17 Φεβρουαρίου 2014

Έλα ρε!! Δεν το πιστεύω!! Απάτη-μαμούθ ύψους 9 εκατ. ευρώ από ΠΑΣΟΚική ΜΚΟ-Ποια η σχέση του Λοβέρδου

Το θέμα βέβαια είναι παλιό και είχε αποκαλυφθεί τον Φεβρουάριο του 2012 μετά από σχετική ερωτήσεις του Θάνου Πλεύρη και του Α. Ντινόπουλου, αλλά τώρα φαντάζομαι θα ασκηθούν και διώξεις στους ΠΑΣΟΚους της εν λόγω ΜΚΟ, Πρόεδρος της οποίας ήταν ο πρώην δημοσιογράφος της ΠΑΣΟΚικής Εξόρμησης και απασχολούμενος στο γραφείο τύπου του ΠΑΣΟΚ, Κωνσταντίνος Τζεβελέκος

Απάτη - μαμούθ, ύψους 9 εκατ. ευρώ, από μη κυβερνητική οργάνωση (ΜΚΟ) σε βάρος του δημοσίου εξιχνίασε η αστυνομία.

Η συγκεκριμένη Οργάνωση δραστηριοποιείτο σε αποναρκοθετήσεις εκτός Ελλάδος και συγκεκριμένα στη Βοσνία. Στην υπόθεση μάλιστα εμπλέκονται και κρατικοί λειτουργοί.
Σημειώνεται ότι η ζημία σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου αγγίζει το ποσό των 9 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ σχηματίστηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα σε βάρος των οκτώ εμπλεκομένων, εκ των οποίων ο ιθύνων νους και Πρόεδρος της Μ.Κ.Ο.

Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ. οι εμπλεκόμενοι χρησιμοποίησαν ως «όχημα» για την κακουργηματική απάτη την Μη Κυβερνητική Οργάνωση η οποία χρηματοδοτήθηκε, κατά το χρονικό διάστημα από το 2000 έως το 2004, από το Ελληνικό Δημόσιο, για την πραγματοποίηση προγραμμάτων αποναρκοθέτησης σε τρίτες χώρες, όπως Βοσνία - Ερζεγοβίνη, στον Λίβανο και στο Ιράκ.

Για την υπόθεση ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βάρος του προέδρου της Μ.Κ.Ο., της συζύγου του, τέως δημοσίου υπαλλήλου, τριών εν ενεργεία διπλωματικών υπαλλήλων και τριών συνταξιούχων δημοσίων υπαλλήλων, που την επίμαχη χρονική περίοδο υπηρετούσαν στην Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (Υ.Δ.Α.Σ.), στην Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου και Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο Εξωτερικών.

Κατηγορούνται για τα - κατά περίπτωση - αδικήματα της απάτης σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση, της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες («ξέπλυμα βρώμικου χρήματος»), της ψευδούς βεβαίωσης και απιστίας σχετικά με την Υπηρεσία κατ’ εξακολούθηση, σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και εντός του πλαισίου του νόμου 4022/2011 «Εκδίκαση πράξεων διαφθοράς πολιτικών και κρατικών αξιωματούχων, υποθέσεων μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος και μείζονος Δημοσίου Συμφέροντος και άλλες διατάξεις».

Πώς δρούσαν
Ειδικότερα, η έρευνα της Υποδιεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας, η οποία ξεπέρασε τους είκοσι μήνες, αφορά στο χρονικό διάστημα 2000-2004, κατά το οποίο, η συγκεκριμένη Μ.Κ.Ο. χρηματοδοτήθηκε από κονδύλια του Ελληνικού Δημοσίου και συγκεκριμένα από την Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (Υ.Δ.Α.Σ.) του Υπουργείου Εξωτερικών, για την πραγματοποίηση οκτώ προγραμμάτων αποναρκοθέτησης στη Βοσνία Ερζεγοβίνη, στο Λίβανο και στο Ιράκ, ύστερα από την υπογραφή συμβάσεων πραγματοποίησης προγραμμάτων αναπτυξιακής συνεργασίας.

Η Υπηρεσία Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στο πλαίσιο της προκαταρκτικής διερεύνησης διαχειρίστηκε ένα τεράστιο όγκο δεδομένων που ξεπερνά τις 20.000 σελίδες, ενώ μόνο η αναφορά, που συνοδεύει τη σχετική δικογραφία που υποβλήθηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, ξεπερνά τις ογδόντα σελίδες.

Στην πραγματικότητα όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα και προκαταρκτική ποινική διερεύνηση, το σύνολο της χρηματοδότησης εκταμιεύτηκε παράνομα, καθώς δεν πληρούνταν οι αναγκαίες προϋποθέσεις. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το υφιστάμενο πλαίσιο μόνο σε περιπτώσεις ανθρωπιστικής βοήθειας προβλέπεται χρηματοδότηση που να καλύπτει το 100% του προγράμματος.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις προγραμμάτων αναπτυξιακής συνεργασίας το ποσό θα κάλυπτε το 75% του συνολικού προϋπολογισμού του προγράμματος, ενώ το υπόλοιπο 25% θα έπρεπε να προέρχεται από συμμετοχή της Μ.Κ.Ο., τουλάχιστον 15% ως ίδια συνεισφορά σε είδος ή σε χρήμα και από τρίτες πηγές, όπως χορηγίες και δωρεές.

Για να συγκαλυφθεί η ελλειμματική αυτή συμμετοχή της Μ.Κ.Ο., επινοήθηκε τέχνασμα εικονικών δωρεών. Ειδικότερα οι αλλοδαποί εργαζόμενοι στα προγράμματα αποναρκοθέτησης, όπως για παράδειγμα ναρκαλιευτές, φέρονταν ότι επέστρεφαν στη Μ.Κ.Ο. υπό τη μορφή δωρεάς το 20-30% των φερόμενων αποδοχών τους, τις οποίες η Μ.Κ.Ο. δεν καταχωρούσε, ως όφειλε, στα σχετικά βιβλία που τηρούσε, αλλά αντίθετα τα παρουσίαζε ως ίδια συμμετοχή της, εξασφαλίζοντας έτσι περαιτέρω χρηματοδότηση.

Εκτός από την παραπάνω ιδιότυπη μεθοδολογία, ουσιαστικά ανακύκλησης του δημοσίου χρήματος, όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα, δεν εφαρμόστηκαν επιπλέον διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας σχετικά με τη χρηματοδότηση των Μ.Κ.Ο.

Συγκεκριμένα:
  • δε ζητήθηκε, ως επιβαλλόταν, σε καμία περίπτωση αποναρκοθέτησης, στις χώρες εκτέλεσης των προγραμμάτων, η έγκριση της οικείας Ελληνικής Πρεσβείας, σχετικά με τη σκοπιμότητα υλοποίησης.
  • οι καταβολές χρηματοδότησης πραγματοποιούνταν ενώ δεν υποβάλλονταν εκθέσεις προόδου.
  • γίνονταν δεκτά παραστατικά στην αραβική ή τη σερβική γλώσσα χωρίς να υπάρχει ελληνική μετάφραση.
  • δεν πιστοποιούνταν η υλοποίηση των προγραμμάτων από τις οικείες ελληνικές Πρεσβείες, κάποιες φορές μάλιστα η εκτέλεση τελούσε σε άγνοια των διπλωματών, ενώ,
  • ο έλεγχος των παραστατικών που υποβάλλονταν από τη Μ.Κ.Ο., από πλευράς της αρμόδιας διεύθυνσης της Υπηρεσίας Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας του Υπουργείου Εξωτερικών, ήταν ανύπαρκτος.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι μέρος των κονδυλίων που εκταμιεύονταν προς την Μ.Κ.Ο. διοχετεύονταν στην κάλυψη μη επιλέξιμων δαπανών, σύμφωνα με τον Ειδικό Οδηγό για τις Μ.Κ.Ο., που δεν σχετίζονταν με λειτουργικά έξοδα για την εκτέλεση των προγραμμάτων, αλλά σε δαπάνες όπως η ενοικίαση γραφείων της Μ.Κ.Ο στην Αθήνα, προμήθεια αναλώσιμων, ακόμα και σε αγορές σε super market, πληρωμή εστιατορίου και parking του αυτοκινήτου ιδιοκτησίας του Προέδρου.

Όπως προέκυψε από την έρευνα οι κατηγορούμενοι, εν ενεργεία ή τέως δημόσιοι υπάλληλοι, κατά περίπτωση, ανάλογα με την θέση και τα καθήκοντα που κατείχαν την επίμαχη χρονική περίοδο, βεβαίωναν εν γνώσει τους ψευδώς σε δημόσια έγγραφα σχετικά με την νομιμότητα και κανονικότητα των κονδυλίων που εκταμιεύονταν προς την Μ.Κ.Ο. για την υλοποίηση των προγραμμάτων, ως συμμετοχή του Δημοσίου και προέβαιναν στην σχετική εκκαθάριση και εντολή πληρωμών προς την Μ.Κ.Ο.

Τι εντοπίστηκε στο διαμέρισμα του προέδρου της ΜΚΟ
Με βούλευμα του Δικαστικού Συμβουλίου Αθηνών, απαγορεύτηκε η εκποίηση περιουσιακών στοιχείων του προέδρου της Μ.Κ.Ο. και της συζύγου του, μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Μ.Κ.Ο. και συγκεκριμένα δύο ακινήτων στους Αμπελόκηπους και δύο στη Ρόδο, συγχρόνως δε, θα κατασχεθεί και παραδοθεί στον Ο.Δ.Δ.Υ. πολυτελές επιβατηγό όχημα, περιουσιακό στοιχείο της Μ.Κ.Ο., το οποίο χρησιμοποιούσε κατά τις μετακινήσεις του ο πρόεδρός της.

Ύστερα από αίτημα δικαστικής συνδρομής των ελληνικών δικαστικών Αρχών πραγματοποιήθηκαν έρευνες από τις κυπριακές Αρχές, με την παρουσία Αξιωματικών της Υπηρεσίας Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σε οικίες ιδιοκτησίας ή διαμονής του προέδρου και της συζύγου του στην Κύπρο, όπου είχαν μετεγκατασταθεί από τον Αύγουστο του 2013, κατά τις οποίες βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
  • έγγραφα σχετικά με τη δράση της Μ.Κ.Ο., όπως αρχικές και τελικές εκθέσεις υλοποίησης προγραμμάτων αποναρκοθέτησης και τραπεζικά παραστατικά,
  • πιστωτικές κάρτες,
  • ένας οπτικός δίσκος και μια κινητή μονάδα αποθήκευσης δεδομένων (USB stick), ενώ,

σε φερόμενες ως έδρες εταιρικών σχημάτων ιδιοκτησίας του προέδρου της Μ.Κ.Ο. στην Κύπρο, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • χρήσιμα έγγραφα, αναφορικά με τη ίδρυση και λειτουργία των εταιρειών αυτών.

Επιπλέον, σε έρευνα που διενεργήθηκε από την Υπηρεσία Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σε κατοικία ιδιοκτησίας της συζύγου του προέδρου της Μ.Κ.Ο. στη Ρόδο, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν, μεταξύ άλλων:

  • εκθέσεις προόδου και υλοποίησης προγραμμάτων αποναρκοθέτησης,
  • καταστατικά και τραπεζικά παραστατικά αναφορικά με οικονομικές συναλλαγές της Μ.Κ.Ο.,
  • φορολογικά στοιχεία,
  • τραπεζικές κάρτες,
  • εξωτερικές μονάδες αποθήκευσης δεδομένων, καθώς και,
  • χειρόγραφες σημειώσεις

Επίσης, σε έρευνα που διενεργήθηκε από την 4η Ειδική Ανακρίτρια του Πρωτοδικείου Αθηνών, με τη σύμπραξη Αξιωματικών της Υποδιεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας, σε διαμερίσματα και αποθήκη στους Αμπελόκηπους, ιδιοκτησίας της συζύγου του προέδρου της Μ.Κ.Ο., βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • αποδείξεις ανταλλακτηρίων συναλλάγματος,
  • τραπεζικά παραστατικά,
  • αλληλογραφία,
  • επαγγελματικές κάρτες,
  • χειρόγραφες σημειώσεις,
  • κλειδιά τραπεζικής θυρίδας,
  • τραπεζικά βιβλιάρια,
  • τρεις σφραγίδες του Υπουργείου Ανάπτυξης (εκ των οποίων μία στρογγυλή),
  • λειόκανο κυνηγετικό τυφέκιο μάρκας SAIGA-410 με γεμιστήρα που περιέχει τέσσερα φυσίγγια τύπου 410*73MAG,
  • περίστροφο μάρκας SMITH & WESSON,
  • κουτί με πενήντα φυσίγγια διαμετρήματος 38 mm special, καθώς και ξίφος

Σε βάρος του πρόεδρου της ΜΚΟ Κωστας Τζεβελέκος είχε εκδοθεί Ευρωπαϊκό Ένταλμα Σύλληψης καθώς και Ερυθρά Αγγελία Αναζητήσεων της INTERPOL για την υπόθεση.
Την προηγούμενη Παρασκευήμετά την απολογία του στην 4η Ειδική Ανακρίτρια, κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος, ενώ για τους συγκατηγορούμενούς του αναμένονται σχετικές αποφάσεις των δικαστικών Αρχών.


Το θέμα προέκυψε μετά από ερώτηση του Θάνου Πλεύρη όταν ήταν ακόμα στο ΛΑΟΣ το 2012. Θυμίζω τότε την σχετική είδηση:

Με αφορμή ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ Θανάση Πλεύρη, για τις χρηματοδοτήσεις που έλαβε η Μη Κυβερνητική Οργάνωση με την επωνυμία “Διεθνές Κέντρο Αποναρκοθέτησης”, ο Υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Δόλλης επαναβεβαίωσε την πρόθεση του υπουργείου Εξωτερικών να ενημερώνει άμεσα και διεξοδικά τη Βουλή για οποιαδήποτε παρατυπία ή παράνομη πράξη τυχόν διαπιστωθεί από τους διάφορους ελεγκτικούς φορείς που ερευνούν τις υποθέσεις των χρηματοδοτήσεων των ΜΚΟ.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από τον υφυπουργό Εξωτερικών το “Διεθνές Κέντρο Αποναρκοθέτησης” έλαβε από την Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ), για την περίοδο 2000-2004 χρηματοδότηση ύψους 8.985.598,12 ευρώ για οκτώ εγκριθέντα προγράμματα που αφορούσαν αποναρκοθετήσεις στη Βοσνία – Ερζεγοβίνη, στον Λίβανο και στο Ιράκ.

Ο βουλευτής του ΛΑΟΣ που είχε καταθέσει την ερώτηση ζητούσε να ενημερωθεί αν ευσταθούν οι ισχυρισμοί της συγκεκριμένης ΜΚΟ ότι “συνεργάζεται με τον ΟΗΕ”, αν εμπλέκεται στην αποναρκοθέτηση του Έβρου και ποια είναι τα δηλωμένα μέλη της διοίκησής της στο Υπουργείο Εξωτερικών.

Όπως αναφέρει στην απάντησή του ο υφυπουργός Εξωτερικών, “η ΜΚΟ Διεθνές Κέντρο Αποναρκοθέτησης, με ΑΦΜ 099076166, είναι εγγεγραμμένη στο Μητρώο ΜΚΟ της Υπηρεσίας Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας του υπουργείου Εξωτερικών.

Από τα διαθέσιμα στοιχεία που υπάρχουν στο Μητρώο ΜΚΟ, προκύπτει ότι πρόεδρος της ανωτέρω ΜΚΟ είναι ο κ. Κωνσταντίνος Τζεβελέκος, αντιπρόεδρος ο κ. Δημήτριος Κανέλλης και Γενικός Γραμματέας ο κ. Θεόδωρος Μακρυνιώτης”.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον Υφυπουργό, “από τα διαθέσιμα έγγραφα των φακέλων των προγραμμάτων που υλοποίησε η ΜΚΟ Διεθνές Κέντρο Αποναρκοθέτησης με χρηματοδότηση της ΥΔΑΣ, δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί η απευθείας συνεργασία της με τον ΟΗΕ” και ακόμη ότι “η Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας του υπουργείου Εξωτερικών δεν σχετίζεται με θέματα αποναρκοθέτησης στην περιοχή του Έβρου”.

Τι είναι το «Διεθνές Κέντρο Αποναρκοθέτησης» και ποια η σχέση του με το Λοβέρδο που το εκθείαζε;

Το «Διεθνές Κέντρο Αποναρκοθέτησης», που ιδρύθηκε το 1991 και έχει αριθμό πρωτοκόλλου 19. Την περίοδο 1999 – 2003 έλαβε 5.941.063 ευρώ για να εντοπίσει και να αφοπλίσει νάρκες σε όλες τις πρώην εμπόλεμες περιοχές. Μάλιστα, τέλη του 2002, ο Ανδρέας Λοβέρδος που τότε ήταν υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για τις διεθνείς οικονομικές σχέσεις και την αναπτυξιακή συνεργασία, είχε πυροδοτήσει μία από τις νάρκες που είχαν βρεθεί στο Νότιο Λίβανο. Επικεφαλής ήταν ο Κ. Τζεβελέκος, πρώην δημοσιογράφος της εφημερίδας «Εξόρμηση» και για κάποιο διάστημα εργαζόμενος στο γραφείο Τύπου του ΠΑΣΟΚ. Το 2002 η ίδια ΜΚΟ είχε επίσημο χορηγό για τις δραστηριότητές της τη Vodafone.

Α.  Δηλώσεις στα ΜΜΕ 6.10.2003 Υφυπουργού Εξωτερικών Α. Λοβέρδου :

‘’ Είχαμε πει και στο παρελθόν ότι μια από τις σημαντικότερες ανθρωπιστικές δράσεις που χρηματοδοτούνται από το Υπουργείο Εξωτερικών είναι το έργο αποναρκοθέτησης στην περιοχή Ναμπατίγιε του Ν. Λιβάνου. Υπεύθυνη για την πορεία και την πρόοδο του έργου αυτού είναι η Μη Κυβερνητική Οργάνωση “Διεθνές Κέντρο Αποναρκοθέτησης …

… Είχαμε πρόσφατα, την εξαιρετική τιμή η δράση αυτή να τύχει αναφοράς στην Έκθεση του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για την Προσωρινή Δύναμη στο Λίβανο (UNIFIL), όπως κατατέθηκε και εξετάζεται από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ. Ειδικότερα, στην παραπάνω έκθεση για την περίοδο από 15 Ιανουαρίου 2003 ως 23 Ιουλίου 2003, και στο τμήμα που αναφέρεται στην κατάσταση στην περιοχή επιχειρήσεων της UNIFIL, γίνεται αναφορά στο πρόγραμμα αποναρκοθέτησης που χρηματοδοτείται από την Ελλάδα, το οποίο, σύμφωνα με την ίδια έκθεση, συνέβαλε στην “εντυπωσιακή πρόοδο που υπήρξε στις προσπάθειες αποναρκοθέτησης” με τη συνεργασία των Ηνωμένων Εθνών, της Κυβέρνησης του Λιβάνου και διαφόρων δωρητών.

Η αναφορά αυτή αποτελεί απόδειξη της σημασίας που δίνεται από τη διεθνή κοινότητα στις δράσεις που χρηματοδοτούνται από το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών αλλά και της εύστοχης επιλογής και διαχείρισης των κονδυλίων που διατίθενται στις Μη-Κυβερνητικές Οργανώσεις.

Το έργο της ΜΚΟ “Διεθνές Κέντρο Αποναρκοθέτησης” δεν περιορίζεται, όμως, μόνο στη Ναμπατίγιε … ”

Β.  Απόσπασμα Έκθεσης ΟΗΕ που δημοσιεύτηκε στις 23.7.2003 στην οποία αναφέρεται ο Α. Λοβέρδος στο παραπάνω κείμενό του :

‘’In southern Lebanon as a whole, collaboration between the United Nations, the Government of Lebanon and various donors has made possible dramatic progress in demining efforts. Well ahead of schedule, the Operation Emirates Solidarity project has cleared over 4 million m2 and over 33,000 anti-personnel mines, some 1,500 anti-tank mines and 1,700 pieces of unexploded ordnance. A demining project funded by the Government of Greece was initiated in the Nabatieh area. The Lebanese Army engineer regiment has been clearing areas along the Blue Line in the vicinity of Markabe and Abbasieh. The United Nations continued to coordinate international assistance to the Government of Lebanon through my Personal Representative and the United Nations Development Programme (UNDP) ‘’ (…)

(http://unifil.unmissions.org/Portals/UNIFIL/Repository/728.e8aef2d1-7b8a-48f2-b09f-397dd8ed7b7a.pdf

Τίθενται συνεπώς τα εξής ερωτήματα :

1. Πως εμφανίζει ο κ. Λοβέρδος το ‘‘Διεθνές Κέντρο Αποναρκοθέτησης’’ ως ουσιαστικά την ‘‘ναυαρχίδα’’ των αποναρκοθετήσεων στην περιοχή Nabatieh του Λιβάνου όταν ο ρόλος του ήταν περιθωριακός αν όχι ανύπαρκτος στις 23 Ιουλίου 2003 ; Το κείμενο των Η.Ε. είναι σαφές : ‘‘ Ένα πρόγραμμα αποναρκοθέτησης χρηματοδοτούμενο από την Ελλάδα ξεκίνησε (was initiated) στη Nabatieh. Τίποτα άλλο, τουλάχιστον έως την ημερομηνία αυτή (23.7.2003). Τα περί ‘‘εξαιρετικής τιμής η δράση αυτή να τύχει αναφοράς στην εκ μέρους του Γ.Γ. του ΟΗΕ’’, που αναφέρει ο κ. Λοβέρδος στη δήλωσή του της 6.10.2003, είναι για να εντυπωσιάζονται οι αφελείς.

2. Τι έκανε τελικά στο Λίβανο το ‘‘Διεθνές Κέντρο Αποναρκοθέτησης’’ ; Ποιός και πότε έλεγξε αν τα εκατομμύρια ευρώ που πήρε από την Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ) του ΥΠΕΞ ‘‘επιασαν τόπο’’ ;  Στη δική του ιστοσελίδα το ‘‘Δ.Κ.Α’’ διατείνεται ότι αποναρκοθέτησε στη Nabatieh  100.000 τ.μ., ήτοι μια περιοχή 20 επί 5 χλμ. Τρομερή επιτυχία όταν σκεφτεί κανείς ότι η αντίστοιχη Μ.Κ.Ο. των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων είχε αποναρκοθετήσει ήδη τον Ιούλιο του 2003 άνω των 4.000.000 τ.μ. δηλ. έκταση τουλάχιστον 40 φορές μεγαλύτερη  (βλ. παραπάνω απόσπασμα Έκθεσης ΟΗΕ)

3. Τελικά, πόσα χρήματα δόθηκαν στο ‘‘Δ.Κ.Α.’’ για την αποναρκοθέτηση του Λιβάνου από τα 8.985.698,12 ευρώ που του μοίρασε τόσο γενναιόδωρα το ΥΠΕΞ πριν τις εκλογές του 2004 ; Και κυρίως ποιός πιστοποίησε ποτέ την καλή εκτέλεση του έργου ; Απ’ ότι γνωρίζουμε, η Πρεσβεία Βηρυττού είχε επανειλημμένα εγείρει τότε σοβαρές ενστάσεις για το όλο θέμα, χωρίς ουδέποτε να εισακουστεί από την ΥΔΑΣ.

