12 Ιανουαρίου 2015

Σαρώνει το ελληνικό γιαούρτι σε ΗΠΑ και Βρετανία-Επένδυση 120 εκατ. από ΦΑΓΕ

Ολοκληρώθηκε η επένδυση της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις τρέχουν με ποσοστό 22%. Διαφημιστική καμπάνια στη Μεγάλη Βρετανία με στόχο μεγαλύτερη διείσδυση. Προβλήματα αντιμετωπίζει ο τουρκικός ανταγωνιστικός όμιλος (Chobani).

Πολυμέτωπη «επίθεση» σε ΗΠΑ και Μεγάλη Βρετανία πραγματοποιεί το διάστημα αυτό η ΦΑΓΕ. Η γαλακτοβιομηχανία που έλαβε το βάπτισμα του πυρός στην Ελλάδα το 1926 και έκανε γνωστό στην παγκόσμια αγορά το ελληνικό γιαούρτι, ολοκλήρωσε πριν από λίγες ημέρες, μετά από δύο χρόνια εργασιών, τη νέα επένδυση της ύψους 120 εκατ. δολ. που θα της επιτρέψει να διπλασιάσει την παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου της στις ΗΠΑ.

Η παραγωγή στις νέες εγκαταστάσεις της μονάδας που διατηρεί στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, όπως αναφέρουν τοπικά δημοσιεύματα, αναμένεται να ξεκινήσει την άνοιξη ενώ θα δημιουργηθούν και 150 νέες θέσεις εργασίας ανεβάζοντας τον αριθμό του προσωπικού στο εργοστάσιό της στο Johnstown Industrial Park στο οποίο έχει επενδύσει αρχικά 200 εκατ. δολάρια, κοντά στα 400 άτομα.

Στόχος αυτής της νέας επένδυσης είναι σύμφωνα με στέλεχος της ΦΑΓΕ να εξυπηρετήσει τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για τα προϊόντα της σε όλη την Αμερική. Σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος η κίνηση υποδηλώνει τη στόχευση της εταιρείας στην αγορά της Αμερικής, χωρίς όμως να υποτιμώνται ευκαιρίες σε νέες αγορές, όπως ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι στο εννεάμηνο του 2014 οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ «έτρεξαν» με ρυθμό αύξησης 22%, ενώ το τρίτο τρίμηνο οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 14,7% σε αξία και 9,5% σε όγκο.

Εκτός από την επένδυση στις ΗΠΑ, στην Γηραιά Αλβιώνα η ΦΑΓΕ έχει ξεκινήσει μια νέα διαφημιστική καμπάνια, με τέσσερα τηλεοπτικά από, που στόχο έχει να πείσει τους Βρετανούς καταναλωτές ότι το ελληνικό γιαούρτι δεν είναι ένα «μονοδιάστατο προϊόν». Η εκστρατεία η οποία «τρέχει» στο twitter με το hashtag #TryTotal επιχειρεί να δείξει στους Βρετανούς καταναλωτές τις εναλλακτικές προτάσεις που υπάρχουν, για δεκατιανό, μεσημεριανό, πρωινό και σνακ, για το γιαούρτι της το οποίο μπορεί να συνδυαστεί με άλλα υλικά, όπως φρούτα, μέλι, φρούτα κ.α. Σημειώνεται ότι στο εννεάμηνο του 2014 οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 38,8%, ενώ στο τρίτο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς κατέγραψαν άνοδο 37,6% σε αξία και 23,2% σε όγκο.

Την ώρα πάντως που η ΦΑΓΕ συνεχίζει να επενδύει τόσο πίσω, όσο και μπροστά από το «ράφι» ο βασικός της ανταγωνιστής της ο Hamdi Ulukaya της Chobani αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου ο ιδρυτής της εταιρείας φέρεται να αποχωρεί από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Chobani, εξέλιξη η οποία φαίνεται να επιβάλλεται από το private equity TPG το οποίο έχει επενδύσει πέρυσι στην εταιρεία περί τα 750 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με την επίσημη θέση της εταιρείας ο Hamdi Ulukaya θα παραμείνει σε αυτή από τη θέση του προέδρου. Η αλλαγή στο διοικητικό σχήμα της Chobani αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του έτους και αποτελεί συνέχεια σειράς αλλαγών που έχουν δρομολογηθεί και στόχο έχουν την ανάκαμψη της εταιρείας.

Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η Chobani, (σ.σ. αντιμετωπίζει προβλήματα στη βρετανική αγορά μετά την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου του Ηνωμένου Βασιλείου το οποίο δικαίωσε τη ΦΑΓΕ και το ελληνικό γιαούρτι) ελέγχει μεν μερίδιο αγορά 34% στις ΗΠΑ, έχει ωστόσο πληγεί η φήμη της μετά την αναγκαστική απόσυρση αλλοιωμένων προϊόντων της.

Αλεξάνδρα Γκίτση
alex@euro2day.gr