21 Μαρτίου 2014

Οι διάλογοι μεταξύ πιλότων-ελεγκτών πριν εξαφανιστεί το Boeing

Τους διαλόγους μεταξύ των πιλότων του Boeing και του πύργου ελέγχου τα τελευταία 54 λεπτά πριν χαθεί η επικοινωνία με το αεροσκάφος, αποκαλύπτει η Telegraph.

Το μυστήριο βέβαια περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, καθώς τα αμφίδρομα "πειράγματα" μεταξύ του κυβερνήτη, του συγκυβερνήτη και των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας δείχνουν ότι πρόκειται για συνομιλία "ρουτίνας".

Μόνο δύο στοιχεία θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν περίεργα.

Το πρώτο ήταν ένα μήνυμα που εστάλη από το θάλαμο διακυβέρνησης στην 01.07 πμ, το οποίο ανέφερε ότι το αεροπλάνο πετούσε στα 35.000 ποδιά. Αυτό το μήνυμα δεν ήταν απαραίτητο, δεδομένου ότι αυτό είχε καταγραφεί σε μια κλήση που είχε γίνει έξι λεπτά νωρίτερα.

Ένας πρώην πιλότος της British Airways, Steve Landells, είπε στην εφημερίδα ότι δεν χρειαζόταν αυτό το δεύτερο μήνυμα, ωστόσο δεν το θεωρεί ύποπτο.

Το δεύτερο περίεργο στοιχείο- που αποτελεί ένα από τους λόγους στους οποίους βασίζονται οι υποψίες ότι η εξαφάνιση του αεροπλάνου ήταν σκόπιμη- είναι ότι η απώλεια της επικοινωνίας και απότομη στροφή προς τα δυτικά, έγινε την ώρα που η σκυτάλη περνούσε από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Κουάλα Λουμπούρ σε εκείνους της πόλης Ho Chi Minh.

Δύο λεπτά μετά το τελικό μήνυμα, ο αναμεταδότης απενεργοποιήθηκε. "Αν ήμουν έτοιμος να κλέψω το αεροπλάνο, αυτό θα έκανα" , είπε στην εφημερίδα ο Stephen Buzdygan, βετεράνος πιλότος.

"Μπορεί να υπάρχει ένα κομμάτι 'νεκρού χώρου' μεταξύ των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας ... Ήταν η μοναδική στιγμή κατά τη διάρκεια της πτήσης που θα ήταν πιθανό να μην είναι μπορεί να εντοπιστεί από το έδαφος", σημείωσε.

Ωστόσο, η ροή των μηνυμάτων μεταξύ του αεροσκάφους και του εδάφους περιλαμβάνουν κλήσεις ρουτίνας μεταξύ του πιλοτηρίου και των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και δεν παρέχουν καμία ένδειξη του τι επρόκειτο να ακολουθήσει. Πιστεύεται ότι ο συγκυβερνήτης, ήταν ο μόνος που επικοινωνούσε με τον πύργο ελέγχου, αναφέρει η εφημερίδα.

Από το σήμα που έστειλε στις 12.36 όταν το αεροπλάνο ήταν ακόμα στο έδαφος, ο συγκυβερνήτης έδωσε όλες τις συνηθισμένες πληροφορίες σχετικά με την θέση του αεροπλάνο, το υψόμετρο κλπ.  Αν και μην χρησιμοποίησε τις επίσημες εκφράσεις, τίποτα δεν προμήνυε ότι το αεροπλάνο ήταν έτοιμο να βγει εκτός πορείας πόσο μάλλον να εξαφανιστεί.