08 Απριλίου 2014

"Σίγησε" το μαύρο κουτί και οι ελπίδες για το Boeing 777-Πόσο κόστισαν μέχρι σήμερα οι έρευνες-Υποβρύχιο ρομπότ στην έρευνα

Ένας μήνας πέρασε από την μυστηριώδη εξαφάνισή του
 
Ένας μήνας ολοκληρώνεται σήμερα από τις 8 Μαρτίου, ημέρα που το Boeing 777 των Μαλαισιανών Αερογραμμών χάθηκε από το ραντάρ, προκαλώντας το ενδιαφέρον όλης της Υφηλίου.

Μπορεί εδώ και αρκετές μέρες να έχει λυθεί το μυστήριο σχετικά με την τύχη των επιβατών, μετά την επιβεβαίωση ότι βρέθηκαν συντρίμμια στον Ινδικό Ωκεανό, ωστόσο, παραμένει άλυτο το μυστήριο γύρω από τις συνθήκες που συνετρίβη το αεροσκάφος.
Σύμφωνα με τις σημερινές πληροφορίες, το μυστήριο αυτό φαίνεται πως θα μείνει άλυτο για πάντα, αφού οι ελπίδες που δόθηκαν το Σάββατο από την αναγνώριση ακουστικού σήματος στη θάλασσα που ανήκουν στο μαύρο κουτί, έσβησαν. Ο λόγος είναι πως το σήμα σταμάτησε να εκπέμπει, με τις έρευνες στο σημείο να μην είχαν αποτέλεσμα. Η απαισιοδοξία κορυφώνεται από το στοιχείο ότι ένα μήνα μετά, είναι θέμα ωρών το μαύρο κουτί να σταματήσει να εκπέμπει οριστικά, καθιστώντας τις πιθανότητες εύρεσης του Boeing μηδαμινές.

"Δεν έχει υπάρξει καμία περαιτέρω επαφή με οποιοδήποτε σήμα  και πρέπει να συνεχίσουμε την αναζήτηση για αρκετές ημέρες μέχρι το σημείο όπου δεν θα υπάρχει απολύτως καμία αμφιβολία ότι οι μπαταρίες θα έχουν αποφορτιστεί", δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής  των επιχειρήσεων της Αυστραλίας για την αναζήτηση του χαμένου Boeing, Άνγκους Χιούστον, επιβεβαιώνοντας το επικείμενο "αδιέξοδο" στις έρευνες.

Πόσο κόστισαν μέχρι σήμερα οι έρευνες για το μοιραίο και άφαντο Boeing | Ειδήσεις και νέα με άποψη

Ενώ κανένα σοβαρό ίχνος ή στοιχείο δεν έχει ακόμα βρεθεί για το μοιραίο αεροπλάνο των Malaysia Airlines, που αγνοείται από τις 8 Μαρτίου, η πρωτοφανής σε έκταση επιχείρηση εντοπισμού του βρίσκεται εν πλήρη εξελίξει στο νότιο Ινδικό και κοστίζει πολύ ακριβά.

Πολλοί είναι εκείνοι που αναρωτιούνται για το κόστος μιας τέτοιας κινητοποίησης, στην οποία συμμετείχαν όλο αυτό το διάστημα περισσότερες από 30 χώρες, με εξειδικευμένο προσωπικό, πολεμικά και ερευνητικά πλοία και αεροσκάφη.

Με βάση τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς, το κόστος της επιχείρησης θα πρέπει να ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια δολάρια έως τώρα, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Associated Press.

Υπολογίζεται οι ΗΠΑ έχουν συνεισφέρει περίπου 7 εκατομμύρια δολάρια, αλλά το μεγαλύτερο οικονομικό βάρος επωμίζεται η Αυστραλία: ένα από τα δύο ερευνητικά πλοία της χρειάζεται 550.000 δολάρια την ημέρα, ενώ το δεύτερο άλλα 380.000 δολάρια, κι αυτά μόνο για τα λειτουργικά έξοδα.

Η Ιαπωνία υπολογίζεται πως έως τώρα έχει ξοδέψει 8,8 εκατ. δολάρια.

Η Κίνα και η Μαλαισία αρνούνται να δώσουν στη δημοσιότητα τα στοιχεία αυτά, με τους Μαλαισιανούς μάλιστα να δηλώνουν πως «κανείς μας δεν σκέφτεται τα έξοδα αυτή την ώρα, προέχει να βρεθεί το αεροπλάνο».

Το Boeing που εκτελούσε την πτήση ΑH370 των Malaysia Airlines από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο με 239 επιβαίνοντες εξαφανίστηκε τα ξημερώματα της 8ης Μαρτίου, πάνω από τη νότια θάλασσα της Κίνας. Αμέσως ξεκίνησε μια γιγαντιαία σε έκταση. επιχείρηση διάσωσης, η οποία μεταφέρθηκε στο νότιο Ινδικό ωκεανό – σε τελείως διαφορετική κατεύθυνση δηλαδή – περίπου στα μέσα Μαρτίου.

Έως τώρα, κανένα ενδεικτικό στοιχείο που να αποδεικνύει πού βρίσκεται το αγνοούμενο αεροσκάφος δεν έχει ανακοινωθεί από τις αρχές.

Στέλνουν υποβρύχιο ρομπότ στα 4.500 μέτρα βάθος μήπως και εντοπίσει το μοιραίο Boeing

Ηδη πέρασε ένας μήνας από τη στιγμή που το στίγμα του μοιραίου Boeing της Malaysia Airlines εξαφανίστηκε από τα ραντάρ και από τότε δεν υπήρξε κανένα ίχνος του. Τώρα η οι ομάδες έρευνας, εντοπισμού και διάσωσης κάνουν μία τελευταία απόπειρα, μήπως και το εντοπίσουν στο βυθό του Ινδικού Ωκεανού με τη χρήση υποβρύχιου ρομπότ.

Το ειδικό σκάφος μπορεί να φτάσει στο βυθό και να «χαρτογραφήσει» όλα τα ηχητικά σήματα, όπως αυτά που εντόπισε κινεζικό πλοίο και κάποιοι ισχυρίζονται πως είναι από μαύρο κουτί του Boeing. Το ρομπότ μπορεί να δημιουργήσει έναν «χάρτη» όλων των ηχητικών σημάτων, αλλά και να φτάσει έως το βυθό, αν χρειαστεί, που στο σημείο υπολογίζεται στα 4.500 μέτρα.

Νωρίτερα, οι αρχές είχαν ανακοινώσει ότι περιορίζουν σήμερα το εύρος των ερευνών σε περίπου 78.000 τ. χλμ., από τα 240.000 που έψαχναν έως τώρα.