30 Μαΐου 2014

Νέες εκπομπές στη ΝΕΡΙΤ: για το πέ@ς εκτός της εξαιρετικής ""Μηχανής του Χρόνου

Πάρτε μια γεύση από τις εκπομπές που ξεκινούν, έχουν ξεκινήσει πρόσφατα, ή προβάλλονται σε νέο κύκλο στη ΝΕΡΙΤ.... τα ίδια και τα ίδια δηλ. με την ΠΑΣΟΚα την Τσόκλη, την "άρπα" την Κατρίτση και άλλες μετριότητες:

ΜΙΑ ΜΕΡΑ με τη Μάγια Τσόκλη
Τετάρτη 11/6 στις 19.15


Η Μάγια Τσόκλη, γνωστή για άμεσο τρόπο προσέγγισης των θεμάτων της, υπό τη σκηνοθετική επιμέλεια του Χρόνη Πεχλιβανίδη επανέρχεται στη ΝΕΡΙΤ παρουσιάζοντας μια νέα σειρά από τηλεοπτικές συνομιλίες με ξεχωριστούς ανθρώπους.

Η εκπομπή θα ολοκληρωθεί σε 11 επεισόδια και η Μάγια περνά μια ολόκληρη μέρα κοντά στα επιλεγμένα πρόσωπα.

Μια μέρα με τον Πωλ Ευμορφίδη, τον αντισυμβατικό «πρεσβευτή» της Ελλάδας που οραματίζεται τις καινοτομίες της Coco-Mat, περνάει η Μάγια Τσόκλη την Τετάρτη 11/6. Χαρισματικός, λάτρης της αποκέντρωσης, των εξοχών και της υιοθέτησης ενός υγιούς τρόπου ζωής, ο έλληνας επιχειρηματίας ζει και αναπνέει με μεταδοτικό ενθουσιασμό και γενναιοδωρία, για να εμπνέει τους γύρω του ανοίγοντας δρόμους. Η Μάγια τον βρίσκει στη Ξάνθη όπου και το εργοστάσιο της εταιρίας, να παρακολουθεί την κατασκευή του νέου ξύλινου ποδήλατου.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ με την Έλενα Κατρίτση
Σάββατο 31/5/2014, στις 19.15

Χρώμα, άρωμα και γεύση Ελλάδας στην Ισπανία

Η Έλενα Κατρίτση συζητά με ανθρώπους που έχουν ξεχωρίσει µε τα έργα και τις πράξεις τους, Έλληνες που ζουν και διαπρέπουν σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Με υποθέσεις που έχουν απασχολήσει την κοινή γνώµη και τους πρωταγωνιστές τους ασχολείται επίσης η εκπομπή.
Ενώ όλος ο κόσμος περιμένει την έναρξη του Μουντιάλ, πριν από λίγες ημέρες η καρδιά της Ευρώπης χτύπησε δυνατά, στον τελικό του Champions League, με πρωταγωνίστρια την Ισπανία, αφού για πρώτη φορά βρέθηκαν αντιμέτωπες σε αυτή τη διοργάνωση, δύο ομάδες από την ίδια πόλη, τη Μαδρίτη. Και επειδή παντού συναντάς Έλληνες, έτσι και στη Μαδρίτη, η εκπομπή συνάντησε τον Φίλιππο Κιτρομιλίδη, sportcaster στο κανάλι της REAL, ο οποίος ζει λεπτό προς λεπτό τους μεγάλους αγώνες της Βασίλισσας της Ευρώπης. Ένας Έλληνας στην καρδιά του ισπανικού ποδοσφαίρου.
Στην καρδιά του ισπανικού μπάσκετ βρέθηκε και ο Φώτης Κατσικάρης, ο οποίος μας ξεναγεί στο Μπιλμπάο, στη Χώρα των Βάσκων. Αγαπήθηκε όσο λίγοι σε αυτή την πόλη, αφού κατάφερε να αναδείξει την ομάδα της, από αουτσάιντερ σε φαβορί, και να την οδηγήσει στην πρώτη ιστορική πρόκρισή της σε τελικό του EuroCup. Δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και το ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο και μάλιστα σε σχέση με την προώθηση των γεύσεων και της ελληνικής κουζίνας.
Σε έναν τόσο ανταγωνιστικό χώρο όπως αυτός της σύγχρονης αρχιτεκτονικής, ο αρχιτέκτοναςΜίνως Διγενής κατάφερε να διακριθεί, τόσο στη Βαρκελώνη όσο και στη Μαδρίτη, αφήνοντας πίσω του ότι σχετίζεται με το ελληνικό φολκλόρ. 
ΤΑ ΣΤΕΚΙΑ: Ιστορίες Αγοραίου Πολιτισμού – Η παράγκα του Σίμου
ΣΑΒΒΑΤΟ 31/5, 00.30

