρροή της στην αγγλική αγορά και ήδη οι πωλήσεις της στη Βρετανία αυξήθηκαν κατά 24% το τελευταίο διάστημα σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο.