«Βουνά» από σκουπίδια, οικοδομικά μπάζα, χώματα και παλιά αυτοκίνητα συνθέτουν το σκηνικό θλίψης στο παλιό αεροδρόμιο
Το έχουν αποκαλέσει «ελληνική Ριβιέρα» και «ελληνικό Μονακό». Ισως κάποια στιγμή να γίνει ή έστω να ξαναβρεί τη χαμένη αίγλη και λάμψη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας του 2004. Σήμερα πάντως η περιοχή του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, ένα από τα πιο ακριβά ακίνητα στην Ευρώπη, θυμίζει περισσότερο χωματερή.
Η πρόσφατη δήλωση της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών, Νάντιας Βαλαβάνη, περί παραχώρησης 12 στρεμμάτων για την κατασκευή σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων στο Ελληνικό ξένισε πολλούς, οι οποίοι την επέκριναν, λέγοντας ότι επιχειρεί να μετατρέψει το ακίνητο-φιλέτο σε χωματερή.
Η πραγματικότητα, ωστόσο, «πρόλαβε» την κυρία Βαλαβάνη... Εντός της έκτασης των 6.200 στρεμμάτων και συγκεκριμένα δίπλα από το ραντάρ του αεροδρομίου, σε κοντινή απόσταση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, έχουν σχηματιστεί βουνά από σκουπίδια, οικοδομικά μπάζα, χώματα, ενώ την εικόνα θλίψης πλαισιώσουν παλαιά αυτοκίνητα που κάποιοι προτίμησαν να τα παρκάρουν μόνιμα στην περιοχή από το να τα αποσύρουν.
Επίσης, η παρουσία δεκάδων απορριμματοφόρων κάνουν τον επισκέπτη να νομίζει ότι βρίσκεται σε κάποια χωματερή παρά στο... «Ελληνικό Μονακό». Σε άλλο σημείο συναντά κάποιος παρατημένα ακόμη και μεγάλα τμήματα από νεροτσουλήθρες, στο πλαίσιο ενός water park που ήθελε να στήσει ιδιώτης. Ομως το έργο δεν προχώρησε, ιδιώτης και Δημόσιο βρίσκονται στα δικαστήρια και φυσικά κανείς δεν απομάκρυνε τα αντιαισθητικά μεταλλικά τμήματα που μοιάζουν σαν να ξεφύτρωσαν μέσα στο δάσος.
Οπως εξηγεί στο «ΘΕΜΑ» ο δήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης Γιάννης Κωνσταντάτος, «στην περιοχή του Ελληνικού βρίσκεται ο σταθμός μεταφόρτωσης του δήμου μας, που δεν ξεπερνά σε έκταση το ένα στρέμμα. Εκεί πηγαίνουν τα απορριμματοφόρα, αδειάζουν στις νταλίκες και εκείνες με τη σειρά τους μεταφέρουν τα σκουπίδια στον ΧΥΤΑ της Φυλής». Ποιος όμως έχει δημιουργήσει όλη αυτή τη χωματερή αφού ο δήμος δεν πετά τα σκουπίδια του εντός της περιοχής του Ελληνικού; «Μέσα στο αεροδρόμιο, αν κάνετε μια βόλτα, θα βρείτε παλιοσίδερα, παλιατζούρες, εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα, άστεγους, τα πάντα. Αυτός ο χώρος είναι παρατημένος εδώ και χρόνια και γίνεται χαμός», συμπληρώνει ο δήμαρχος «δείχνοντας» τους αθίγγανους και άλλους ασυνείδητους πολίτες.
Η αχανής έκταση του Ελληνικού κάνει δύσκολη τη φύλαξή του από όσους επιχειρούν να εναποθέσουν εκεί τα σκουπίδια τους. Σε ορισμένα σημεία πλησίον των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων υπάρχουν φύλακες που ουσιαστικά καταγράφουν όσους περνούν από το σημείο για να κάνουν τη βόλτα τους ή να τρέξουν στους χωμάτινους δρόμους, δεν έχουν όμως το δικαίωμα να απαγορεύσουν την είσοδο, εκτός φυσικά από τα ολυμπιακά γήπεδα που είναι κλειδωμένα με λουκέτα και αλυσίδες. Και εκείνα πάντως την πρώτη περίοδο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 δεν γλίτωσαν από τις επιδρομές των βαρβάρων και των πλιατσικολόγων.
«Κατά καιρούς παραβιάζεται η περίφραξη του χώρου, μπαίνουν μέσα τα φορτηγά, τους κυνηγάμε και υποβάλλουμε μηνύσεις. Το ακίνητο είναι εγκαταλειμμένο από το 2004. Πάντως τα τελευταία δύο χρόνια, οπότε και αναθέσαμε σε εταιρεία σεκιούριτι τη φύλαξη, δεν έχουμε τέτοιο πρόβλημα», δηλώνει στο «ΘΕΜΑ» ο πρόεδρος της Ελληνικό Α.Ε. Κωνσταντίνος Κανάρης. Γιατί κάποιος δεν απομακρύνει τα σκουπίδια μέχρι να ξεκινήσει η διαμόρφωση της περιοχής σύμφωνα με το πρότζεκτ του επενδυτή; «Η τακτοποίηση και η εκκαθάριση του ακινήτου είναι στις υποχρεώσεις του επενδυτή», απαντά ο κ. Κανάρης.
