25 Αυγούστου 2012
Έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον
Λιμάνια και μαρίνες αποτελούν το "φιλέτο" για αποκρατικοποίηση ή για σύμβαση παραχώρησης. Ήδη ξένοι και Έλληνες επιχειρηματίες, αλλά και διεθνείς όμιλοι εξετάζουν περιοχές στις οποίες μπορούν να επενδύσουν κυρίως στους τομείς της αποθήκευσης και διακίνησης προϊόντων (logistics), της ναυπηγοεπισκευής αλλά και της κρουαζιέρας.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει εκφράσει το ενδιαφέρον του μεγάλος ναυτιλιακός όμιλος από το Χονγκ – Κονγκ αλλά και κατασκευαστικός όμιλος από την Τουρκία. Δύο επιχειρηματικοί όμιλοι ένας από τη Σκανδιναβία και ένας από την Ιταλία έχουν εκφράσει τον ενδιαφέρον τους για τον σταθμό αυτοκινήτων του Πειραιά, ενώ αμερικανικές και ιταλικές εταιρίες εξετάζουν επενδύσεις στην κρουαζιέρα.
Για επενδύσεις στο λιμάνι του Ηρακλείου ενδιαφέρονται ελληνικοί επιχειρηματικοί όμιλοι αλλά και κινεζικές επιχειρήσεις, ενώ για το Ρέθυμνο πληροφορίες αναφέρουν ότι μεγάλος τουρκικός όμιλος είναι ανάμεσα στους πιθανούς επενδυτές.
Το Ταμείο αξιοποίησης ιδιωτικής περιουσίας του δημοσίου ελέγχει την μετοχική σύνθεση τόσο των εισηγμένων ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ, όσο και των υπολοίπων δέκα λιμανιών που λειτουργούν υπό την μορφή ανωνύμων εταιρειών - Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Βόλος, Λαύριο, Ραφήνα, Ελευσίνα, Ηράκλειο, Πάτρα, Κέρκυρα και Ηγουμενίτσα".
Οι συμβάσεις παραχώρησης αναμένεται να είναι περίπου τριακονταετούς διάρκειας και όπως διευκρινίζεται από αρμόδιες κυβερνητικές πηγές σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα πώλησης πάγιων περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού Δημοσίου.
Μεγάλες προσδοκίες υπάρχουν και από την αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να μοιραστούν σε ομάδες ώστε να προσελκύσουν περισσότερους επενδυτές. Ενδιαφέρον για την ώρα φαίνεται ότι υπάρχει από την γερμανική πλευρά, ειδικά για το αεροδρόμιο που προβλέπεται να κατασκευαστεί στο Καστέλι της Κρήτης.
Πάντως το υπουργείο Ανάπτυξης εργάζεται πυρετωδώς για να ετοιμάσει το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα εξαλείψει όλα τα εμπόδια που υπάρχουν για την αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων. "Έχουμε ορίσει ειδικό συντονιστή που ασχολείται με αυτό το θέμα, για να προσαρμοστούμε με τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Έχουμε πει ότι μέσα σε τέσσερις μήνες θα παρουσιάσουμε το σχετικό νομοσχέδιο, για να τρέξει στη συνέχεια χωρίς εμπόδια η προσπάθεια του ταμείου", δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης.
Όσο για τις αποκρατικοποιήσεις που αναμένεται να πραγματοποιηθούν μέσα στο 2012, σύμφωνα με πληροφορίες από το Ταμείο Αξιοποίησης, θα είναι αυτές των Κρατικών Λαχείων και του Κέντρου Ξένου Τύπου (IBC), ενώ αρχές του 2013 θα προχωρήσει η πώληση των ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ, η αξιοποίηση του Ελληνικού, ενώ εξελίξεις αναμένονται και για τη ΛΑΡΚΟ.