Γερό ψαλίδι ετοιμάζει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης στη χρήση υπηρεσιακών οχημάτων από το Δημόσιο προκειμένου να εξοικονομηθούν χρήματα και από εκεί. Ετσι τα κρατικά αυτοκίνητα άνω των 1.400 κυβικών εκατοστών αναμένεται να αποσυρθούν προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα (καύσιμα, επισκευές).
Στο πλαίσιο αυτό, με έγγραφό του (Αρ.πρωτ. οικ.2196/20936-24.7.2013) το υπουργείο καλεί τις Κεντρικές Υπηρεσίες Υπουργείων και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις να συγκεντρώσουν στοιχεία που αφορούν στο σύνολο των κρατικών οχημάτων τα οποία ανήκουν στην κυριότητά τους, καθώς και στην κυριότητα όλων των φορέων που εποπτεύουν (Γενικές και Ειδικές Γραμματείες, ΟΤΑ α΄ και β' βαθμού, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Ειδικές Υπηρεσίες κ.λ.π.). Όλα τα δεδομένα θα σταλούν στη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Ζητείται να καταγραφούν:
Όλα τα οχήματα που ανήκουν στην κυριότητα της κάθε υπηρεσίας εξαιρουμένων:
«i) των μηχανημάτων έργου
ii) των επιβατικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται για τις επιχειρησιακές μόνο ανάγκες της ΕΛ.ΑΣ., του Λιμενικού Σώματος και της ΕΥΠ».
Ταυτόχρονα, κατά τη διαδικασία καταγραφής των οχημάτων, θα πρέπει να επισημανθούν όλα τα επιβατικά οχήματα άνω των 1400 cc, με διάκριση μεταξύ εκείνων που θα πρέπει να αποσυρθούν και εκείνων που πληρούν τις προϋποθέσεις ώστε να εξαιρεθούν από την απόσυρση.
Μάλιστα, τίθενται χρονοδιαγράμματα για τις ενέργειες των υπηρεσιών , όπως μεταξύ άλλων, να έχει γίνει η καταγραφή και των στοιχείων έως τις 31-10-2013, η απόσυρση οχημάτων έως τις 31-01-2014 κ.ο.κ.
Οπως αναφέρει και το ΒΗΜΑ η σταδιακή απόσυρση από την κυκλοφορία όλων των αυτοκινήτων άνω των 1.400 κυβικών εκατοστών, οριζόταν από τις διατάξεις Κοινής Υπουργικής Απόφασης του 2010 (ΚΥΑ 129/2534/2010 -ΦΕΚ 108β') και η προθεσμία για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόσυρσης είχε εκπνεύσει στις 31-12-2010.
Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης διαπίστωσε ότι αρκετές υπηρεσίες δεν έχουν συμμορφωθεί και συνεχίζουν - παρά την αντίθετη πρόβλεψη του νόμου - να χρησιμοποιούν οχήματα τα οποία θα έπρεπε να είχαν αποσυρθεί, ενώ, συγχρόνως, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις εξακολουθούν να εκδίδουν αποφάσεις που αφορούν στην κίνηση των οχημάτων (π.χ. αποφάσεις για έγκριση κίνησης) χωρίς προηγουμένως να έχουν εκδώσει τις αντίστοιχες αποφάσεις εξαίρεσης από την απόσυρση.