16 Απριλίου 2014

Τούρκικη προβοκάτσια στο Αιγαίο: Εικονική αερομαχία ελληνικών και τουρκικών αεροσκαφών μετά από 2 χρόνια-Σε εξέλιξη προσπάθειες ανέλκυσης τουρκικού F -16 νότια της Χίου

Τέσσερα οπλισμένα τουρκικά αεροσκάφη εισήλθαν την Μεγάλη Τρίτη στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσουν σχέδια πτήσεως και σε δύο περιπτώσεις η διαδικασία της αναχαίτισης τους από ελληνικά μαχητικά εξελίχθηκε σε εμπλοκή στην περιοχή του βορείου Αιγαίου.

Σημειώνεται ότι η τελευταία φορά που ελληνικά και τουρκικά αεροσκάφη ενεπλάκησαν σε εικονική αερομαχία ήταν τον Ιανουάριο του 2012 οπότε είχε σημειωθεί μία εμπλοκή.

Στο FIR Αθηνών εισήλθε επίσης ένα τουρκικό ελικόπτερο, στην ίδια περιοχή, που απογειώθηκε από τουρκικό πολεμικό πλοίο.

Συνολικά καταγράφηκαν 3 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας που εξελίχθηκαν σε 3 παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου στην περιοχή του βορείου Αιγαίου.

Σε όλες τις περιπτώσεις τα τουρκικά αεροσκάφη αναγνωρίσθηκαν και αναχαιτίσθηκαν από αντίστοιχα ελληνικά μαχητικά.

Σε εξέλιξη προσπάθειες ανέλκυσης τουρκικού F -16 νότια της Χίου

Ενημερωμένη και σε ετοιμότητα για να συνδράμει είναι η Ελλάδα αναφορικά με τις έρευνες τουρκικών σκαφών νοτίως της Χίου, για την ανέλκυση τουρκικού στρατιωτικού αεροσκάφους, που κατέπεσε το 1996, καθώς και της σορού του πιλότου του, αναφέρει του ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών.

Ειδικότερα, ο εκπρόσωπος του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, Κωνσταντίνος Κούτρας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση αναφορικά με τις έρευνες που διεξάγουν τουρκικά πλοία για την ανέλκυση του τουρκικού στρατιωτικού αεροσκάφους, δήλωσε ότι το υπουργείο Εξωτερικών, «βεβαίως και έχει ενημερωθεί από τις τουρκικές αρχές για τις έρευνες, οι οποίες διεξάγονται σε διεθνή ύδατα, σε περιοχή νοτίως της Χίου».

Όπως τόνισε, το υπουργείο Εξωτερικών έχει ήδη προβεί σε όλες τις δέουσες διπλωματικές ενέργειες προς την τουρκική πλευρά, προκειμένου να διασφαλίσει ότι οι τουρκικές έρευνες θα διεξαχθούν στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου.

Μάλιστα σύμφωνα με τον ίδιο το υπουργείο παράλληλα έχει εκφράσει την ετοιμότητα της Ελλάδος, εάν χρειασθεί, να συνδράμει τις προσπάθειες εντοπισμού και ανέλκυσης.

«Ευνόητο, τέλος, είναι ότι οι αρμόδιες ελληνικές αρχές παρακολουθούν στενά το ζήτημα» κατέληξε ο κ. Κούτρας.

Το αεροσκάφος έπεσε το 1996 και ο δεύτερος πιλότος του μαχητικού διασώθηκε από τις ελληνικές αρχές και νοσηλεύθηκε σε νοσοκομείο της Χίου. Οι πληροφορίες τότε ανέφεραν ότι το αεροσκάφος εμφάνισε μηχανική βλάβη.