24 Φεβρουαρίου 2015

Η ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ->Αύξηση πωλήσεων Coca Cola–Στις σημαντικότερες αγορές η ελληνική

Ελλάδα 11 εκ κατοίκους και 20 εκ τουρίστες -> 100 εκ κιβώτια αναψυκτικά, νερά, χυμοί κ.λπ
Ιταλία 60 εκ κατοίκους και 50 εκ τουρίστες -> 260 εκ κιβώτια
Πολωνία 38,5 εκ κατοίκους και 15 εκ τουρίστες -> 155 εκ κιβώτια
Πεινάμε ρε λέμε!!

Με 100 εκατομμύρια κιβώτια κατανάλωση το 2014, η Ελλάδα παραμένει μια από τις σημαντικότερες αγορές για την Coca Cola HBC. Με βάση τον όγκο κατανάλωσης είναι η 6η σημαντικότερη αγορά της μεταξύ των 28 που δραστηριοποιείται η εταιρεία.

Η διοίκηση της Coca Cola HBC πρέπει να αισθάνεται ικανοποιημένη από τις επιδόσεις της εταιρείας στην ελληνική αγορά κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς δεδομένων των συνθηκών και της πίεσης από τον ανταγωνισμό.

Δεν είναι άλλωστε και λίγο πράγμα αυτό που πέτυχε. Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2%, η πρώτη ετήσια αύξηση του όγκου πωλήσεων από το 2008, ως αποτέλεσμα κυρίως των πωλήσεων του εμφιαλωμένου νερού, ενός χαμηλής αξίας προϊόντος.

Ωστόσο τα αγκάθια παραμένουν. Το σήμα κατατεθέν του ομίλου, το brand Coca Cola, συνεχίζει να καταγράφει απώλειες παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις της Coke Zero αυξήθηκαν κατά 7% στη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου.

Η πτώση ήταν σίγουρα μικρότερη από την υποχώρηση των πωλήσεων του brand Coca Cola τα προηγούμενα χρόνια, παρ' όλα αυτά, οι πωλήσεις του βασικού προϊόντος της εταιρείας συνεχίζουν, αν και με μικρότερο ρυθμό (-1,5%), να καταγράφουν υποχώρηση.

Συνολικά η Coca Cola HBC κατάφερε να πουλήσει πέρυσι 100 εκατομμύρια κιβώτια, αναψυκτικών, εμφιαλωμένων νερών, χυμών και ενεργειακών ποτών στην ελληνική αγορά των 11 εκατομμυρίων εγχώριων καταναλωτών και των 20 εκατομμυρίων τουριστών. Ογκος πωλήσεων ο οποίος καθιστά την ελληνική αγορά την έκτη σημαντικότερη για τον όμιλο μεταξύ των 28 χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης αρκεί να αναφέρουμε ότι στην πρώτη πεντάδα βρίσκονται χώρες με πολλαπλάσιο πληθυσμό και με υψηλό τουριστικό ρεύμα κάποιες εξ αυτών. Πρόκειται για τη Ρωσία, όπου καταναλώθηκαν πέρυσι 390,2 εκατ. κιβώτια προϊόντων της εταιρείας, ακολουθεί η Νιγηρία με κατανάλωση 210,6 εκατ. κιβωτίων, η Ιταλία με 259,9 εκατ. κιβώτια, η Πολωνία με 155,2 εκατ. κιβώτια και η Ρουμανία όπου πωλήθηκαν 139,2 εκατ. κιβώτια προϊόντων της εταιρείας.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από τα μεγέθη που ανακοίνωσε ο όμιλος την περασμένη εβδομάδα, είναι ότι η ελληνική αγορά παραμένει μια από τις πιο σημαντικές αγορές για έναν ακόμη λόγο. Για την κατά κεφαλήν κατανάλωση, η οποία παραμένει υψηλή μεταξύ των 28 χωρών που δραστηριοποιείται ο όμιλος, γεγονός όχι άσχετο και με τα 20 εκατομμύρια τουρίστες που κάνουν τις διακοπές τους στη χώρα λίγες μέρες τον χρόνο.

Αξίζει τέλος να αναφέρουμε ότι στη βελτίωση του όγκου πωλήσεων εκτός του νερού, συνέβαλε σύμφωνα με πληροφορίες, και η διανομή αλκοολούχων ποτών, δραστηριότητα την οποία ο όμιλος έχει αναπτύξει εκτός από την Ελλάδα και σε ακόμη 10 αγορές.

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα σύμφωνα με τη διοίκησή του ομίλου, «μας επιτρέπει να επιταχύνουμε την ανάπτυξη της κατηγορίας των άμεσης κατανάλωσης μη αλκοολούχων αναψυκτικών, ενδυναμώνοντας τη σχέση με τους πελάτες μας και επιτρέποντας να ανταποκριθούμε καλύτερα στις απαιτήσεις σχετικές με προϊόντα που καταναλώνονται από ενήλικες, μέσω προωθητικών ενεργειών συνδυασμού αλκοολούχων με μη αλκοολούχα ποτά».

Αλεξάνδρα Γκίτση
alex@euro2day.gr