03 Δεκεμβρίου 2013

Και γι αυτό η Μέρκελ φταίει... μην το ψάχνετε! ΟΟΣΑ: Χειροτερεύουν οι επιδόσεις των Ελλήνικών μπουμπουκιών

[Φυσικά ο Λαζόπουλος και οι ΣΥΡΙΖΑίοι θα τα φορτώσουν πάλι στο εκπαιδευτικό σύστημα, στις ελλείψεις δασκάλων και και και μπλα μπλα μπλα... ότι έχουν το μυαλό τους στη λούφα και τις καταλήψεις αντί να ανοίξουν κανα βιβλίο να ξεστραβωθούν δεν περνάει απ' το μυαλό κανένός ή μάλλον το ξέρουν αλλά δεν τους πειράζει γιατί τους θέλουν ζώα να τρέχουν σε μαθητικές πορείες εναντίον της ΕΟΚ και του ΝΑΤΟ... ]

Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι ιδιαίτερα υπερήφανη για την αποδοτικότητα του εκπαιδευτικού της συστήματος, αφού εξακολουθεί να παραμένει κάτω από τον μέσο όρο των 65 χωρών μελών του ΟΟΣΑ ενώ ηταν από τις λίγες χώρες που οι επιδόσεις χειροτέρεψαν σε σχέση με προηγούμενες μελέτες....

Η έρευνα PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης διεξάγεται ανά τριετία και για τρεις τομείς : τα μαθηματικά, την ανάγνωση-κατανόηση και τις επιστήμες.

Με μέσον όρο τις 500 μονάδες η Ελλάδα συγκεντρώνει 453 στα μαθηματικά, 477 στην ανάγνωση-κατανόηση και 467 στις επιστήμες. Με τα στοιχεία αυτά πέφτει στη 42η θέση στο σύνολο των 65 χωρών από την 25η που κατείχε το 2009.

Στις προηγούμενες μετρήσεις, το 2003 το 2006 και το 2009, τα αντίστοιχα νούμερα της Ελλάδας ήταν για τα μαθηματικά 445, 459, 466 μονάδες, για την ανάγνωση-κατανόηση 472, 460, 483 μονάδες αντίστοιχα, ενώ για τις επιστήμες οι μετρήσεις για το 2006 «έδειξαν» 473 μονάδες και 470 μονάδες για το 2009.

Στην Ελλάδα είχε πρόβλημα στην ανάγνωση το 22,6%, στα μαθηματικά το 35,7% και στις θετικές επιστήμες το 25,5%, ενώ ήταν και μεταξύ των πέντε χωρών (οι άλλες Ουγγαρία, Σλοβακία, Φινλανδία, Σουηδία), στις οποίες η κατάσταση επιδεινώθηκε μεταξύ 2009 και 2012. Σε άλλα 9 κράτη μέλη, η κατάσταση βελτιώθηκε και αυτά ήταν η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Γερμανία, η Εσθονία, η Λετονία, η Αυστρία και η Ρουμανία.

Στον πάτο η Κύπρος!

Αναφορικά με την Κύπρο, το 2012 το 32,8% των 15χρονων είχε χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση, επίδοση που ήταν η τρίτη χειρότερη στην ΕΕ μετά τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Στα μαθηματικά έχει πρόβλημα το 42% των 15χρόνων Κυπρίων, επίδοση που ήταν η δεύτερη χειρότερη στην ΕΕ μετά τη Βουλγαρία, και στις θετικές επιστήμες το 38,6%, που ήταν η χειρότερη επίδοση στην ΕΕ.

«Καλπάζουν» οι ασιατικές χώρες

Τα στοιχεία αυτά μας επιτρέπουν να μιλούμε για στασιμότητα στην Ελλάδα, την ώρα όμως που άλλες χώρες σημειώνουν πρόοδο.

Το εντυπωσιακό της νέας μέτρησης είναι ότι οι ασιατικές χώρες φαίνονται να «καλπάζουν», αφήνοντας πίσω τους τη Δύση. Η Κίνα με τη Σαϊγκόν πήρε την πρώτη θέση ξεπερνώντας το επίπεδο των 600 μονάδων και έχοντας φθάσει τις 613 στα μαθηματικά. Ακολουθούν η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, η Ταϊπέι και η Νότια Κορέα, που υποχώρησε στην 5η θέση ενώ κατείχε την πρώτη θέση στη μέτρηση του 2009. Η Φιλανδία, που ήταν δεύτερη το 2009, υποχώρησε και αυτή στη 12 θέση, ενώ η Γαλλία θρηνεί από το πρωί την κάθοδό της στην 25η θέση από τη 19η που κατείχε το 2009.

Στόχος της έρευνας είναι η αξιολόγηση της ικανότητας των μαθητών να εφαρμόζουν στη ζωή τους τις γνώσεις που αποκτούν στο σχολείο. Ικανότητα ανάλυσης, λόγου και επικοινωνίας στην αντιμετώπιση καταστάσεων της πραγματικής ζωής.

Η μελέτη




Η μελέτη PISA πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2000 και, έκτοτε, διενεργείται ανά τριετία. Στη μελέτη του 2012 συμμετείχαν και τα 34 κράτη μέλη του ΟΟΣΑ καθώς και 31 χώρες-εταίροι, δηλαδή ποσοστό μεγαλύτερο από το 80% της παγκόσμιας οικονομίας. Περίπου 510.000 μαθητές ηλικίας από 15 ετών και 3 μηνών έως 16 ετών και 2 μηνών συμμετείχαν στις δοκιμασίες, οι οποίες αφορούσαν τα μαθηματικά, την ανάγνωση και τις θετικές επιστήμες, αλλά η έμφαση δινόταν κυρίως στα μαθηματικά.







Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις μελέτες PISA επιτρέπουν στους αρμόδιους για τη χάραξη πολιτικής και στους εκπαιδευτές να προσδιορίσουν τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών συστημάτων υψηλών επιδόσεων και να προσαρμόσουν τις πολιτικές τους.







Το ποσοστό των ατόμων με χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση μειώθηκε από 23,1% το 2006 και 19,7% το 2009 σε 17,8% το 2012. Αν συνεχιστεί αυτή η τάση, τότε ο στόχος του 15% για το 2020 μπορεί να επιτευχθεί.







Στα μαθηματικά από το 2009 δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος όσον αφορά τη βελτίωση του ποσοστού των ατόμων με χαμηλές επιδόσεις σε επίπεδο ΕΕ. Ωστόσο, τέσσερα κράτη μέλη (Εσθονία, Φινλανδία, Πολωνία, Ολλανδία) είναι μεταξύ των χωρών με τις καλύτερες επιδόσεις παγκοσμίως.







Αναφορικά με τις δεξιότητες στις θετικές επιστήμες παρατηρείται σταθερή βελτίωση σ’ ολόκληρη την Ένωση. Το σχετικό ποσοστό των ατόμων με χαμηλές επιδόσεις στην ΕΕ μειώθηκε από 20,3 % το 2006 και 17,8 % το 2009 σε 16,6 % το 2012.







Η ανάλυση επισημαίνει ότι η κοινωνικοοικονομική κατάσταση των μαθητών έχει σημαντική επίπτωση στις επιδόσεις. Εκείνοι που προέρχονται από νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος είναι πολύ πιθανότερο να έχουν χαμηλότερες επιδόσεις στα μαθηματικά, τις θετικές επιστήμες και την ανάγνωση. Άλλοι σημαντικοί παράγοντες περιλαμβάνουν τις κυρίως αρνητικές συνέπειες που συνεπάγεται η προέλευση από οικογένειες μεταναστών, τη σημασία της συμμετοχής σε προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα, καθώς και το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των φύλων ως προς τις ικανότητες ανάγνωσης (τα κορίτσια τα καταφέρνουν πολύ καλύτερα απ’ ό,τι τα αγόρια).







Η Επιτροπή θα εξετάσει τις διαπιστώσεις της μελέτης PISA 2012 με τα κράτη μέλη, ώστε να συμβάλει στην εξεύρεση μέτρων που θα διορθώνουν τις αδυναμίες. Μια πρώτη ανταλλαγή απόψεων έχει προγραμματιστεί για την προσεχή σύνοδο των Υπουργών Εκπαίδευσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 24 Φεβρουαρίου. Τα αποτελέσματα θα χρησιμοποιηθούν επίσης στο «Ευρωπαϊκό Εξάμηνο» για το 2014, το οποίο θα προβαίνει σε ειδικές ανά χώρα συστάσεις σχετικά με τις βασικές δεξιότητες.