21 Νοεμβρίου 2014

Αργυρόκαστρο-Θερμή υποδοχή στον Λοβέρδο-Οι Αλβανοί ζητούν διδασκαλία αλβανικών σε ελληνικά σχολεία

Επειδή οι τίτλοι είναι παραπλανητικοί και λένε «Εισαγωγή των αλβανικών στα σχολεία εξετάζει το Υπουργείο» να τονίσουμε τη δήλωση Λοβέρδου ότι το θέμα το έθεσαν οι Αλβανοί στη μικτή επιτροπή και "όλα συζητούνται στο πλαίσιο αμοιβαιότητας"δηλ. λειτουργείστε τα ελληνικά σχολεία όπως πρέπει για να το κάνουμε κι εμείς. Και όσον αφορά τα ούγκανα που θα αρχίσουν να λένε "τώρα ουγκ θα αρχίσουμε ουγκ να μαθαίνουμε ουγκ και αλβανικά ουγκ ουγκ" όταν πάρουν εξουσία ας στείλουν τα γίδια να καθαρίσουν (γιατί αυτοί θα είναι από πίσω να κοιτάνε) και να επιβάλλουν στην Αλβανία να έχει ελληνικά σχολεία ενώ αυτοί θα του απαγορεύουν να μαθαίνουν αλβανικά εδώ... μέχρι τότε θα κάνουμε ότι μας επιτρέπουν οι Γερμανοί (ή άλλοι ευρωπαίοι) όπου έχουμε δικά μας σχολεία για τους μετανάστες μας και είμαστε υπερήφανοι που μαθαίνουν τη γλώσσα μας και τον πολιτισμό μας... μέχρι τότε "εμείς είμαστε από πάνω και κάνουμε ότι θέλουμε κι εσείς τον πούλο" δεν υπάρχει γιατί θα μας το πούν και οι άλλοι

Θερμή υποδοχή επιφύλαξαν στον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέα Λοβέρδο μαθητές, δάσκαλοι, καθηγητές και τοπικοί άρχοντες της εθνικής ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία.

Στην πρώτη επίσκεψη Έλληνα υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων -στην περίοδο της μεταπολίτευσης στην Αλβανία- σε περιοχές όπου κατοικεί συμπαγής ελληνικός μειονοτικός πληθυσμός, δάσκαλοι και μαθητές στο ελληνικό λύκειο (του αλβανικού δημοσίου) στο Αργυρόκαστρο υποδέχθηκαν τον κ. Λοβέρδο με λουλούδια, παραδοσιακές στολές και εθνικά σύμβολα.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο ελληνικό σχολείο στο νομό Αργυροκάστρου, με 250 μαθητές, από την πρώτη δημοτικού ως την τρίτη λυκείου.

Η ελληνικής καταγωγής περιφερειακή διευθύντρια Παιδείας της Περιφέρειας Αργυροκάστρου Λιντίτα Ρόβα και ο διευθυντής του λυκείου Παντελής Παπάς ενημέρωσαν τον υπουργό για την κατάσταση στα ελληνικά μειονοτικά σχολεία στο αλβανικό δημόσιο, επισημαίνοντας τις προσπάθειες που καταβάλλονται για να διατηρηθεί ζωντανός και ενεργός ο τομέας της Παιδείας ως η άμεση και σημαντικότερη συνιστώσα αναγνώρισης της εθνικής ταυτότητας για τον ελληνισμό στην Αλβανία.

Στο πλαίσιο αυτό ζήτησαν από τον κ. Λοβέρδο μεγαλύτερη στήριξη από την ελληνική Πολιτεία, κυρίως σε ό,τι αφορά τα βιβλία, τα σχολικά μέσα και τη στήριξη και κατάρτιση του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Στα ελληνικά μειονοτικά σχολεία στο αλβανικό δημόσιο φοιτούν περί τους 1000 μαθητές και υπηρετούν 130 δάσκαλοι. Ο αριθμός αυτός τα τελευταία χρόνια δείχνει σημάδια ανόδου και οφείλεται στην επιστροφή των ομογενών από την Ελλάδα λόγω της κρίσης.

