21 Απριλίου 2015

Τουρισμός: Μάχη της Ελλάδας στην αγορά της Γερμανίας

Κατέβασε ταχύτητα, αλλά διατηρεί το θετικό momentum στη γερμανική αγορά η Ελλάδα. Μεγάλη άνοδος από την Πορτογαλία, επανακάμπτει δυναμικά η Κύπρος. Παίζει δυνατά η Τουρκία. Σε τροχιά ολικής επαναφοράς Αίγυπτος και Μαρόκο. Ποιες χώρες διεκδικούν τα μερίδια αγοράς φέτος στη Μεσόγειο.
Την εκτίμηση παραγόντων της ελληνικής ταξιδιωτικής αγοράς πως η Γερμανία θα αποτελέσει φέτος το μεγάλο ερωτηματικό για τον ελληνικό τουρισμό επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας της Γερμανίας (Destatis) για το πρώτο δίμηνο της φετινής χρονιάς.

Τα στοιχεία δεν προσφέρονται για ασφαλή συμπεράσματα για την εξέλιξη της φετινής τουριστικής κίνησης προς τη χώρα μας και από στελέχη της αγοράς θεωρούνται «ισχυρές ενδείξεις», αφού ο κύριος όγκος των Γερμανών επισκεπτών φθάνει στη χώρα μας μετά το Μάιο.

Παρ' όλα αυτά η Ελλάδα δείχνει να διατηρεί το θετικό momentum της τελευταίας διετίας καταγράφοντας συνολική αύξηση ταξιδιωτών 6,2%. Η αύξηση αυτή αντιστοιχεί σε 7.000 περισσότερους επιβάτες που ταξίδεψαν από αεροδρόμια της Γερμανίας προς την Ελλάδα στο πρώτο δίμηνο φθάνοντας τους 126.000 επισκέπτες έναντι 119.000 το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Το ποσοστό αύξησης, ωστόσο, δεν αντικατοπτρίζει ξεκάθαρα τις τάσεις που διαμορφώνονται στη γερμανική αγορά. Κι αυτό διότι το Μόναχο και η Φρανκφούρτη έχουν εξελιχθεί σε ιδιαίτερα ισχυρούς κόμβους του ευρωπαϊκού δικτύου αερομεταφορών και πολλοί ταξιδιώτες από μακρινούς προορισμούς φθάνουν στην Ελλάδα μέσω των συγκεκριμένων γερμανικών αεροδρομίων.

Ταυτόχρονα, πηγές από τη γερμανική αγορά αναφέρουν πως καταγράφονται αρκετές περιπτώσεις ταξιδιωτών από τις γερμανόφωνες Αυστρία και Ελβετία οι οποίοι προτιμούν να πετάξουν προς Ελλάδα μέσω Γερμανίας. Ο κύριος λόγος είναι πως από τα γερμανικά αεροδρόμια υπάρχουν πολύ περισσότερες επιλογές για να ταξιδέψουν απευθείας προς πολλούς ελληνικούς προορισμούς. Επιπλέον, βρίσκουν οικονομικότερες τιμές διακοπών στους αρκετούς ισχυρούς τουρ οπερέιτορ της Γερμανίας.

Ανοδικά την ίδια στιγμή κινούνται όλοι οι βασικοί ανταγωνιστές του ελληνικού τουρισμού προδιαγράφοντας τη σκληρή μάχη που αναμένεται να διεξαχθεί το φετινό καλοκαίρι με έπαθλο τα μερίδια στης ταξιδιωτικής αγοράς της Μεσογείου.

Νευρικά ξεκίνησε η φετινή χρονιά για τηνΙσπανία στη γερμανική αγορά καθώς καταγράφει αύξηση 2,8%, αλλά με αντιφατικά μηνύματα για τους βασικούς της προορισμούς (-2,1% οι Βαλεαρίδες, +2,6% τα Κανάρια).

Με υψηλότερους ρυθμούς σε σχέση με την Ελλάδα δείχνει να κινείται στους πρώτους δύο μήνες της χρονιάς η Ιταλία η οποία καταγράφει άνοδο επιβατικής κίνησης 8,2% από τη Γερμανία.

Εντυπωσιακή άνοδο 21,8% εμφανίζει, την ίδια στιγμή, η Πορτογαλία ενώ η Κύπρος δείχνει να επανακάμπτει δυναμικά στη γερμανική αγορά με αύξηση επιβατών 15,6%.

Σε ισχυρά ανοδική πορεία δείχνει να κινείται φέτος η Τουρκία καθώς εμφανίζει αύξηση επιβατών 9% ενώ η αύξηση στην περιοχή της Αττάλειας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Destatis, φθάνει το 19,1% στο πρώτο δίμηνο.

Το στοιχείο που θα πρέπει να κρατήσουμε για τη φετινή χρονιά αφορά το δυναμικό come back που επιχειρούν οι δύο κυριότεροι προορισμοί διακοπών της Βόρειας Αφρικής, Αίγυπτος και Μαρόκο.

Ενδεικτικό της επανόδου των δύο προορισμών στη μεσογειακή αγορά είναι το γεγονός πως στο πρώτο δίμηνο του έτους η Αίγυπτος κατέγραψε αύξηση επιβατών 50,7% από τη Γερμανία, ενώ το Μαρόκο 22,6%.

Παναγιώτης Δ. Υφαντής
ifandis@euro2day.gr