15 Ιανουαρίου 2013

Τι θα πληρώσουν όσοι έχουν μεγάλα οχήματα; Ποιοι γλιτώνουν;

Ερχεται χαράτσι διαρκείας για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που ξεπερνούν τα 1.929 κυβικά εκατοστά, αφού το το υπουργείο Οικονομικών μέσω αυτών σχεδιάζει να εξασφαλίσει πρόσθετα ετήσια έσοδα, από ανθρώπους που προφανώς έχουν λεφτά για να συντηρούν τέτοια αυτοκίνητα.

Το νέο φοροχτύπημα στους λεφτάδες θα πλήξει τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού και ηλικίας ως 10 ετών, καθώς θα επιβληθεί φόρος με συντελεστές 5% και 10% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης, βεβαιώνεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ενσωματώνεται στο εκκαθαριστικό και εξοφλείται όπως ο φόρος εισοδήματος κάθε χρόνο. Μάλιστα το χαράτσι θα έχει τη μορφή νέου μόνιμου φόρου και θα επιβάλλεται κάθε χρόνο. Θα ισχύσει από το 2014 για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν το 2013.

Επιβάλλεται με συντελεστή 5% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης για επιβατικά αυτοκίνητα από 1.929 ως και 2.500 κυβικά εκατοστά, συντελεστής που αυξάνεται στο 10% για αυτοκίνητα πάνω από 2.500 κυβικά.

Τι Φόρο Πολυτελείας θα πληρώσετε:


Ποια οχήματα εξαιρούνται:

Τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα

Τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αναπήρων που απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Με αυτά τα δεδομένα, ιδιοκτήτης καινούριου επιβατικού 1.929 κ.εκ. για το οποίο η ετήσια αντικειμενική δαπάνη είναι 8.374 ευρώ θα κληθεί να πληρώσει φόρο πολυτελούς διαβίωσης 418,7 ευρώ τον χρόνο μέχρι το αυτοκίνητό του να συμπληρώσει δεκαετία.

Αν το ίδιο αυτοκίνητο έχει ηλικία πάνω από πέντε και ως δέκα έτη, ο ετήσιος φόρος πολυτελούς διαβίωσης περιορίζεται σε 293 ευρώ.

Στα 2.000 κυβικά ο ετήσιος φόρος αυξάνεται σε 440 ευρώ για αυτοκίνητα ως 5 ετών και περιορίζεται σε 308 ευρώ για Ι.Χ. πάνω από 5 ως και 10 ετών.

Και ενώ και οι ιδιοκτήτες σκαφών, από έξι μέτρα και πάνω, ήταν με το κομπιουτεράκι στο χέρι προκειμένου να υπολογίσουν τι θα πληρώσουν για φόρο πολυτελούς διαβίωσης, τελικά το υπουργείο Οικονομικών απέσυρε τη διάταξη για φόρο πολυτελείας 10% επί του προβλεπόμενου τεκμηρίου στα σκάφη αναψυχής, καθώς όπως υποστηρίζουν τα συναρμόδια υπουργεία, θα επιβληθεί Τέλος πλεύσης και παραμονής σκαφών με πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας