05 Απριλίου 2013

Φρίξτε ελεύθερα με το σχέδιο της Μέρκελ να χρεοκοπήσουμε...

Το κρατικό τέρας της χρεοκοπίας

Τον Νοέμβριο του 2007, δόθηκε στην δημοσιότητα και η ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή: Στην κορυφή της λίστας παραπόνων των καταναλωτών οι περίφημες επιχειρήσεις κοινής οφελείας. Οι περισσότερες καταγγελίες αφορούσαν σε ΔΕΗ, ΟΣΕ, Μετρό, τηλεπικοινωνίες.
Την ίδια ώρα σημειωνόταν νέα έκρηξη στα ελλείμματα των ΔΕΚΟ. Με πρωταθλητές ΟΣΕ, ΕΘΕΛ, ΕΔΥΣΙ, ΕΑΣ και συσσωρευμένα χρέη ύψους 15 δις ευρώ. Αποδείχθηκε επίσης ότι οι διοικήσεις των ΔΕΚΟ δεν μπορούσαν καν να διαχειριστούν τον δανεισμό τους, ενώ όποτε τους κατέβαινε στο κεφάλι ζητούσαν δάνεια, ακόμη και αν είχαν χρήματα στα αποθεματικά τους.

Ειδικά στις επιχειρήσεις που υπάγονται στο υπουργείο μεταφορών η μεταρρύθμιση για τις ΔΕΚΟ κυριολεκτικά ναυάγησε. Το έλλειμμα του ΟΣΕ εκτροχιάστηκε κατά 2 δις ευρώ, ενώ το χρέος μετά τον περίφημο διαχωρισμό των δραστηριοτήτων εκτινάχθηκε στα 7,5 δις ευρώ μέσα σε μόλις 15 μήνες.

Ο ΟΣΕ στις αρχές του 2007 έσπασε σε πέντε εταιρίες, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί με επιπλέον λειτουργικά έξοδα. Μάλιστα, μετά τον διαχωρισμό δημιουργήθηκε και άλλο πρόβλημα, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορούσε πλέον να επιδοτηθεί.

Όσο για τους οργανισμούς του ΟΑΣΑ, την περίοδο 2003-2006 παρουσίασαν διόγκωση ελλειμμάτων κατά 42% και μαύρη τρύπα ύψους 3 δις ευρώ. Όλοι τους κουβαλούσαν δεκαετίες ζημιογόνων χρήσεων, ενώ και οι νέες εταιρίες (τραμ, προαστιακός, πρόλαβαν αμέσως να δημιουργήσουν τεράστια συσσωρευμένα χρέη).

Κάθε άλλο παρά τυχαίο, αφού και επί ΠΑΣΟΚ και επί Ν.Δ. τα δύο τρίτα των Κεντρικών Επιτροπών και των δύο κομμάτων έγιναν διευθυντές σε ΔΕΚΟ. Οι θέσεις στις ΔΕΚΟ υπήρξαν πάντα – και είναι και σήμερα ό,τι κι’ αν λένε για βιογραφικά και διαφάνεια – τα τρόπαια των αφισοκολλητών των κομμάτων.

Ετσι, τον Ιούνιο του 2008, μόνο τα χρέη του ΟΣΕ είχαν φθάσει στα 8,4 δις ευρώ. Αλλά οι μισθοί, μισθοί – οι εργαζόμενοι λένε πως αυτό συνέβη επειδή δεν υπάρχει αρκετό προσωπικό στις θέσεις που θα έπρεπε να υπάρχει, οπότε οι ανάγκες καλύπτονται με υπερωρίες.

Το 2007, σύμφωνα με τις επίσημες μισθοδοτικές καταστάσεις, το ύψος των αμοιβών 20 μηχανοδηγών ξεπέρασε τα 2 εκ ε. Από αυτά μόνο οι 400.000 αντιστοιχούν σε βασικό μισθό, ενώ οι 862.000 προέρχονταν από υπερωρίες.

Τον Ιούλιο του 2008, η τότε κυβέρνηση επανήλθε με non paper για τους μισθούς στις ΔΕΚΟ. Σύμφωνα με αυτό το 2007, η μέση ετήσια αμοιβή στις ΔΕΚΟ ήταν 43.280 ευρώ, ενώ ο μέσος ετήσιος εθνικός μισθός βρισκόταν στα 27.174 ευρώ και ο μέσος ετήσιος μισθός των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα ήταν 23.405 ευρώ. Στην ΕΑΒ, το 56% έπαιρνε από 30.000 ως 50.000 ευρώ. Στον ΗΣΑΠ το 73% έπαιρνε από 30.000 ως 70.000 ευρώ. Στον ΟΣΕ οι μέσες αμοιβές ήταν 32.273 ευρώ και με τις υπερωρίες έφθανε στις 52.457 ευρώ. Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι μέσες αμοιβές ήταν 33.424 ευρώ και με τις υπερωρίες 59.388 ευρώ.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=550998018256011&id=352580538097761