Το ελληνικό γιαούρτι, το γνωστό εδώ και δεκαετίες στην Ελλάδα ως «στραγγιστό», έχει εξελιχθεί σε χρυσοφόρο αγορά για τους κολοσσούς της παγκόσμιας γαλακτοβιομηχανίας, καθώς αναπτύσσεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, δημιουργώντας μια αγορά πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ και προκαλώντας έναν ανηλεή εμπορικό πόλεμο.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της αμερικανικής Bernstein, το μερίδιο του γιαουρτιού ελληνικού τύπου από μόλις 1% επί των συνολικών πωλήσεων γιαουρτιού στις ΗΠΑ το 2007 ανέρχεται εν έτει 2014 σε 49%, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Καθημερινή». Ο τζίρος της εν λόγω κατηγορίας γιαουρτιού στις ΗΠΑ υπολογίζεται ότι το 2013 έφτασε τα 2,66 δισ. δολάρια (1,98 δισ. ευρώ) από 35,4 εκατ. δολάρια (26,4 εκατ. ευρώ) πριν από μόλις επτά χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του γενικού προξενείου της Ελλάδας. Το μερίδιο της κατηγορίας το 2013 ήταν 35% επί της συνολικής αγοράς γιαουρτιού.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, ο τζίρος της αγοράς γιαουρτιού ελληνικού τύπου ανήλθε το 2013 στα 265,4 εκατ. ευρώ, από 150,7 εκατ. ευρώ το 2011, και αποτελεί το 28% της συνολικής αγοράς γιαουρτιού στη χώρα.
Διψήφιους ρυθμούς αύξησης σημειώνουν οι πωλήσεις γιαουρτιού ελληνικού τύπου και στη Γερμανία. Ο κύκλος εργασιών της συγκεκριμένης κατηγορίας έφτασε το 2012 τα 37,6 εκατ. ευρώ, από 24,2 εκατ. ευρώ το 2010 και 28,6 εκατ. ευρώ το 2011. Σύμφωνα, εξάλλου, με έρευνα της GfK το δωδεκάμηνο Ιουλίου 2012 - Ιουνίου 2013 ο αριθμός των νοικοκυριών στη Γερμανία που αγοράζουν γιαούρτι ελληνικού τύπου αυξήθηκε κατά 37,2% έναντι του δωδεκαμήνου Ιουλίου 2011 - Ιουνίου 2012, φτάνοντας τα 7,23 εκατ. νοικοκυριά. Πριν από περίπου δύο χρόνια, άλλωστε, η ΦΑΓΕ ίδρυσε θυγατρική στη Γερμανία για τη διανομή των προϊόντων της. Στην Ιταλία το γιαούρτι ελληνικού τύπου αποτελεί το 12,9% της συνολικής αγοράς φτάνοντας σε τζίρο τα 178 εκατ. ευρώ.
Είναι πολλά τα λεφτά, λοιπόν, με συνέπεια όλο και περισσότερες ξένες εταιρείες να εισέρχονται στην παραγωγή γιαουρτιού ελληνικού τύπου. Στις ΗΠΑ μπορεί τον δρόμο για το ελληνικό γιαούρτι να άνοιξε η ΦΑΓΕ, πλέον όμως έχει αποκτήσει πολύ ισχυρούς ανταγωνιστές, όπως την General Mills, την Danone και φυσικά την Chobani. Πλέον η Chobani στρέφεται και στην κατηγορία του παιδικού γιαουρτιού, ενώ η Danone έχει ήδη ξεκινήσει συνεργασία με τη Starbucks έτσι ώστε σε καταστήματα της αλυσίδας καφέ στις ΗΠΑ να προσφέρονται εκτός από γιαούρτι ελληνικού τύπου και τρία νέα smoothies που περιέχουν επίσης «ελληνικό γιαούρτι». Η κίνηση αυτή εκτιμάται ότι εξυπηρετεί τη στρατηγική της Danone να καθιερώσει το προϊόν ως ένα υγιεινό σνακ για όλες τις ώρες της ημέρας.
Υπό το βάρος του εντεινόμενου ανταγωνισμού που υφίσταται στις ΗΠΑ, η ΦΑΓΕ έχει προχωρήσει σε νέες επενδύσεις σε παραγωγικές μονάδες της στο Τζονστάουν της Νέας Υόρκης. Στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2014 εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί η νέα επέκταση του εργοστασίου της στην περιοχή, που θα της επιτρέψει την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας από 85.000 τόνους γιαουρτιού ετησίως σε 160.000 τόνους. Επιπλέον, η γαλακτοβιομηχανία αρχίζει να δραστηριοποιείται στις ΗΠΑ και στην παραγωγή γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο κυριότεροι ανταγωνιστές της ΦΑΓΕ είναι η Danone και η Muller, ενώ μετά μια διετή δικαστική διαμάχη, που έληξε υπέρ της, κατάφερε έτσι ώστε η Chobani να μη χρησιμοποιεί στα προϊόντα της τον χαρακτηρισμό «greek yoghurt».