Στέκια. Μαγαζιά και άλλοι χώροι όπου γίνονται πράξεις σχετικές με αγοραπωλησία, με «αλισβερίσι», «νταραβέρι», «ανταλλαγή» όχι μόνο προϊόντων με χρήματα αλλά και πολιτισμού. Αντικείμενο της σειράς ντοκιμαντέρ είναι οι ιστορίες της πόλης μέσα στον αδιάσπαστο χώρο και χρόνο των τόπων μαζικής εστίασης. Μέσα από ουσιαστικές αναφορές στον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία, τις εικαστικές τέχνες, την αρχιτεκτονική και τη μουσική, επιχειρείται μια καταγραφή της μνήμης του αστικού τοπίου.

Το Au Revoir Μπαρ, η Παράγκα του Σίμου, το Βίντεοκλαμπ, το Γήπεδο, το Φιλολογικό Καφενείο, η Ντισκοτέκ, η Ταβέρνα, το Κουρείο, το Μπαρ Κονσομασιόν, η Φωκίωνος Νέγρη, η Εισβολή του Ροκ Εν Ρολ στη Αθήνα του ’50 είναι τα Στέκια που επισκέπτεται η κάμερα της εκπομπής.

Το 2ο επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ της οποία την καλλιτεχνική διεύθυνση αλλά και τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Νίκος Τριανταφυλλίδης έχει τίτλο «Η Παράγκα του Σίμου».

Καλοκαίρι 1953. Στον απόηχο της μεταπολεμικής Ελλάδας, οι επιζήσαντες του εμφυλίου ζουν υπό την πίεση της φτώχιας, των στερήσεων και του φόβου των πολιτικών διώξεων. Σε μία μακρόστενη παράγκα της οδού Σαρρή, ο Σίμος Τσαπνίδης στήνει το τεντάδικο του. Είναι «ακατέργαστος», «έμφυτα γενναιόδωρος» ελεύθερος και ωραίος. Απεχθάνεται τα ταμπού και τις συμβάσεις, διαβάζει Σαρτρ, παίζει δεύτερους ρόλους σε κινηματογραφικές ταινίες της εποχής υποδυόμενος τον άνθρωπο του περιθωρίου και αγκαλιάζει με ζέση τις νέες ιδέες και την τέχνη.
Η παράγκα του πολύ γρήγορα μετατρέπεται στον χώρο από τον οποίο ξεπηδά ένα ακατέργαστο νεανικό κίνημα: εκείνο των Ελλήνων υπαρξιστών.

Ο Σίμος ο αρχηγός, ο Τζο ο φιλόσοφος, ο Ανδρέας ο εραστής, ο Πητ ο καλλιτέχνης, ο Γιάννης ο αντισυμβατικός μαζί με την Χαρά, τη Φωφώ, τη Λίλιαν, τη Μπέμπα και πολλούς ακόμη επιδίδονται σε ένα πρωτοφανές «ξεκλείδωμα ψυχής» κόντρα σε κάθε πρόσταγμα καθωσπρεπισμού.

Τα θρυλικά πάρτυ, οι εκδρομές και οι φιλανθρωπίες των υπαρξιστών απασχόλησαν τα δημοσιεύματα του Τύπου με τον «υπαρξιστικό κίνδυνο διαφθοράς των νέων» να δοκιμάζει τα αυταρχικά αντανακλαστικά της Πολιτείας, να παραπέμπει τους υπαρξιστές σε δίκη και να οδηγεί στο οριστικό κλείσιμο της παράγκας, το 1956.

Σήμερα, η παράγκα είναι ένα ιδιωτικό parking. Κι όμως οι Ανδρέας Δημητρόπουλος (Αντιπρόεδρος Συλλόγου Υπαρξιστών ο Διογένης) , Πητ Κουτρουμπούσης (Καλλιτεχνικός Διευθυντής Συλλόγου Υπαρξιστών ο Διογένης), Θόδωρος Πάγκαλος, Χαρά Παπαδημητρίου (υπαρξίστρια, Διευθύντρια των εκδόσεων Άγκυρα), Παναγιώτης Κουνάδης (μουσικολόγος) αλλά και οι άλλοι θαμώνες της «ιπτάμενης παράγκας» αναλαμβάνουν να μας ξεναγήσουν στα άδυτα της προσκαλώντας μας σε ένα επετειακό υπαρξιστικό πάρτυ. 
ΜΙΚΡΕΣ ΠΡΟΒΕΣ_Πρεμιέρα
Κυριακή 1/6/2014, στις 14.30


Μια νέα σειρά πολιτιστικών ντοκιμαντέρ, που καταγράφει την περιπέτεια του δημιουργού και του έργου του πριν αυτό παραδοθεί στο κοινό, αρχίζει στη ΝΕΡΙΤ από την Κυριακή 1 Ιουνίου και κάθε Κυριακή στις 14.30.

