11 Μαΐου 2014

Δημοπρατείται το νέο Διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου (ΧΑΡΤΗΣ-ΓΡΑΦΗΜΑ)

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει η δημιουργία του διεθνούς αεροδρομίου, στο Καστέλι της Κρήτης, αφού στις 15 Μαΐου θα γίνει η πρόσκληση ενδιαφέροντος στις εταιρείες, όπως ανακοίνωσε από το Ηράκλειο, ο Υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης,παρουσία των τοπικών φορέων, έδωσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου τονίζοντας ότι η Κρήτη χρειάζεται ένα μεγάλο σύγχρονο αεροδρόμιο προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες από την αύξηση των τουριστών και πρόσθεσε ότι το έργο, σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις στο οδικό δίκτυο, θα συμβάλει τα μέγιστα ώστε να είναι σε θέση να φιλοξενήσει περισσότερους τουρίστες.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός την Πέμπτη 15 Μαΐου δημοπρατείται το νέο Αεροδρόμιο και θα δοθούν τα επίσημα τεύχη προκήρυξης. Σε έξι μήνες θα υπάρχει ανάδοχος ο οποίος θα αναλάβει την εκτέλεση του έργου. Πρόκειται για έναν έργο 800 εκ. ευρώ και κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του θα εργάζονται 1000 άτομα ενώ όταν ξεκινήσει η λειτουργία του Αεροδρομίου υπολογίζεται ότι θα απασχολεί 4000 εργαζόμενους.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης εμφανίστηκε βέβαιος ότι θα βρεθεί ανάδοχος, κάνοντας λόγο για ζωηρό ενδιαφέρον ξένων επενδυτών ενώ δεσμεύθηκε για την βελτίωση του υπάρχοντος αεροδρομίου «Ν.Καζαντζάκης» με σειρά έργων που θα βελτιώσουν τη λειτουργία του, όπως η διάθεση χώρων από την 126 Σ.Μ και το Δήμο για στάθμευση επιπλέον αεροσκαφών ,την αντικατάσταση μηχανημάτων ελέγχου αποσκευών με αυτοματοποιημένα συστήματα με στόχο να βελτιωθεί η εικόνα των αναχωρήσεων κ.α

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος της περιοχής που θα κατασκευασθεί το νέο Διεθνές αεροδρόμιο, Ζαχαρίας Καλογεράκης σε δήλωση του τόνισε :«Ελπίζουμε οι ανακοινώσεις να τηρηθούν κι ευχόμαστε στο νέο διαγωνισμό να έχει διασφαλιστεί ότι θα προσέλθουν επενδυτές. Σήμερα ο υπουργός μας διαβεβαίωσε ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον συμμετοχής. Περιμένουμε να το δούμε και στην πράξη».

Τέλος ανέφερε ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης με τον υπουργό «τονίσαμε για μία ακόμα φορά το σταθερό μας στόχο, ως Δημοτική Αρχή Μινώα Πεδιάδας, για την υλοποίηση αντισταθμιστικών έργων και παρεμβάσεων στην ευρύτερη περιοχή , ώστε να ενισχυθεί η αναπτυξιακή της προοπτική».

Υποδομές

Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τα στοιχεία του έργου που είναι εντυπωσιακά τουλάχιστον ως προς τους διαδρόμους, τα οδικά δίκτυα και τα 400 στρέμματα που δίδονται για το εμπορικό κέντρο.

Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.800 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο και ισομήκη με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 45 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική δυνατότητα κατασκευής και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις (3) κατʼ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο (2) κατʼ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ αεροδρομίου και στρατιωτικού αεροδρομίου.

Το αεροδρόμιο επίσης θα περιλαμβάνει:

Πέντε (5) κατʼ ελάχιστον σταθερές θέσεις (γέφυρες επιβίβασης) τύπου Multiple Aircraft Ramp System (MARS), οι οποίες δέχονται έως και 10 αεροσκάφη για ταυτόχρονη εξυπηρέτηση και 25 κατʼ ελάχιστον, επιπλέον θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης (τύπου Power In-Power Out), σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης.

Χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα κατʼ ελάχιστον 800 οχημάτων, χώρους αναμονής για κατʼ ελάχιστον 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί και 20 επαγγελματικά οχήματα εξυπηρέτησης επιβατών (μίνι βαν ξενοδοχείων, κλπ) και θέσεις στάθμευσης για μέσα μαζικής μεταφοράς και πλήρες οδικό δίκτυο 2 λωρίδων ανα κατεύθυνση εντός του αεροδρομίου.

Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης αποβλήτων, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα βιολογικού καθαρισμού που θα δέχεται τα λύματα του αεροδρομίου καθώς και των γειτονικών οικισμών. Αντιπλημμυρική προστασία και αποχέτευση ομβρίων υδάτων. Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Πρόβλεψη εμπορικής ζώνης 400 στρ. για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου. Αστυνομικό σταθμό, 2 πυροσβεστικούς σταθμούς, ιατρικές εγκαταστάσεις, πύργο εναέριας κυκλοφορίας, με σύγχρονο σύστημα αεροβοηθημάτων, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών.

Οδικό δίκτυο σύνδεσης

Την μελέτη-κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τον ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ, ήτοι, του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής 2 λωρίδων ανα κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα), για την σύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τον ΒΟΑΚ στην περιοχή της Χερσονήσου (με την κατασκευή και του νέου ζεύγους Ανισόπεδων Κόμβων (Α/Κ) στον ΒΟΑΚ, στην περιοχή της Χερσονήσου).

Προβλέπεται επίσης σύνδεση με το εν λειτουργία οδικό δίκτυο της περιοχής με ανισόπεδους κόμβους. Για την σύνδεση με τον ΝΟΑΚ προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης μήκους 6 χλμ. περίπου διατομής 1 λωρίδας ανά κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα, από το αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο - Αρκαλοχώρι - Βιάννος.

Η σύνδεση με τον υπόψη άξονα γίνεται με ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή του βιομηχανικού πάρκου Αρκαλοχωρίου.

Παραχώρηση ημερομηνίας 

Η συμβατική διάρκεια της περιόδου παραχώρησης ορίζεται στα 35 χρόνια, ενώ ο διαγωνιζόμενος θα πρέπει να καταθέσει - εάν θα ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος - εγγυητική επιστολή ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ!