16 Μαΐου 2013

Enter the Dragon

Του Ηλία Μπέλλου

Ενώ ο πρωθυπουργός βρίσκεται στο Πεκίνο επικεφαλής μεγάλης πολιτικής και επιχειρηματικής ομάδας με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων από τον «κινεζικό δράκο» καταπλέει αύριο Παρασκευή στο λιμάνι του Πειραιά το φορτηγό πλοίο Zhenhua 24 με πέντε από τις πιο σύγχρονες γερανογέφυρες στον κόσμο.

Σε μια εξέλιξη που οι συνειρμοί τους οποίους προκαλεί για τις δυνατότητες των Κινέζων είναι αναπόφευκτοι, η Cosco φέρνει, νωρίτερα από ότι ήταν προγραμματισμένο, πέντε Super Post Panamax γερανογέφυρες. Ο εξοπλισμός αυτός προορίζεται για τον προβλήτα III που κατασκεύασε η ίδια σε χρόνο ρεκόρ με βάση βέβαια τη συμφωνία με το ελληνικό δημόσιο στα πλαίσια της μεταξύ τους σύμβασης.

Οι θηριώδους μεγέθους γερανοί αξίας δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων μπορουν σε χρόνο ρεκόρ να εκφορτώνουν τα εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρουν τα μεγαλύτερα πλοία, τύπου Super Post Panamax αυξάνοντας περαιτέρω τη δυναμικότητα που διαθέτει πλέον ο, υπό αξιοποίηση, ΟΛΠ.

Οι γερανογέφυρες είχαν φορτωθεί στο πλοίο στην Σαγκάη και ταξίδεψαν έως την Ελλάδα το προηγούμενο διάστημα. Με την τοποθέτηση τους Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά θα έχει συνολικά περί τις 30 υπερσύγχρονες γερανογέφυρες που βελτιώνουν σημαντικά την παραγωγικότητα και την ικανότητα διαχείρισης φορτίων.

Πολύ πριν λήξουν οι καταληκτικές ημερομηνίες στα χρονοδιαγράμματα, η υλοποίηση των επενδύσεων και των σχεδιασμών της θυγατρικής της Cosco, ΣΕΠ Α.Ε. αναβαθμίζει τον Πειραιά σε κυρίαρχο εμπορικό λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου και τον επανεντάσσει στις υψηλότερες θέσεις των σχετικών διεθνών κατατάξεων αξιολόγησης.

Σε δύο χρόνια από σήμερα με τις νέες επενδύσεις της Cosco στον Σ.ΕΜΠΟ ΙΙΙ του ΟΛΠ τα διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια υπολογίζεται σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, της Cosco και της Εθνικής Τράπεζας να αγγίξουν τα 4,7εκατομμύρια από 3 περίπου εκατομμύρια το 2012 εκτοξεύοντας τον Πειραιά σημαντικά υψηλότερα από το λιμάνι της Βαλένθια που βρίσκεται τώρα στην πρώτη θέση της Μεσογείου με 4,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως σύμφωνα με στοιχεία της Containerization International.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου,στην τρίτη η Αλτζεσίρα της Ισπανίας και στην τέταρτη το τουρκικό Αμπαρλί. Ο Πειραιάς καταλαμβάνει τώρα την 10η θέση.

capital.gr