29 Ιανουαρίου 2013

Πέφτουμε απ' τα σύννεφα!! Δραματική αύξηση των μαθητών του τελευταίου θρανίου και της λευκής κόλλας

[Φυσικά τα λαμόγια της αριστεράς ("Εφημερίδα των Συντακτών") και ο "αναλυτής" προσπαθούν να μας πείσουν ότι φταίει η κρίση για το χάλι της μαθητικής νεολαίας... λες και μέχρι το 2009 άκμαζε! Λες και δε θυμόμαστε ποιος τους υποκινούσε σε καταλήψεις και πορείες επί Καραμανλή! Λες και δεν θυμόμαστε το επίπεδό τους, όταν τη δεκαετία του 2000, κάθε 25η Μαρτίου και 28η Οκτωβρίου, τους έβαζαν το μαρκούτσι στο στόμα...
και δεν ήξεραν τι γιορτάζουμε (αλήθεια τα κανάλια γιατί το έχουν κόψει αυτό τα τελευταία χρόνια... μήπως για να περνάει πιο εύκολα η προπαγάνδα των Λαζόπουλων ότι "κλέβουμε τα οράματα των μαθητών")! Λες και δεν ξέρουμε ποιοι τους θέλουν στόκους και δεν ασχολούνται μέσα στην τάξη, για να τους κάνουν το απόγευμα φροντιστήρια... Τώρα έτσι όπως τους κάνανε, ας τους λουστούνε τους αγράμματους]

Ανησυχητικά είναι τα αποτελέσματα έρευνας που δημοσιεύει σήμερα Τρίτη η "Εφημερίδα των Συντακτών", σχετικά με τον μαθητικό πληθυσμό της χώρας και τις σχολικές τους επιδόσεις.

Όπως σημειώνει ο εκπαιδευτικός αναλυτής, Χρήστος Κάτσικας, αύξηση παρουσιάζουν οι μαθητές του τελευταίου θρανίου, δηλαδή τα παιδιά εκείνα που έχουν εγκαταλείψει την προσπάθεια και γυρίζουν την πλάτη στο σχολείο, ενώ συρρικνώνεται σημαντικά ο αριθμός εκείνων που προσπαθούν να πετύχουν υψηλούς βαθμούς.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι το σχολείο τείνει να μετατραπεί σε "βιομηχανία αναλφαβητισμού", φαινόμενο που συνδέεται άρρηκτα με την οικονομική κρίση και τις συνέπειές της σε όλες τις οικογένειες, ιδίως στα χαμηλά στρώματα και τους τους γόνους εργατών και των μικροϋπαλλήλων.

Σε σχολεία από την Καλλιθέα και τη Νέα Σμύρνη μέχρι την Κέρκυρα και τη Δράμα διαπιστώνεται ότι το 87% των μαθητών δεν καταβάλλουν καμία προσπάθεια, το 76% έχουν μικρότερες βαθμολογικές επιδόσεις και το 95% μειωμένες εκπαιδευτικές και επαγγελματικές προσδοκίες.

Αυτό αποτυπώνεται στα μεγάλα ποσοστά χαμηλών βαθμολογιών που καταγράφονται στις πανελλαδικές εξετάσεις και οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι αυτό έχει άμεση σχέση με τις συνέπειες της κρίσης.

Όπως επισημαίνει η έρευνα, το "κλειδί του παραδείσου", το πανεπιστήμιο, που την προηγούμενη περίοδο πρόβαλε σαν το σκαλοπάτι που έπρεπε να ανέβουν τα παιδιά όλων των στρωμάτων για να αποκατασταθούν, δεν υπάρχει πια.

Τα πτυχία έχουν χάσει την αποτελεσματικότητα που είχαν στο παρελθόν ως μέσα επαγγελματικής προώθησης, καθώς η ολοένα και αυξανόμενη ανεργία σαρώνει όλους τους τίτλους και ψαλιδίζει τις προσδοκίες.

Η έρευνα αφορά σε αναπαραστάσεις 514 καθηγητών για τις επιδόσεις και τις προσδοκίες των μαθητών τους σε σχέση με το κοντινό παρελθόν.

Πραγματοποιήθηκε από 2/11/2012 έως 20/12/2012 σε 514 καθηγητές Γυμνασίων, Λυκείων και ΕΠΑΛ σε Καλλιθέα, Νέα Σμύρνη, Άλιμο, Πειραιά, Ηλιούπολη, Περιστέρι, Αιγάλεω, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Ηράκλειο Κρήτης, Δράμα, Κέρκυρα, Βέροια.

Συγκεντρωτικά τα αποτελέσματα της έρευνας:

* Αυξήθηκε κατά 87% ο αριθμός των μαθητών που δεν καταβάλλουν καμία προσπάθεια σε σχέση με πριν από λίγα χρόνια, ενώ μειώθηκε κατά 11%.

* Η ομάδα μαθητών με υψηλές επιδόσεις, σε σχέση με πριν από λίγα χρόνια αυξήθηκε κατά 19%, μειώθηκε κατ'α 76%.

* Οι προσδοκίες των μαθητών για τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές προοπτικές είναι αυξημένες κατά 3%, μειωμένες κατά 95%.

news247.gr