[Δεν είναι "Μάρμαρα" αλλά "Γλυπτά"... αλλά άντε να παλέψεις την καφρίλα των ελληνων δημοσιοκάφρων ... και φυσικά δεν είναι δικαιολογία "μα οι ξένοι τα λένε έτσι"... εμείς που τα θέλουμε πρέπει να τα λέμε αλλιώς!]
Ο σύμβουλος ιστορίας Greg Jenner με ένα ψύχραιμο και ουσιαστικό άρθρο στην Huffington Post παίρνει μέρος στη δημόσια διελκυστίνδα που έχει φουντώσει το τελευταίο διάστημα για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αθήνα.
Τάσσεται αναφανδόν υπέρ της ελληνικής πλευράς, έστω και αν χρειάζεται σε πρώτη φάση να δοθούν δοκιμαστικά στο Μουσείο της Ακρόπολης, γράφει χαρακτηριστικά. Επιπλέον παραθέτει όλα τα επιχειρήματα και αντεπιχειρήματα που τίθεται στο τραπέζι των συζητήσεων, προσπαθώντας να σταθεί στη μέση λύση, δίχως όμως να παραγνωρίζει πως τα Μάρμαρα εκλάπησαν από τον λόρδο Έλγιν.
Μάλιστα γράφει για την ονομασία τους: «Έχουμε συνηθίσει να τα λέμε ''Ελγίνεια'', ενώ η ονομασία τους είναι ''Μάρμαρα του Παρθενώνα'' ή έστω ''Μάρμαρα του Φειδία''. Αυτό είναι ένα πρόβλημα για τους Βρετανούς, καθώς δημιουργεί τον πρώτο κίνδυνο. Το θέμα των Μαρμάρων είναι σύνθετο. Αρχικά ο Έλγιν ήθελε να πάει ζωγραφιές γύψινα, αλλά τελικά είδε πως η βρετανική κυβέρνηση ήταν ενθουσιασμένη με την ιδέα των Μαρμάρων. Ο Έλγιν διαπίστωσε ιδίοις όμμασιν πως οι ντόπιοι δεν συμπεριφέρονταν με τον καλύτερο τρόπο στον Παρθενώνα και έτσι αποφάσισε να τα βάλει σε ένα πλοίο και να τα στείλει στο Βρετανικό Μουσείο. Δεν δέχθηκε να τα πουλήσει σε ιδιώτες και ας ήξερε πως θα έβγαινε χαμένος».
Ο Λόρδος Μπάιρον
Ο Λόρδος Μπάιρον τον κατηγόρησε για βανδαλισμό, αλλά αυτό δεν αλλάζει ότι τα Μάρμαρα έπειτα από τόσα χρόνια παραμένουν στο Βρετανικό Μουσείο. Ο Jenner δεν διστάζει να παραδεχθεί πως υπάρχει βάση στο επιχείρημα ότι τα οικονομικά της Ελλάδας δεν είναι καλός οιωνός για την τύχη των Μαρμάρων, αν και παραδέχεται πως η χώρα πλέον δεν έχει καμία σχέση με εκείνη στην οποία έζησε ο Έλγιν.
Η αδικία
Από την άλλη, όμως, λέει πως όλα αυτά τα επιχειρήματα είναι άδικα, καθώς η επιστροφή των Μαρμάρων θα αύξανε τον τουρισμό της Ελλάδα σε απίστευτο βαθμό, άρα θα είχε πολλαπλά οικονομικά οφέλη. Οι Βρετανοί φοβούνται πως αν δώσουν πίσω τα Μάρμαρα, τότε θα είναι σαν να ανοίγουν μια κερκόπορτα και για άλλα κράτη να ζητήσουν τα δικά τους «κομμάτια» πολιτισμού που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο Βρετανικό Μουσείο. Παράλληλα, σημειώνει, ανακύπτει και ένα θέμα «εθνικισμού» της τέχνης.
Προλαβαίνει πάντως να αντικρούσει τις βάρος του αιτιάσεις ότι δεν θεωρεί καθόλου τους Έλληνες φασίστες. Αντιθέτως, θεωρεί πως τα Μάρμαρα πρέπει να επιστρέψουν στη γενέτειρά τους, έστω και μια δοκιμαστική περίοδο.