Απώτερος στόχος της Περιφέρειας Αττικής είναι η άσκηση κοινωνικής πολιτικής μέσω των εσόδων που θα εισπράττονται από τα κρατικά ΚΤΕΟ που θα τεθούν εκ νέου σε λειτουργία όταν αποκτήσουν την απαιτούμενη πιστοποίηση.
Ζημιές
Ωστόσο, η κερδοφορία των ΔΚΤΕΟ δεν είναι δεδομένη. Σύμφωνα με μελέτη που διενήργησε βάσει στοιχείων του 2012 (το καλοκαίρι του 2013 μπήκε λουκέτο) η ενδιάμεση διαχειριστική αρχή μεταφορών του υπουργείου Υποδομών για τα κρατικά ΚΤΕΟ σε όλη την Ελλάδα τα χρηματοοικονομικά μεγέθη αυτών είναι «στο κόκκινο».
Η εν λόγω έρευνα αποκαλύπτει ότι τα ΔΚΤΕΟ στην Αττική (σε Ανάβυσσο, Ελληνικό, Μάνδρα, Μέγαρα και Χολαργό προτού εκσυχρονιστεί) παρουσιάζουν σοβαρές τεχνικές ελλείψεις. Δεν διαθέτουν μηχανογραφικό σύστημα και τον απαιτούμενο εξοπλισμό (π.χ. εξομοιωτές φορτίου), ενώ μεγάλος αριθμός των γραμμών ελέγχου δεν καλύπτει τις τεχνικές απαιτήσεις.
Πέραν των τεχνικών ανεπαρκειών, σύμφωνα με την έρευνα, τα ΔΚΤΕΟ Αττικής είναι ζημιογόνα και το ερώτημα που τίθεται είναι πώς θα επιστρέψουν στα κέρδη, δεδομένου ότι θα πρέπει να λειτουργήσουν σε μία απελευθερωμένη, εδώ και 13 χρόνια, αγορά.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, τα μεγέθη στα πέντε ΚΤΕΟ της Αττικής φαίνονται στον παρακάτω πίνακα.
Ακόμη, παράγοντες της αγοράς διατυπώνουν ενστάσεις ως προς την αξιοπιστία του ελέγχου στον οποίο υπόκεινται τα κρατικά ΚΤΕΟ. Και αυτό επειδή λόγω του Καλλικράτη η αρμοδιότητα έχει περιέλθει στις περιφέρειες με αποτέλεσμα οι έλεγχοι να είναι πιο «χαλαροί».
Τα δημόσια κέντρα τεχνικού ελέγχου οχημάτων έχουν αποτελέσει εστίες διαφθοράς, χωρίς, βέβαια, αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουν καταγραφεί κρούσματα διαφθοράς –όπως η δι’αλληλογραφία παραλαβή του πιστοποιητικού - σε ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Μένει, λοιπόν, να φανεί εάν οι συγκεκριμένοι οργανισμοί έχουν καταφέρει να εξυγιανθούν προκειμένου να αποτελέσουν πηγή εσόδων όπως προσδοκά η Περιφέρεια Αττικής.
dimitris.delevegos@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr