04 Μαρτίου 2014

Πέστε απ' τα σύννεφα! Ο Μπουτάρης έχει σταματήσει το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης! Έχει προσφύγει στο ΣτΕ για τα αρχαία!

Όταν ένας Δήμαρχος, στο βωμό των μικροκομματικών του συμφερόντων, «κολλάει» ένα έργο πνοής για μια πόλη, τότε αν μη τι άλλο, κρίνεται ως ακατάλληλος για να συνεχίσει να «προσφέρει τις υπηρεσίες του».

Αποκαλυπτικός, σχετικά με το γιατί έχουν κολλήσει κάποια έργα του ΜΕΤΡΟ θεσσαλονίκης, ήταν ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, κ. Στράτος Σιμόπουλος, μιλώντας στο ρ/σ FOCUS FM και το δημοσιογράφο, Δημήτρη Βενιέρη.

Απαντήσεις σχετικά με την πορεία εκτέλεσης του μετρό Θεσσαλονίκης έδωσε Ακολουθούν σημεία από τη συνέντευξη:


- Μάλιστα, οπότε αυτά να υπολογίζουμε μέχρι αρχές 2016 θα έχουν τελειώσει όλα. Ενδεχομένως κάποια λίγο πιο αργά. Τώρα, το μεγάλο αγκάθι, στο μετρό…

Είναι ένα πρόβλημα.

- Γιατί έχει γίνει ανέκδοτο στη Θεσσαλονίκη, από την εποχή του 1986, που βάλαμε τότε την πινακίδα του Κούβελα μέχρι τώρα έχουν περάσει και τριάντα χρόνια…

Θα πω αυτά που λέω συνήθως, βέβαια έχουμε και κάποιες εξελίξεις. Ότι πριν 16 μήνες περίπου, ήταν ένα έργο πλήρως σταματημένο. Αυτή τη στιγμή κινείται με ικανοποιητικούς ρυθμούς στον ανατολικό τομέα. Στον δυτικό ουσιαστικά είμαστε σταματημένοι.

- Μιλάμε για Βενιζέλου τώρα;

Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας με τα αρχαιολογικά, και Βαρδάρη, θα έλεγα εκτελούνται κάποιες εργασίες, αλλά όχι στον ρυθμό που πρέπει. Ανατολικά, πάμε καλά. Δεν υπήρχε η Παπάφη. Δεν υπήρχε η Ανάληψη ουσιαστικά όταν…

- Εκεί ασχοληθήκατε καλά, τα βρήκατε…

Στην Ανάληψη έχουμε δώσει και ένα κλάδο, που είναι ένα παράδειγμα ότι εκεί κάτι γίνεται. Πάει καλά το αμαξοστάσιο, έχουμε μπει στην Νέα Ελβετία. Ανατολικά, λοιπόν πάμε καλά. Το κύριο πρόβλημα όμως αυτή τη στιγμή είναι η Βενιζέλου. Και ο τρόπος που προσεγγίζει ο δήμος το συγκεκριμένο θέμα είναι πρόβλημα.

- Μάλιστα

Το μετρό μέχρι περίπου το καλοκαίρι, στα τέλη της άνοιξης περίπου, είχε καθυστερήσεις πολλές, οι οποίες δεν οφείλοντο στη Βενιζέλου ή στον τρόπο που προσέγγιζε το θέμα ο δήμαρχος. Από εκεί και πέρα όμως το πρόβλημα λέγεται Βενιζέλου.

Δεν υπάρχει θέμα χρηματοδότησης. Δεν υπάρχει θέμα χρηματοδότησης των αρχαίων. Πρόσφατα μάλιστα το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ενέκρινε πόρους 45 εκατομμύρια ευρώ!

- Δεν βρέθηκε κοινός τόπος;

Εκεί, θα έλεγα, φαίνεται να βρίσκεται. Αλλά, επειδή έχουμε συνηθίσει να αλλάζει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης πολύ συχνά απόψεις, περιμένω να δω το πώς ο δήμος θα συμπεριφερθεί στην συζήτηση.

- Το χειρότερο που μπορεί να συμβεί ποιο είναι;

Να μας απαγορεύσουν να αποσπάσουμε τα αρχαία. Αυτό σημαίνει ταφόπλακα ουσιαστικά για το δυτικό τμήμα του μετρό, πολλά χρόνια πίσω. Βέβαια, φαίνεται να πηγαίνουμε σε μια λύση, που θα μας επιτρέψει την απόσπαση και την επανατοποθέτηση. Θέλω να το δω.

- Αυτό εξαιτίας των αντιδράσεων της δημοτικής αρχής μόνον; Και κάποιων αρχαιολόγων, οι οποίοι διαφωνούν κτλ

Γιατί ο δήμος έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας και περιμένουμε τη συζήτηση την τελική τώρα τον Μάρτιο. Από εκεί θα φανεί. Αν πραγματικά συναινέσει στην πρόταση, που φαίνεται να διαμορφώνεται, και στην οποία έχει συμμετοχή και ο δήμος, δεν θα έχουμε πρόβλημα. Θα έχουμε πάει ένα χρόνο πίσω. Αν όμως δεν συναινέσει, θα έχουμε πρόβλημα.