Η «χωματερή» της ΒαλαβάνηΤα 6.200 στρέμματα του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού έχουν παραχωρηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιωτική εταιρεία προς αξιοποίηση και συγκεκριμένα στη Lamda Development. Η δήλωση της κυρίας Βαλαβάνη περί παραχώρησης 12 στρεμμάτων για τη δημιουργία σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων, προκάλεσε εκτός από έντονη κριτική και απορία σε όσους γνωρίζουν το θέμα, αφού κάτι τέτοιο προβλέπεται από το σχετικό νόμο και τη σύμβαση. Ο δήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης κάνει λόγο για ατόπημα της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών.
«Εχει εκχωρηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ με συμφωνία στη Lamda Development η περιοχή αυτή και μέσα στη συμφωνία προβλέπεται έτσι κι αλλιώς, ότι ο ιδιώτης θα δημιουργήσει σταθμό μεταφόρτωσης. Ποιος ξέρει αν θα είναι 12, 50 ή υπόγειος. Η κυρία Βαλαβάνη λέει ότι θα παραχωρηθούν 12 στρέμματα, αγνοώντας το συμβόλαιο και το γεγονός ότι υπάρχει μια επένδυση σε εξέλιξη. Αν πάντως υπάρχει κάποιος να δίνει στρέμματα, εγώ ως δήμος διεκδικώ πολλά περισσότερα από 12», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντάτος.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ελληνικό Α.Ε. επικαλείται τον νόμο 4062, που ορίζει τι μπορεί να γίνει πολεοδομικά στην περιοχή του Ελληνικού. «Ο νόμος προβλέπει ότι θα διατεθεί χώρος για τη διαχείριση των απορριμμάτων. Από την πλευρά του ο επενδυτής πρέπει να συντάξει και να καταθέσει ένα Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) και να προβλέψει σε αυτό και τον χώρο διαχείρισης των απορριμμάτων. Δεν είναι λογικό, προτού συνταχθεί από τον επενδυτή το σχέδιο αυτό, να γίνονται κινήσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε χωροθέτηση της περιοχής και να τον εμποδίσουν να προχωρήσει την επένδυσή του», δηλώνει ο κ. Κανάρης.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση έχει δηλώσει πως θα επανεξετάσει τη σύμβαση με τη Lamda Development, καθώς φυσικά και άλλες που υπεγράφησαν επί προηγούμενων κυβερνήσεων.
Το έχουν αποκαλέσει «ελληνική Ριβιέρα» και «ελληνικό Μονακό». Ισως κάποια στιγμή να γίνει ή έστω να ξαναβρεί τη χαμένη αίγλη και λάμψη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας του 2004. Σήμερα πάντως η περιοχή του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, ένα από τα πιο ακριβά ακίνητα στην Ευρώπη, θυμίζει περισσότερο χωματερή.
Η πρόσφατη δήλωση της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών, Νάντιας Βαλαβάνη, περί παραχώρησης 12 στρεμμάτων για την κατασκευή σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων στο Ελληνικό ξένισε πολλούς, οι οποίοι την επέκριναν, λέγοντας ότι επιχειρεί να μετατρέψει το ακίνητο-φιλέτο σε χωματερή.
Η πραγματικότητα, ωστόσο, «πρόλαβε» την κυρία Βαλαβάνη... Εντός της έκτασης των 6.200 στρεμμάτων και συγκεκριμένα δίπλα από το ραντάρ του αεροδρομίου, σε κοντινή απόσταση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, έχουν σχηματιστεί βουνά από σκουπίδια, οικοδομικά μπάζα, χώματα, ενώ την εικόνα θλίψης πλαισιώσουν παλαιά αυτοκίνητα που κάποιοι προτίμησαν να τα παρκάρουν μόνιμα στην περιοχή από το να τα αποσύρουν.
Επίσης, η παρουσία δεκάδων απορριμματοφόρων κάνουν τον επισκέπτη να νομίζει ότι βρίσκεται σε κάποια χωματερή παρά στο... «Ελληνικό Μονακό». Σε άλλο σημείο συναντά κάποιος παρατημένα ακόμη και μεγάλα τμήματα από νεροτσουλήθρες, στο πλαίσιο ενός water park που ήθελε να στήσει ιδιώτης. Ομως το έργο δεν προχώρησε, ιδιώτης και Δημόσιο βρίσκονται στα δικαστήρια και φυσικά κανείς δεν απομάκρυνε τα αντιαισθητικά μεταλλικά τμήματα που μοιάζουν σαν να ξεφύτρωσαν μέσα στο δάσος.
