23 Σεπτεμβρίου 2014

ΟΛΠ: Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο ο φιλικός διακανονισμός με Cosco

Το Ελεγκτικό Συνέδριο αποφάσισε θετικά έπειτα από αίτηση ανάκλησης (που κατέθεσε η ΣΕΠ Α.Ε., θυγατρική της Cosco) καθώς αρχικά είχε εκδοθεί αρνητική απόφαση.

Σε θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση του φιλικού διακανονισμού ΟΛΠ ΟΛΠ -0,13% - Cosco καθώς σήμερα το μεσημέρι κυκλοφόρησαν πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες εγκρίθηκε, από πηγές που ενδιαφέρονται άμεσα για την υπόθεση, για να αποσυρθούν λίγο αργότερα με το αιτιολογικό πως "δεν έχει επισημοποιηθεί η απόφαση". Ωστόσο ακόμα και πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας υποστηρίζουν πως η απόφαση του Ελεγκτικού είναι θετική.

Νωρίτερα το Euro2day είχε μεταδώσει πως το Ελεγκτικό Συνέδριο αποφάσισε θετικά έπειτα από αίτηση ανάκλησης (που κατέθεσε η ΣΕΠ ΑΕ, θυγατρική της Cosco), καθώς αρχικά είχε εκδοθεί αρνητική απόφαση.

Από τον φιλικό διακανονισμό εξαρτάται και η πρόοδος του διαγωνισμού πώλησης του 67% του ΟΛΠ ΟΛΠ -0,13% που βρίσκεται σε εξέλιξη με πέντε ομίλους (μεταξύ των οποίων και η Cosco) να έχουν περάσει στην τελική φάση. Αρχικά προβλέπονταν πως οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβάλλονταν εντός των προσεχών εβδομάδων, αλλά τώρα δίνεται αγώνας ώστε να κατατεθούν μέχρι τέλος του έτους. Ολα δείχνουν πως οι ενδιαφερόμενοι θα είναι ένας ή δύο, δηλαδή η Cosco και πιθανώς η APM Terminals.

Κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΛΠ ΟΛΠ -0,13% υποστηρίζουν πως μέσω του φιλικού διακανονισμού η Cosco θα προχωρήσει σε νέα επένδυση 230 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, τονίζουν πως αφού το ποσοστό εσόδων του ΟΛΠ ΟΛΠ -0,13% επί των συνολικών εσόδων της θυγατρικής της Cosco (της ΣΕΠ ΑΕ που διαχειρίζεται στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων), που διαμορφώνεται σε 24,5% από το 2017, παραμένει σταθερό, τότε η αύξηση των κινήσεων κοντέινερ από 3,7 εκατ. TEU σε 6,2 TEU σημαίνει σχεδόν διπλασιασμό των εσόδων του οργανισμού.

Με βάση την αναθεωρημένη συμφωνία με τους Κινέζους, ο Προβλήτας Πετρελαιοειδών χρηματοδοτείται και κατασκευάζεται από τη ΣΕΠ Α.Ε., αλλά παραμένει υπό την εκμετάλλευση του ΟΛΠ ΟΛΠ -0,13%. Με την αναβάθμιση του προβλήτα ΙΙΙ και το νέο εξοπλισμό, το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί πλέον να υποδέχεται πλοία μεταφοράς κοντέινερ νέας τεχνολογίας (15.000 – 18.000 TEU), τα οποία τώρα δεν μπορούν να εξυπηρετούνται στις Προβλήτες του ΟΛΠ ΟΛΠ -0,13% και της ΣΕΠ Α.Ε.

Η προηγούμενη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ είχε εκφράσει επιφυλάξεις για τη συμφωνία φιλικού διακανονισμού με βάση εισηγήσεις συμβούλων της. Οι επιφυλάξεις δεν εισακούστηκαν από την κυβέρνηση η οποία είχε συμφωνήσει επίπεδο πρωθυπουργού την προώθηση της νέας συμφωνίας με τους Κινέζους.

Φώτης Κόλλιας
fotisk2@euro2day.gr