13 Φεβρουαρίου 2013

Εμπλοκή με τα 4 Airbus της πρώην Ολυμπιακής-Τα δύο αποσυναρμολογήθηκαν και πληρώθηκαν... τα άλλα δύο;

[Μάλλον αποδεικνύεται πως το τίμημα ήταν μια χαρά και τζάμπα φωνάζαμε πριν ένα χρόνο: Τα αεροπλάνα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πτητικό έργο, είναι 4κινητήρια και ασύμφορα με τα σημερινά δεδομένα, τα δύο αποσυναρμολογήθηκαν ήδη μιας και κάνουν μόνο για ανταλλακτικά, ενώ η παραγωγή τους έχει σταματήσει και δεν υπάρχουν πλέον ανταλλακτικά... υπό αυτά τα δεδομένα τα 31 εκ είναι μια χαρά... αν τα πάρουν όλα, γιατί οι αγοραστές θέλουν να ακυρώσουν τη "μισή" συμφωνία]

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Μπορεί η απόφαση για την πώληση στην αμερικανική Apollo Aviation Group των τεσσάρων Airbus Α340-300, να έχει υπογραφεί εδώ και οκτώ μήνες, ωστόσο, η κωλυσιεργία, ως προς την εκτέλεσή της ανατρέπει τα δεδομένα.


Τα δύο από τα τέσσερα Airbus, που πωλήθηκαν στην Apollo προς 31 εκατ. ευρώ, έχουν ήδη μετατραπεί σε σκραπ στο αεροδρόμιο «Ελ.Βενιζέλος», διαδικασία που διήρκεσε 90 ημέρες και έλαβε χώρα για πρώτη φορά στην Ελλάδα, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές. Στο πλαίσιο αυτό το Δημόσιο έχει εισπράξει περίπου 15 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο τίμημα των δύο αεροσκαφών.

Τι συμβαίνει με τα υπόλοιπα δύο Airbus; Το αεροδρόμιο των Σπατών δεν διαθέτει επαρκείς εγκαταστάσεις, όπου θα μπορούσε να λάβει χώρα η διαδικασία αποσυναρμολόγησης των τεσσάρων αεροπλάνων που εκμίσθωνε η πρώην Ολυμπιακή Αεροπορία.

Γιʼ αυτό, όπως επισημαίνουν καλά πληροφορημένες πηγές στο Capital.gr, αποφασίστηκε (με πρωτοβουλία του Δημοσίου), σε πρώτη φάση, να μετατραπούν σε σκραπ τα δύο από τα τέσσερα αεροπλάνα και τα υπόλοιπα να αποσυναρμολογηθούν σε δεύτερο στάδιο.

Το γεγονός αυτό και κυρίως ότι η απόφαση για την πώληση των αεροπλάνων ελήφθη στις 30 Δεκεμβρίου 2011, υπεγράφη στις 8 Ιουλίου 2012 (από τον νεοτοποθετηθέντα, τότε, υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα) και άρχισε να υλοποιείται μέσα Φθινοπώρου, δημιούργησε «δεύτερες σκέψεις» στην Apollo, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.

Η καθυστέρηση, δηλαδή των περίπου 10 μηνών, οδήγησε τους Αμερικανούς στην αναζήτηση εναλλακτικών επιλογών με στόχο είτε την μείωση του τιμήματος είτε την απόσυρσή τους από τη διαδικασία, δεδομένου ότι, εκ των πραγμάτων, η αξία των αεροσκαφών, κατά τη διάρκεια του διαστήματος αυτού, μειώθηκε.

Και, όπως σημειώνουν πηγές, τα «ψιλά γράμματα» της συμφωνίας προβλέπουν την αποχώρηση των επενδυτών, «εάν και μόνο εάν πληρούνται συγκεκριμένοι όροι». Σε κάθε, βέβαια, περίπτωση το τί πρόκειται να πράξει η Apollo θα φανεί στην πράξη.

Στο ΤΑΙΠΕΔ

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η μεταβίβαση των δύο αεροσκαφών στο Ταμείο Αποκρατικοποίησεων δεν συνεπάγεται την μερική ακύρωση του deal, αλλά σχετίζεται με την μη ολοκλήρωση της πώλησης.

Όσον αφορά την λειτουργικότητα των τεσσάρων αεροσκαφών, γνώστες της αεροπορικής αγοράς, σημειώνουν ότι, εξαρχής, ήταν γνωστό ότι τα Α340-300 θα μετατρέπονταν σε σκραπ, δεν θα χρησιμοποιούνταν, δηλαδή, για την εκτέλεση πτητικού έργου.

Και αυτό επειδή η Airbus έχει διακόψει την γραμμή παραγωγής των συγκεκριμένων μοντέλων, ενώ το γεγονός ότι αυτά είναι τετρακινητήρια μειώνει την αποτίμησή τους. Από την άλλη πλευρά, τεχνικοί της πρώην Ολυμπιακής επισημαίνουν ότι το τίμημα τεσσάρων αεροσκαφών θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερο και η πώληση θα μποροούσε να πραγματοποιηθεί πολύ νωρίτερα.

dimitris.delevegos@capital.gr

Πηγή:www.capital.gr