- Για να καταλάβει και ο πολύς ο κόσμος… υπάρχει πρόταση που λέει παίρνουμε τις αρχαιότητες και τις πάμε κάπου παραπέρα, έτσι δεν είναι;

Όχι.

- Όχι;

Όχι, στο ίδιο σημείο. Απόσπαση, προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση. Αυτή ήτανε μία ιστορία, η οποία έπαιζε πριν 14 μήνες.

- Και ποιον ενοχλεί κ. Σιμόπουλε; Ποιόν ενοχλεί να είναι ο χώρος ίδιος, απλά για κάποιο διάστημα να απομακρυνθούν;

Υπάρχει μια ομάδα αρχαιολόγων και κάποιων πολιτικών δυνάμεων από πίσω που πιστεύουν ότι δεν πρέπει να ακουμπήσουμε τα αρχαία. Και ότι υπάρχουν τεχνικές λύσεις. Δεν υπάρχουν τεχνικές λύσεις. Γιατί να μην το κάναμε; Είχαμε κάποιο λόγο;

- Να γίνει κάπου αλλού η χάραξη;

Δεν γίνεται αυτό. Έχει γίνει και το περίγραμμα του σταθμού. Ό,τι κάναμε και με την Αγία Σοφία.

- Θα ήταν πολύ δαπανηρό να γίνει αυτό, δεν συνέφερε;

Όχι, πάμε δέκα χρόνια πίσω τότε.

- Δεν λέω να γίνει απλά ρωτάω και ψάχνω να βρω για ποιο λόγο δεν τα βρίσκουμε στη Θεσσαλονίκη…

Μπορούμε να τα αποσπάσουμε, να επανατοποθετηθούν στα ίδια σημεία το 90% και να έχουμε ένα σταθμό πρότυπο, που θα είναι μουσείο. Φαίνεται – τονίζω τη λέξη φαίνεται με μεγάλα γράμματα- ότι κινούμαστε σε μια τέτοια κατεύθυνση. Αρκεί πάλι να μην αλλάξει άποψη ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

- Πέρα από τη Βενιζέλου, που αλλού έχουμε θέματα; Στην Αγίας Σοφίας;

Όχι, αυτή τη στιγμή δεν έχουμε πουθενά θέματα. Το θέμα λέγεται αυτή τη στιγμή Βενιζέλου. Και είμαστε σε μία φάση, που ελπίζουμε στις επόμενες 15 μέρες να έχουμε λύσει και το θέμα και να φύγει ο μετροπόντικας από την Ανάληψη, όπου αν μείνει εκεί θα έχουμε θέμα, γιατί δεν μπορεί ακόμη να περάσει, και να πάει στην Νέα Ελβετία και να κάνει την αντίστροφη πορεία.

- Τώρα, αυτό μπορεί να είναι από πληροφόρησή σας ή εκτίμηση μπορείτε να κάνετε, ο Μπουτάρης είναι ή όλοι οι γύρω από τον Μπουτάρη, πιέζουν τον Μπουτάρη και λέει όχι;

Εγώ βλέπω ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει κάνει μία παρέμβαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας και βλέπω…

- Ο Γιάννης είναι ευέλικτο μυαλό, είναι επιχειρηματίας…γιατί να κολλάει;

Ναι, αλλά αλλάζει εύκολα θέσεις.

- Έχει αυτό να κάνει και σε σχέση με την κόντρα την πολιτική; Να το πω διαφορετικά. Πότε έγινε η ένσταση;

Δεν υπήρχε. Έγινε πέρυσι, θα έλεγα από το Φεβρουάριο και μετά.

- Δεν υπήρχε προσωπική δηλαδή αντιμαχία, αντιπαράθεση;

Δεν υπήρχε, όχι. Απλώς μέσα από τον τρόπο που ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης προσέγγισε το θέμα της Βενιζέλου, κατάλαβα γενικά το πώς λειτουργεί ως δήμαρχος. Και κατέληξα στο ότι λειτουργεί πολύ κακά ως δήμαρχος.

- Πέρα από αυτόν τον άξονα, έχουμε αυτό το αγκάθι στη Βενιζέλου, με αυτά που λέγαμε τα σχέδια για Καλαμαριά, για Σταυρούπολη, αν θα τα δούμε σοβαρά, πρέπει να περιμένουμε χρόνια;

Όχι, κοιτάξτε. Καταρχήν την επόμενη Παρασκευή θα υπάρχει μία παρουσίαση των μελετών της Σταυρούπολης στους τοπικούς φορείς της δυτικής Θεσσαλονίκης. Προχωράμε, προχωράμε.

- Υπογειοποιημένο θα είναι όλο;

Όλο, θα ξεκινάει από το Βαρδάρη και θα καταλήγει πιο κάτω από το Παπαγεωργίου.

- Και εκεί τα λεφτά ΕΣΠΑ;

Βέβαια.

http://www.rightnews.gr