Και ότι λέγαμε πριν μερικές μέρες ότι τον φετινό χειμώνα δεν ακούσαμε την προπαγάνδα περί παιδιών που λιποθυμάνε στα σχολεία λόγω πείνας... ήρθε το σούργελο να μας διαψεύσει...
Στοιχεία συγκεκριμένα για λιποθυμίες δεν υπάρχουν, αλλά είναι στο πλαίσιο του «κάτι μου είπαν», «κάτι άκουσα» κ.ο.κ., είπε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Κεδίκογλου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της βουλευτή Μαρίας Ρεπούση και υπογράμμισε:
Α. Οι πτυχές αυτής της «προπαγάνδας της συγκίνησης», όπως έχει περιγραφεί, ξετυλίγονται τα τέσσερα τελευταία χρόνια με στόχο να εξυπηρετήσει πολιτικές σκοπιμότητες και να φέρει μια οργή.
Β. Επίσημα στο Υπουργείο δεν έχουν έρθει περιστατικά με ονοματεπώνυμο που να λένε ότι τα τάδε παιδιά αντιμετώπισαν συγκεκριμένα προβλήματα. Γι’ αυτό, ήδη έχω ζητήσει από τους περιφερειακούς διευθυντές να καταγράψουν όπου υπάρχουν τεκμηριωμένα –επαναλαμβάνω όμως τεκμηριωμένα- τέτοιου είδους προβλήματα ώστε να έχουμε συνολική εικόνα ως Υπουργείο.
Γ. Επειδή στη χώρα μας έχουμε και τα κοινωνικά δίκτυα, έχουμε το θεσμό της οικογένειας, έχουμε την Εκκλησία, έχουμε όλους αυτούς τους φορείς, είναι δύσκολο να πιστέψω ότι ένας γονιός, έστω και άνεργος, δεν θα ψάξει να βρει μία φέτα ψωμί να δώσει στο παιδί του και θα το αφήσει να είναι μέσα στην ασιτία. Μπορεί να δυσκολεύεται σε όλους τους τομείς της ζωής του, αλλά τα παιδιά του θα τα φροντίσει.
Δ. Οι λιποθυμίες στα σχολεία είναι ένα μέσο -αν θέλετε- από την «προπαγάνδα της συγκίνησης», όπως είχαμε και για τις αυτοκτονίες, για τις οποίες είχαμε πει «περιμένετε να δούμε και την επιστημονική έρευνα, γιατί δεν μπορεί κάθε αυτοκτονία να χρεώνεται στη σταθεροποιητική πολιτική και στο μνημόνιο».
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕ 290 ΣΧΟΛΕΙΑ
Ε. Υλοποιούμε ένα πρόγραμμα σε διακόσια ενενήντα σχολεία για το σχολικό έτος 2013-2014, όταν πέρυσι το Υπουργείο μας κάλυψε μόνο σαράντα οκτώ σχολεία κι είχαμε περίπου δέκα χιλιάδες ωφελούμενους μαθητές, ενώ με αυτό το πρόγραμμα θα φτάσουμε και θα ξεπεράσουμε τους ογδόντα δύο χιλιάδες.
Ζ. Πέρυσι υλοποιήθηκε τον τελευταίο μήνα της σχολικής χρονιάς και φέτος ξεκινάμε από την επόμενη εβδομάδα. Έχουμε την προέγκριση. Σήμερα κιόλας ετοιμάζεται η πρόσκληση στα κυλικεία και από την επόμενη εβδομάδα προγραμματίζεται η διανομή.
Η. Το πρόγραμμα εντάσσεται στο πλαίσιο δράσεων για τα ΕΑΕΠ, δηλαδή τη στήριξη των σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα και γίνεται με βάση τα οικονομικά κριτήρια, τα οποία είναι συγκεκριμένα ανάλογα με το μέσο οικογενειακό εισόδημα των περιοχών όπου βρίσκονται τα σχολεία, όπως αποτυπώνεται στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Οικονομικών.
Θ. Αντικείμενο του έργου είναι πράγματι η παροχή σχολικών μικρογευμάτων-σνακ στους μικρούς μαθητές, τα οποία δίνονται στα κυλικεία του εκάστοτε σχολείου και η διαφορά με άλλες δράσεις που έχουμε από το Ινστιτούτο Πρόληψης για παράδειγμα είναι ότι εμείς δεν επιλέγουμε μαθητές, αλλά επιλέγουμε σχολεία ακριβώς για να δώσουμε καθολικά σε αυτά τα σχολεία, σε όλους τους μαθητές, για να μην υπάρχουν διακρίσεις. Άρα λοιπόν δίνουμε στα σχολεία με βάση τους κοινωνικοοικονομικούς δείκτες.
Ι. Το πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό 9.400.000 ευρώ εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσό θα προωθηθεί από σχολεία των Νομών Αθηνών και Θεσσαλονίκης, γιατί όπως ξέρετε αυτές οι αστικές περιοχές έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση σε σχέση με τις περιοχές της επαρχίας.
Κ. Παράλληλα, θα σας αναφέρω κι ένα άλλο πρόγραμμα, αν και δεν είναι άμεσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, ωστόσο και αυτό συμβάλλει προς την κατεύθυνση την οποία συζητάμε σήμερα. Είναι το πρόγραμμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης το οποίο υλοποιεί το σχέδιο προώθησης κατανάλωσης των φρούτων στα σχολεία. Αν θέλετε, έχει κύριο στόχο την προώθηση της σωστής διατροφής, ώστε να μπουν περισσότερα φρούτα στη διατροφή των παιδιών, ώστε να αποφύγουμε τα φαινόμενα παχυσαρκίας.
Λ. Η υλοποίησή λοιπόν αυτού του προγράμματος, για την τρέχουσα σχολική περίοδο 2013-2014, έχει αποφασιστεί για τα δημοτικά σχολεία της Περιφέρειας Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Μ. Έχει έναν συνολικό προϋπολογισμό 3.114.000 ευρώ χωρίς το ΦΠΑ. Κατά την υλοποίηση του προγράμματος θα διανεμηθούν μήλα, πορτοκάλια, φρουτοσαλάτα και χυμοί στα παιδιά και όσον αφορά την πορεία εξέλιξης του προγράμματος, έχει δημοσιευτεί η διακήρυξη του διεθνούς ανοιχτού διαγωνισμού για την ανάδειξη φορέα εκτέλεσης του έργου, ο οποίος θα διενεργηθεί στις 24 Ιανουαρίου 2014, δηλαδή σε λίγες ημέρες.
Ν. Από εκεί και πέρα, επιδιώκουμε μία στενή συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών δομών και των πρωτοβουλιών κοινωνικής αλληλεγγύης. Από πέρυσι είχαμε εκδώσει εγκύκλιο για την ενίσχυση των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που αντιμετωπίζουν πρόβλημα σίτισης, με οδηγία οι διευθυντές των σχολικών μονάδων να επικοινωνούν με τις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων και τις Ιερές Μητροπόλεις που έχουν εκδηλώσει επιθυμία να συνεισφέρουν.
Ξ. Επίσης με την ευκαιρία να αναφέρω ότι διπλασιάσαμε τους δικαιούχους φοιτητικής μέριμνας από τους πενήντα επτά χιλιάδες στους εκατόν δέκα χιλιάδες φοιτητές, ενώ δώσαμε τη δυνατότητα σίτισης στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που ζουν μακριά από το σπίτι τους, με στόχο την έμμεση αναπλήρωση της μείωσης των αποδοχών τους.
Πηγή: esos.gr