Ακινητοποιημένα λόγω μηχανικών βλαβών είναι 700 από τα συνολικά 1.250 δίκυκλα της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. Το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. αδυνατεί λόγω παντελούς έλλειψης χρημάτων να διαθέσει κονδύλια για την επισκευή τους, ενώ μετά την επιβολή της τραπεζικής αργίας ματαιώθηκαν δωρεές επιχειρηματιών, που είχαν εκφράσει ενδιαφέρον να χρηματοδοτήσουν την επισκευή μοτοσικλετών. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τα τελευταία εικοσιτετράωρα ανεστάλη απόφαση τράπεζας να διαθέσει (υπό μορφή δωρεάς) ποσό ύψους 40.000 ευρώ που, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, θα επέτρεπε να επισκευαστούν μέχρι και 50 μηχανές.
Η ομάδα ΔΙ.ΑΣ. έχει, στο μεταξύ, αναλάβει το κύριο βάρος εφαρμογής του έκτακτου σχεδίου δράσης για την προστασία των καταθετών που πραγματοποιούν αναλήψεις χρημάτων από ATM και τα περίπου 350 υποκαταστήματα τραπεζών στην Αττική που εξυπηρετούν συνταξιούχους και ανέργους. Το διάστημα εφαρμογής του έκτακτου σχεδίου της ΓΑΔΑ περιπολούν στην Αττική 90 περίπου ομάδες ΔΙ.ΑΣ. από τις 7 π.μ. έως τη μία μετά τα μεσάνυχτα και μόνο στη διάρκεια της υπόλοιπη νύχτας ο αριθμός των ομάδων περιορίζεται σε 15. Ετσι, αντίθετα με ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν (κάθε αστυνομικός της ΔΙ.ΑΣ. είχε “χρεωμένη” τη δική του μοτοσικλέτα) για να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός της ΓΑΔΑ πρέπει κάθε δίκυκλο να «δουλεύει» ακατάπαυστα 18 ώρες, καθώς λόγω έλλειψης μηχανών, για να πιάσει δουλειά η βάρδια θα πρέπει να έχει παραλάβει τα δίκυκλα από την προηγούμενη. «Η μεγαλύτερη απειλή που αντιμετωπίζουμε εμείς οι αστυνομικοί της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. δεν είναι οι κακοποιοί αλλά οι μηχανές μας. Χρησιμοποιούμε όποιες μοτοσικλέτες παίρνουν μπροστά δίχως να ξέρουμε εάν θα επιστρέψουμε σώοι» δήλωσε στην «Κ» ο Γιώργος, που υπηρετεί στη ΔΙ.ΑΣ. τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Την Τετάρτη, δύο αστυνομικοί της ομάδας τραυματίστηκαν όταν στη διάρκεια καταδίωξης στην περιοχή της Ανοιξης η μηχανή τους εξετράπη με συνέπεια να βρεθούν στο οδόστρωμα.
Αρμόδιος αξιωματικός εξήγησε στην «Κ» ότι το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας τυπικά εγκρίνει τις δαπάνες για την επισκευή των δικύκλων, ωστόσο την εκταμίευση των χρημάτων μπλοκάρει η Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) του υπουργείου Οικονομικών. «Οι τελευταίες επισκευές έγιναν πριν από περίπου τρεις μήνες. Εκτοτε, όσες μοτοσικλέτες αντιμετωπίζουν μηχανικό πρόβλημα ή χρειάζονται αντικατάσταση ελαστικών παροπλίζονται, ενώ το κόστος των μικροεπισκευών συχνά καλύπτουν οι αστυνομικοί από την τσέπη τους», δήλωσε χαρακτηριστικά. Παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζει και ο στόλος αυτοκινήτων της Αμεσης Δράσης. Λόγω έλλειψης κονδυλίων για τη συντήρηση και επισκευή τους (όπως και στην περίπτωση των μοτοσικλετών γίνεται σε συμβεβλημένα με την ΕΛ.ΑΣ. συνεργεία) λειτουργικά είναι σήμερα τα 80 από τα συνολικά 180 περιπολικά που διαθέτει η Αμεση Δράση στην Αττική. Μάλιστα, τα περισσότερα είναι ηλικίας περίπου 15 ετών, έχουν διανύσει καθένα από αυτά 300.000 - 400.000 χιλιόμετρα με συνέπεια να παρουσιάζουν σοβαρές και δαπανηρές βλάβες. Ενδεικτικό της πλήρους έλλειψης χρημάτων για τη συντήρηση του στόλου των αυτοκινήτων είναι το γεγονός ότι πέρυσι η ΕΛ.ΑΣ. διέλυσε 3.000 ακινητοποιημένα περιπολικά προκειμένου να τροφοδοτεί με ανταλλακτικά τα εναπομείναντα λειτουργικά! Στη διάρκεια των τελευταίων δύο εβδομάδων πάντως, στο σχέδιο περιπολιών της ΓΑΔΑ μετέχουν 35 αυτοκίνητα της Αμεσης Δράσης ανά βάρδια, ενώ σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που τηρούν οι αρμόδιες υπηρεσίες τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφεται αύξηση 30% του αριθμού των συλλήψεων, προσαγωγών, ελέγχων κ.ά.
Αστυνομικός που υπηρετεί στην ομάδα ΔΙ.ΑΣ. περιέγραψε στην «Κ» ότι το διάστημα που παραμένουν κλειστές οι τράπεζες δεν παρατηρείται αύξηση των κρουσμάτων εγκληματικότητας, αλλά πολλά περιστατικά έντονων διαπληκτισμών μεταξύ πολιτών: «Πήραμε σήμα να πάμε σε τροχαίο ατύχημα στη Ν. Ιωνία. Φτάνοντας εκεί είδαμε δύο ηλικιωμένους άνδρες πιασμένους στα χέρια. Ο ένας ήταν ιδιοκτήτης μιας BMW και ο άλλος τον έβριζε αποκαλώντας τον “γερμανοτσολιά”». Αποκάλυψε ακόμα ότι το τελευταίο διάστημα λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα για τη φύλαξη στόχων, μεταξύ των οποίων και το... Νομισματοκοπείο Αθηνών και κατέληξε λέγοντας ότι τη δεδομένη στιγμή ρόλος της Αστυνομίας είναι να διαφυλάξει την κοινωνική ειρήνη: «Καλούμαστε να λειτουργήσουμε ως peace officers, σύμφωνα με την αστυνομική ορολογία των ΗΠΑ παρότι, ωστόσο, μας έχει επισημανθεί ο κίνδυνος και η απειλή μιας αιματηρής τρομοκρατικής επίθεσης το αμέσως προσεχές διάστημα».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ
Η ομάδα ΔΙ.ΑΣ. έχει, στο μεταξύ, αναλάβει το κύριο βάρος εφαρμογής του έκτακτου σχεδίου δράσης για την προστασία των καταθετών που πραγματοποιούν αναλήψεις χρημάτων από ATM και τα περίπου 350 υποκαταστήματα τραπεζών στην Αττική που εξυπηρετούν συνταξιούχους και ανέργους. Το διάστημα εφαρμογής του έκτακτου σχεδίου της ΓΑΔΑ περιπολούν στην Αττική 90 περίπου ομάδες ΔΙ.ΑΣ. από τις 7 π.μ. έως τη μία μετά τα μεσάνυχτα και μόνο στη διάρκεια της υπόλοιπη νύχτας ο αριθμός των ομάδων περιορίζεται σε 15. Ετσι, αντίθετα με ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν (κάθε αστυνομικός της ΔΙ.ΑΣ. είχε “χρεωμένη” τη δική του μοτοσικλέτα) για να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός της ΓΑΔΑ πρέπει κάθε δίκυκλο να «δουλεύει» ακατάπαυστα 18 ώρες, καθώς λόγω έλλειψης μηχανών, για να πιάσει δουλειά η βάρδια θα πρέπει να έχει παραλάβει τα δίκυκλα από την προηγούμενη. «Η μεγαλύτερη απειλή που αντιμετωπίζουμε εμείς οι αστυνομικοί της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. δεν είναι οι κακοποιοί αλλά οι μηχανές μας. Χρησιμοποιούμε όποιες μοτοσικλέτες παίρνουν μπροστά δίχως να ξέρουμε εάν θα επιστρέψουμε σώοι» δήλωσε στην «Κ» ο Γιώργος, που υπηρετεί στη ΔΙ.ΑΣ. τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Την Τετάρτη, δύο αστυνομικοί της ομάδας τραυματίστηκαν όταν στη διάρκεια καταδίωξης στην περιοχή της Ανοιξης η μηχανή τους εξετράπη με συνέπεια να βρεθούν στο οδόστρωμα.