Πρόβες θεατρικών έργων, πρόβες μπαλέτου ή σύγχρονου χορού, πρόβες λαϊκής ή κλασικής μουσικής, πρόβες για την εύρεση μιας πόζας στο εργαστήριο ενός ζωγράφου, πρόβες για το στήσιμο της σκηνής μιας ταινίας: η πρόβα για τους καλλιτέχνες είναι το πιο ελκυστικό κομμάτι της δουλειάς τους, η πιο δημιουργική περίοδος.

Στο πρώτο της επεισόδιο, η εκπομπή εισέρχεται στον χώρο που προετοιμάζονται οι παραστάσεις των χορευτών της Λυρικής Σκηνής και φέρνει κοντά μας την προετοιμασία των πρώτων ζευγαριών χορευτών, της Μαρίας Κουσούνη και του Βαγγέλη Μπίκου, καθώς και της Ευρυδίκης Ισαακίδου και του Ντανίλο Ζέκα για το μπαλέτο Ερωτευμένος Σοπέν σε χορογραφία Γιαννίκ Μποκέν και μουσική του Φρέντερικ Σοπέν.

Καταγράφει την επίπονη επανάληψη και το πάθος με το οποίο καθημερινά οι χορευτές μορφοποιούν τον κόσμο της ψυχής με το σώμα τους υπό την καθοδήγηση της Ιρίνας Ακριώτη.
Στο δεύτερο μέρος της εκπομπής, παρακολουθούμε τις πρόβες για την προετοιμασία της παράστασης Σούμπερτ, Σούμαν, Μπράμς. Η πεμπτουσία του Λιντ με τη σοπράνο Χριστίνα Γιαννακοπούλου και τον πιανίστα Δημήτρη Γιάκα, που θα γίνει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Η μικρή πρόβα της μουσικής συνομιλίας της σοπράνο και του πιανίστα, φέρνει τους θεατές κοντά στην παράδοση του Λιντ, την οποία υπηρέτησαν οι μεγάλοι συνθέτες του 19ου αιώνα.

Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πατρώνη 

Η ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ με τον Χρίστο Βασιλόπουλο_ Η ιστορία της Τρούμπας
Κυριακή 01/6/2014, στις 19.15

Η «Μηχανή του Χρόνου» κλείνει μία δεκαετία σχεδόν στην τηλεόραση. Φέτος επιστρέφει με έναν νέο κύκλο εκπομπών, δημιουργώντας για μια ακόμα χρονιά ντοκιμαντέρ για ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα και παρουσιάζοντας αφιερώματα σε καλλιτέχνες και δημοσιογραφικές έρευνες για κοινωνικά ζητήματα που στο παρελθόν απασχόλησαν έντονα την ελληνική κοινωνία.

Στο β επεισόδιο που προβάλλεται τη Κυριακή: οι ιστορίες με την «απαγορευμένη» Τρούμπα των καμπαρέ και του λιμανιού που σημάδεψαν μια ολόκληρη εποχή , βρέθηκαν στο επίκεντρο της έρευνας. Η οδός Φίλωνος και η οδός Νοταρά στέγασαν για πολλά χρόνια καμπαρέ και πορνεία. Άνθρωποι που μεγάλωσαν στην περιοχή και έζησαν του λιμανιού τα πάθη, μας διηγούνται τα προσωπικά τους βιώματα και θυμούνται τις πεταλούδες της νύχτας, σε μια εποχή που ακόμη και ο πληρωμένος έρωτας έκρυβε ρομαντισμό.
Η Μηχανή του Χρόνου φέρνει στο φως τις άγνωστες ιστορίες της Μπέμπας, της Νότας και της Σοράγιας, παρακολουθεί τον 6ο αμερικανικό στόλο να φτάνει στην Τρούμπα, αποκαλύπτει πως βγήκε η έκφραση «σε έπιασαν αμερικανάκι» και παρουσιάζει ιστορίες για αγαπητικούς, προστάτες και βιτριολίστριες.

Επιμέλεια: Τζένη Παπαγεωργίου

http://entertainment.in.gr/html/ent/058/ent.167058.asp