Οπως εξηγεί στο «ΘΕΜΑ» ο δήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης Γιάννης Κωνσταντάτος, «στην περιοχή του Ελληνικού βρίσκεται ο σταθμός μεταφόρτωσης του δήμου μας, που δεν ξεπερνά σε έκταση το ένα στρέμμα. Εκεί πηγαίνουν τα απορριμματοφόρα, αδειάζουν στις νταλίκες και εκείνες με τη σειρά τους μεταφέρουν τα σκουπίδια στον ΧΥΤΑ της Φυλής». Ποιος όμως έχει δημιουργήσει όλη αυτή τη χωματερή αφού ο δήμος δεν πετά τα σκουπίδια του εντός της περιοχής του Ελληνικού; «Μέσα στο αεροδρόμιο, αν κάνετε μια βόλτα, θα βρείτε παλιοσίδερα, παλιατζούρες, εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα, άστεγους, τα πάντα. Αυτός ο χώρος είναι παρατημένος εδώ και χρόνια και γίνεται χαμός», συμπληρώνει ο δήμαρχος «δείχνοντας» τους αθίγγανους και άλλους ασυνείδητους πολίτες.
Η αχανής έκταση του Ελληνικού κάνει δύσκολη τη φύλαξή του από όσους επιχειρούν να εναποθέσουν εκεί τα σκουπίδια τους. Σε ορισμένα σημεία πλησίον των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων υπάρχουν φύλακες που ουσιαστικά καταγράφουν όσους περνούν από το σημείο για να κάνουν τη βόλτα τους ή να τρέξουν στους χωμάτινους δρόμους, δεν έχουν όμως το δικαίωμα να απαγορεύσουν την είσοδο, εκτός φυσικά από τα ολυμπιακά γήπεδα που είναι κλειδωμένα με λουκέτα και αλυσίδες. Και εκείνα πάντως την πρώτη περίοδο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 δεν γλίτωσαν από τις επιδρομές των βαρβάρων και των πλιατσικολόγων.
«Κατά καιρούς παραβιάζεται η περίφραξη του χώρου, μπαίνουν μέσα τα φορτηγά, τους κυνηγάμε και υποβάλλουμε μηνύσεις. Το ακίνητο είναι εγκαταλειμμένο από το 2004. Πάντως τα τελευταία δύο χρόνια, οπότε και αναθέσαμε σε εταιρεία σεκιούριτι τη φύλαξη, δεν έχουμε τέτοιο πρόβλημα», δηλώνει στο «ΘΕΜΑ» ο πρόεδρος της Ελληνικό Α.Ε. Κωνσταντίνος Κανάρης. Γιατί κάποιος δεν απομακρύνει τα σκουπίδια μέχρι να ξεκινήσει η διαμόρφωση της περιοχής σύμφωνα με το πρότζεκτ του επενδυτή; «Η τακτοποίηση και η εκκαθάριση του ακινήτου είναι στις υποχρεώσεις του επενδυτή», απαντά ο κ. Κανάρης.
Η «χωματερή» της ΒαλαβάνηΤα 6.200 στρέμματα του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού έχουν παραχωρηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιωτική εταιρεία προς αξιοποίηση και συγκεκριμένα στη Lamda Development. Η δήλωση της κυρίας Βαλαβάνη περί παραχώρησης 12 στρεμμάτων για τη δημιουργία σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων, προκάλεσε εκτός από έντονη κριτική και απορία σε όσους γνωρίζουν το θέμα, αφού κάτι τέτοιο προβλέπεται από το σχετικό νόμο και τη σύμβαση. Ο δήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης κάνει λόγο για ατόπημα της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών.
«Εχει εκχωρηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ με συμφωνία στη Lamda Development η περιοχή αυτή και μέσα στη συμφωνία προβλέπεται έτσι κι αλλιώς, ότι ο ιδιώτης θα δημιουργήσει σταθμό μεταφόρτωσης. Ποιος ξέρει αν θα είναι 12, 50 ή υπόγειος. Η κυρία Βαλαβάνη λέει ότι θα παραχωρηθούν 12 στρέμματα, αγνοώντας το συμβόλαιο και το γεγονός ότι υπάρχει μια επένδυση σε εξέλιξη. Αν πάντως υπάρχει κάποιος να δίνει στρέμματα, εγώ ως δήμος διεκδικώ πολλά περισσότερα από 12», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντάτος.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ελληνικό Α.Ε. επικαλείται τον νόμο 4062, που ορίζει τι μπορεί να γίνει πολεοδομικά στην περιοχή του Ελληνικού. «Ο νόμος προβλέπει ότι θα διατεθεί χώρος για τη διαχείριση των απορριμμάτων. Από την πλευρά του ο επενδυτής πρέπει να συντάξει και να καταθέσει ένα Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) και να προβλέψει σε αυτό και τον χώρο διαχείρισης των απορριμμάτων. Δεν είναι λογικό, προτού συνταχθεί από τον επενδυτή το σχέδιο αυτό, να γίνονται κινήσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε χωροθέτηση της περιοχής και να τον εμποδίσουν να προχωρήσει την επένδυσή του», δηλώνει ο κ. Κανάρης.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση έχει δηλώσει πως θα επανεξετάσει τη σύμβαση με τη Lamda Development, καθώς φυσικά και άλλες που υπεγράφησαν επί προηγούμενων κυβερνήσεων.
Παναγιώτης Σουρέλης, Φωτογραφίες: William Faithful
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