Αρμόδιος αξιωματικός εξήγησε στην «Κ» ότι το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας τυπικά εγκρίνει τις δαπάνες για την επισκευή των δικύκλων, ωστόσο την εκταμίευση των χρημάτων μπλοκάρει η Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) του υπουργείου Οικονομικών. «Οι τελευταίες επισκευές έγιναν πριν από περίπου τρεις μήνες. Εκτοτε, όσες μοτοσικλέτες αντιμετωπίζουν μηχανικό πρόβλημα ή χρειάζονται αντικατάσταση ελαστικών παροπλίζονται, ενώ το κόστος των μικροεπισκευών συχνά καλύπτουν οι αστυνομικοί από την τσέπη τους», δήλωσε χαρακτηριστικά. Παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζει και ο στόλος αυτοκινήτων της Αμεσης Δράσης. Λόγω έλλειψης κονδυλίων για τη συντήρηση και επισκευή τους (όπως και στην περίπτωση των μοτοσικλετών γίνεται σε συμβεβλημένα με την ΕΛ.ΑΣ. συνεργεία) λειτουργικά είναι σήμερα τα 80 από τα συνολικά 180 περιπολικά που διαθέτει η Αμεση Δράση στην Αττική. Μάλιστα, τα περισσότερα είναι ηλικίας περίπου 15 ετών, έχουν διανύσει καθένα από αυτά 300.000 - 400.000 χιλιόμετρα με συνέπεια να παρουσιάζουν σοβαρές και δαπανηρές βλάβες. Ενδεικτικό της πλήρους έλλειψης χρημάτων για τη συντήρηση του στόλου των αυτοκινήτων είναι το γεγονός ότι πέρυσι η ΕΛ.ΑΣ. διέλυσε 3.000 ακινητοποιημένα περιπολικά προκειμένου να τροφοδοτεί με ανταλλακτικά τα εναπομείναντα λειτουργικά! Στη διάρκεια των τελευταίων δύο εβδομάδων πάντως, στο σχέδιο περιπολιών της ΓΑΔΑ μετέχουν 35 αυτοκίνητα της Αμεσης Δράσης ανά βάρδια, ενώ σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που τηρούν οι αρμόδιες υπηρεσίες τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφεται αύξηση 30% του αριθμού των συλλήψεων, προσαγωγών, ελέγχων κ.ά.
Αστυνομικός που υπηρετεί στην ομάδα ΔΙ.ΑΣ. περιέγραψε στην «Κ» ότι το διάστημα που παραμένουν κλειστές οι τράπεζες δεν παρατηρείται αύξηση των κρουσμάτων εγκληματικότητας, αλλά πολλά περιστατικά έντονων διαπληκτισμών μεταξύ πολιτών: «Πήραμε σήμα να πάμε σε τροχαίο ατύχημα στη Ν. Ιωνία. Φτάνοντας εκεί είδαμε δύο ηλικιωμένους άνδρες πιασμένους στα χέρια. Ο ένας ήταν ιδιοκτήτης μιας BMW και ο άλλος τον έβριζε αποκαλώντας τον “γερμανοτσολιά”». Αποκάλυψε ακόμα ότι το τελευταίο διάστημα λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα για τη φύλαξη στόχων, μεταξύ των οποίων και το... Νομισματοκοπείο Αθηνών και κατέληξε λέγοντας ότι τη δεδομένη στιγμή ρόλος της Αστυνομίας είναι να διαφυλάξει την κοινωνική ειρήνη: «Καλούμαστε να λειτουργήσουμε ως peace officers, σύμφωνα με την αστυνομική ορολογία των ΗΠΑ παρότι, ωστόσο, μας έχει επισημανθεί ο κίνδυνος και η απειλή μιας αιματηρής τρομοκρατικής επίθεσης το αμέσως προσεχές διάστημα».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