Η υπόθεση διερευνάται ήδη από τη νεοσύστατη Υπηρεσία Οικονομικής Αστυνομίας. Ο κ. Λοβέρδος που είχε πάει αυτοπροσώπως στο Λίβανο το 2002 και φωτογραφιζότανε με τα παλληκάρια του ‘‘Δ.Κ.Α.’’ τι έχει να πει για όλα αυτά;  (βλ. http://archive.enet.gr/online/online_text/c=111,dt=22.12.2002,id=97710216 )

Ας μας πει τουλάχιστον αν γνώριζε ότι ο επικεφαλής του ‘‘Δ.Κ.Α’’ Κ. Τζεβελέκος πριν ασχοληθεί με τις νάρκες, ήταν απλά ένας δημοσιογράφος στην ‘‘Εξόρμηση’’.

Το 2010, ερώτηση στη Βουλή είχε κάνει και ο Ντινόπουλος


Οι απο- ναρκοθετήσεις ( 6 εκ. ευρώ) του ΓΑΠ και η Βοσνία.

Του Α. Ντινόπουλου

Επειδή κάλυψα ως ρεπόρτερ ( στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ άρχικά και στην τηλεόραση του ΑΝΤΕΝΝΑ στην συνέχεια) όλους τους πολέμους στην Γιουγκολαβία ( από το 1991 έως το 2000) γνωρίζω καλά ποιός ήταν ο ρόλος του ΟΗΕ. Παρά τις κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις ο ΟΗΕ ,τις περισσότερες φορές,απέτυχε να αποσοβήσει ανθρωπιστικές καταστροφές ή (το χειρότερο) σφαγές αμάχων.Το παράδειγμα της Σρεμπρένιτσα είναι χαρακτηριστικό. Δυστυχώς η παρουσία του ΟΗΕ στην Βοσνία συνδέθηκε και με οικονομικά σκάνδαλα. Από την διανομή της ανθρωπιστικής βοήθειας μέχρι την διακίνηση ναρκωτικών μέσα στο πολιορκημένο Σαράγιεβο.Μετά το τέλος του πολέμου άρχισαν και οι επιχειρήσεις απο-ναρκοθετήσεων οι οποίες, ασφαλώς, και ήταν αναγκαίες. Αυτές τις απο-ναρκοθετήσεις ,όμως, δεν τις έκανε αποκλειστικά ο ΟΗΕ αλλά σε συνεργασία με τις περίφημες Μ.Κ.Ο σαν αυτές που τότε χρηματοδοτούσε ο τότε έλληνας υπουργός εξωτερικών και σημερινός πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου. Ο ΟΗΕ έλεγχε τις Μ.Κ.Ο και εξέδιδε τα απαραίτητα πιστοποιητικά απο-ναρκοθέτησης για να εισπράξουν, στην συνέχεια, οι Μ.Κ.Ο τα απαραίτητα κονδύλια. Στην προκειμένη περίπτωση από το ελληνικό υπουργείο εξωτερικών. Πολλά ήταν τα κρούσματα εικονικών απο-ναρκοθετήσεων ( σε περιοχές, δηλαδή, που ήταν γνωστό ότι ήταν ελεύθερες) ή και υπερ-κοστολογημένων απο-ναρκοθετήσεων. Οι συνθήκες χάους που επικρατούσαν στην Βοσνία ακόμη και μετά τον τερματισμό του πολέμου (1995) ευνοούσαν κάθε είδους επιτήδειους ( η και ύποπτα στοιχεία) που κερδισκοπούσαν σε βάρος του δημοσίου χρήματος ( στην προκειμένη περίπτωση του έλληνα φορολογούμενου που με τόση άνεση μοίραζε ο ΓΑΠ). Δυστυχώς αυτά τα κρούσματα ( που δεν ήταν λίγα) επεσκίασαν το, πράγματι πολύ σημαντικό έργο , που συντελέσθηκε στον τομέα των απο-ναρκοθετήσεων όχι μόνον στην Βοσνία, αλλά και σε άλλες εμπόλεμες περιοχές του πλανήτη.