Ο κ. Λοβέρδος συναντήθηκε και με τους διευθυντές των ελληνικών σχολείων στο αλβανικό δημόσιο, όπως επίσης με αποσπασμένους δασκάλους από το ελληνικό δημόσιο σε ιδιωτικά ελληνικά σχολεία στην Αλβανία.

Ο Έλληνας υπουργός μπήκε στις αίθουσες διδασκαλίας και συνομίλησε με μαθητές, με τα "πρωτάκια" να εκφράζουν την αγάπη τους για τα ελληνικά Γράμματα και την Ελλάδα στον υπουργό και τους μαθητές της τρίτης λυκείου να εκφράζουν στον κ. Λοβέρδο την επιθυμία τους να σπουδάσουν στα ελληνικά πανεπιστήμια, ζητώντας ταυτόχρονα επέκταση των δικαιωμάτων φοίτησης στους ομογενείς, σε όλες τις ειδικότητες.

Στη συνέχεια, ο κ. Λοβέρδος μετέβη στο νεκροταφείο των Ελλήνων πεσόντων του Έπους του '40, στο Βουλιαράτι, όπου κατάθεσε στεφάνι και απέτισε φόρο τιμής.

Επόμενος σταθμός του ήταν η Δερβιτσιάνη, όπου παρακολούθησε καλλιτεχνικό πρόγραμμα από τους Έλληνες μαθητές τού εκεί σχολείου. Χαιρετίζοντας τους παρευρισκόμενους, επεσήμανε τη στήριξη της Ελλάδας στην εκπαίδευση, στη μητρική γλώσσα, των Ελλήνων της Αλβανίας και δεσμεύτηκε ότι από τη θέση του υπουργού θα συμβάλει στην περαιτέρω βελτίωσή της.

Ο υπουργός είχε, επίσης, συνάντηση με το διδακτικό προσωπικό του Τμήματος Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου, όπου φοιτούν κυρίως μέλη της εθνικής ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία.

Ο κ. Λοβέρδος εξέφρασε το ενδιαφέρον του για την περαιτέρω αναβάθμιση του συγκεκριμένου τμήματος, όχι μόνο στον εκπαιδευτικό τομέα, αλλά και στην έρευνα, προβολή και έκδοση του πλούσιου ελληνικού πολιτισμού στο σημερινό νότο της Αλβανίας.

Νωρίτερα, ο υπουργός είχε επισκεφθεί τα Τίρανα, όπου συναντήθηκε με την Αλβανίδα ομόλογό του Λιντίτα Νικόλα, με την οποία αποφάσισαν την επανεργοποίηση της κοινής επιτροπής για την αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων στον τομέα της ιστορίας, της γεωγραφίας, του πολιτισμού και της οικονομίας, με βάση τις αρχές της UNESCO και του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Θέμα διδασκαλίας αλβανικών σε ελληνικά σχολεία έθεσαν οι Αλβανοί

Στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψης του Ελληνα υπουργού Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδου στη γειτονική χώρα, στη συνέντευξη που έδωσε με την Αλβανίδα ομόλογό του Λιντίτα Νικόλα, ο κ. Λοβέρδος ανέφερε ότι η εισαγωγή των αλβανικών ως δεύτερη γλώσσα «είναι θέμα της μεικτής επιτροπής διαλόγου, η οποία και θα το συζητήσει». Από την πλευρά της, η κ. Νικόλα ανέφερε «συνεργαζόμαστε και με τους εκπαιδευτικούς που αναπτύσσουν τη δραστηριότητά τους στην Ελλάδα, σε συντονισμό και με το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο για την εκπαίδευσή τους, αλλά και για τον εφοδιασμό τους από το αλβανικό ΥΠΕΞ με σχολικά βιβλία της αλβανικής γλώσσας. Ασφαλώς, έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε, γι’ αυτό και βρισκόμαστε σήμερα εδώ σε αυτή την κοινή συνάντηση, για να καθορίσουμε και να αναζωογονήσουμε το έργο της κοινής επιτροπής. Μιας επιτροπής που αποτελείται από ειδικούς, οι οποίοι θα γνωμοδοτήσουν μετά εξέταση των κειμένων της ιστορίας, της γεωγραφίας, του πολιτισμού και της οικονομίας, κατά πόσον τα σχολικά βιβλία των χωρών μας είναι σύμφωνα με το πνεύμα της UNESCO και του Συμβουλίου της Ευρώπης». «Ο,τι θέτει η μία πλευρά, η επιτροπή είναι εδώ για να το συζητήσει. Αλλά η επιτροπή αποφασίζει όταν και τα δύο μέρη ταυτίζονται και συμφωνούν. Κανένας δεν θα επιβληθεί στον άλλο. Για να υπάρχει απόφαση απαιτείται συναίνεση», είπε ο κ. Λοβέρδος.

Παράλληλα, στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης, το υπ. Παιδείας ανακοίνωσε χθες την έναρξη της πιλοτικής λειτουργίας 21 από τις συνολικά 96 Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ). Οι 21 ΣΕΚ θα επιλεγούν με κριτήρια την κατά το μέγιστο δυνατή γεωγραφική διασπορά και τη δυνατότητα απορρόφησης των σπουδαστών στην αγορά εργασίας μετά την ολοκλήρωση της κατάρτισης και της μαθητείας.

Στις ΣΕΚ προσφέρονται οι ειδικότητες τεχνιτών Γαλακτοκομίας – Τυροκομίας, Ζωικής και Φυτικής Παραγωγής, Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων, Τουριστικών Μονάδων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας (Υπηρεσία Υποδοχής – Υπηρεσία Ορόφων – Εμπορευματογνωσία), Ανθοκομίας – Φυτοτεχνίας, Αρδεύσεων, Κομμωτικής, Καλλωπισμού Νυχιών και Ονυχοπλαστικής, Αισθητικής Τέχνης και Μακιγιάζ, Γραφικών Τεχνών, Εργαλειομηχανών, Φρεζαδόρου, Τορναδόρου, Ζαχαροπλαστικής και Αρτοποιίας, Μαγειρικής, Υδραυλικών και Θερμοϋδραυλικών Εγκαταστάσεων, Εργαστηρίου Φωτογραφίας, Εστιατορίου (σερβιτόρος), Ηλεκτρονικών Συσκευών, Μηχανικού Αυτοκινήτων, Μοτοσικλετών και Μηχανών Θαλάσσης, Ποτών και Οινολογίας (μπαρίστας), Μηχανικού Μηχανημάτων Εργων (Γερανών, Κλαρκ και Γεωτρύπανων), Ηλεκτρολόγου Αυτοκινήτων, Μελισσοκομίας, Αλιείας και Ιχθυοκαλλιέργειας, Συντήρησης Μουσικών Οργάνων, Αμπελουργίας – Οινοτεχνίας – Ποτοποιίας, Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών και Κατασκευών, Κατασκευής Εγχόρδων Μουσικών Οργάνων, Λιθοξόου – Μαρμαρά και Λιθοχαράκτη, Πτηνοτροφίας, Αργυροχρυσοχοΐας, Κεραμικής Αγγειοπλαστικής, Ραπτικής, Μηχανικού Γεωργικών Μηχανημάτων, Φανοποιού και Βαφέα Οχημάτων, Ξυλουργικής και Επιπλοποιίας. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να είναι τουλάχιστον απόφοιτοι Γυμνασίου και για εγγραφή να απευθυνθούν στα Δημόσια ΙΕΚ που αντιστοιχούν με τις ΣΕΚ έως τις 30 Νοεμβρίου (από 1 μ.μ. έως τις 6 μ.μ.). Πληροφορίες στο http://www.gsae.edu.gr/el/toppress/1193-anakoinosi-eggrafon-s-e-k.