31 Αυγούστου 2015

Ποιος είναι ο Τούρκος ναυαγός της Ψαρούς

Μανιακός του καραόκε, λάτρης του ωραίου φύλου και χουβαρντάς, ο Τούρκος βιομήχανος Ishak Cerit από ένα λάθος είδε το dream yacht του των 6 εκατ. ευρώ να βυθίζεται

Το ναυάγιο της θαλαμηγού «Aloha» στη Μύκονο, ιδιοκτησίας του Τούρκου βιομηχάνου Ishak Cerit, εξακολουθεί να μονοπωλεί τις συζητήσεις και την επικαιρότητα του κοσμικού νησιού. Ελληνες και ξένοι επισκέπτες το ανήγαγαν σε νέα τουριστική ατραξιόν, με τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης να γεμίζουν από selfies με πλάνα από το μισοβυθισμένο γιοτ. Ενα θέαμα που δεν συναντάς κάθε μέρα στα ήρεμα νερά της πιο δημοφιλούς παραλίας του νησιού.
Ενα απόγευμα του Αυγούστου στην Ψαρού, το λευκό tender «Aloha» εκτελεί ένα ακόμα δρομολόγιο για λογαριασμό του ιδιοκτήτη του, του 60χρονου Τούρκου επιχειρηματία με εργοστάσιο κλωστοϋφαντουργίας, που είναι λάτρης της Μυκόνου και του ωραίου φύλου γενικότερα. Η σύντομη διαδρομή από το σκάφος του στην παραλία με κατάληξη ένα από τα μπροστινά τραπέζια του «Nammos» τείνει να γίνει ρουτίνα στην καθημερινότητα του διάσημου beach bar. Κάτι σαν deja vu για τους πιστούς θαμώνες. Μια διαδρομή που ακολουθεί με σχεδόν θρησκευτική ευλάβεια τα πέντε τουλάχιστον τελευταία καλοκαίρια. Θα φάει, θα πιει, θα διασκεδάσει και μόλις πέσει η νύχτα θα δώσει το σύνθημα: «Καραόκε!». Για όσους τον γνωρίζουν προσωπικά είναι απλά μια εικόνα που επαναλαμβάνεται σχεδόν σε καθημερινή βάση. Ωστόσο ο ίδιος συμπεριφέρεται πάντα σαν να τη ζει για πρώτη φορά. Με τη μόνη διαφορά ότι κάθε φορά η παρέα είναι διαφορετική.



Ξημερώματα Πέμπτης 20 Αυγούστου. Το 33μετρο γιοτ «Aloha», με έτος κατασκευής το 2009 και αξία 6 εκατ. ευρώ, βυθίζεται στον κόλπο της Ψαρούς. Την περασμένη Τρίτη ανελκύστηκε και μεταφέρθηκε στα ναυπηγεία της Σύρου

Αυτό το γνωρίζουν καλά όσοι είχαν την ατυχία να δέσουν το σκάφος τους κοντά στο δικό του. Με τα καραόκε πάρτυ να κορυφώνονται λίγο πριν τα ξημερώματα και τα αυτιά τους να βασανίζονται από τις κακόηχες φωνές, είναι από τις εμπειρίες που θα ήθελαν να ξεχάσουν το φετινό καλοκαίρι.

Γι’ αυτό και όταν η πρύμνη του «Aloha» πήρε κλίση προς τον βυθό, οι σκαφάτοι που αντιπαθούν τη βαβούρα εν πλω ξεφύσησαν κάπως ανακουφισμένοι.

Πάντως ο μόνος που δεν έδειξε να αγχώνεται ακόμα και ενώπιον των λιμενικών αρχών ήταν ο ιδιοκτήτης του σκάφους. Χαλαρός και επικοινωνιακός, ο Ishak Cerit συμπεριφερόταν σαν να μη συνέβαινε τίποτα. Περισσότερο έδειχνε ότι ήθελε να τελειώσει γρήγορα με τα γραφειοκρατικά και να συνεχίσει τις διακοπές του παρά να ανακαλύψει τι είχε συμβεί στο πανάκριβο σκάφος του.



Ο Ishak Cerit στο «δεύτερο σπίτι του», όπως αποκαλεί το «Nammos», όπου διασκεδάζει με την παρέα του

«Ενας αληθινός γλεντζές που ζει για το σήμερα», λένε για εκείνον οι Μυκονιάτες. Αλλωστε και ο ίδιος θεωρεί τον εαυτό του κομμάτι του νησιού καθώς το επισκέπτεται ανελλιπώς κάθε καλοκαίρι από την αρχή έως το τέλος κάθε σεζόν.

Θεωρείται από τους πιο ισχυρούς επιχειρηματίες της γείτονος στον τομέα της κλωστοϋφαντουργίας. Η εταιρεία του με την επωνυμία Aloha παράγει εξαιρετικής ποιότητας υφάσματα, το 20% των οποίων διοχετεύεται σε αγορές της Ευρώπης. Ορισμένα από τα κομμάτια παραγωγής του, συνήθως λινά πουκάμισα, κάθε φορά που έρχεται στη χώρα μας και στη Μύκονο τα φέρνει μέσα σε μεγάλες Louis Vuitton βαλίτσες και τα χαρίζει σε Ελληνες φίλους του.

Ωστόσο στην Τουρκία δεν έγινε γνωστός μέσα από τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες αλλά λόγω της επεισοδιακής σχέσης του με την Esin Moralioglu, πρώην διάσημο μοντέλο και ηθοποιό, η οποία έχει συμμετάσχει στη δημοφιλή και στη χώρα μας σαπουνόπερα «Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής».

Το ζευγάρι γνωρίστηκε το 2006 και έναν μόλις μήνα μετά παντρεύτηκε, για να χωρίσει, όμως, μετά από 3,5 χρόνια έγγαμου βίου. Να όμως που περίπου τρεις μήνες αργότερα θα ανακοίνωναν ότι είναι και πάλι μαζί. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τουρκικού Τύπου, πριν από λίγο καιρό ο επιχειρηματίας ζήτησε από την πρώην σύζυγό του να ενωθούν και πάλι με τα δεσμά του γάμου. Οπως αναφέρεται στα σχετικά δημοσιεύματα, η γαμήλια τελετή θα πραγματοποιηθεί στο Μαϊάμι, το δεύτερο αγαπημένο του μέρος στον κόσμο μετά το Νησί των Ανέμων και το πολυτελές θέρετρο των Γαλλικών Αλπεων, την Κουρσεβέλ.



Ο Τούρκος βιομήχανος έγινε γνωστός στη χώρα του όχι λόγω των επιχειρήσεών του αλλά για τη σχέση του με την εντυπωσιακή Esin Moralioglu, μοντέλο και ηθοποιό της γνωστής τηλεοπτικής σειράς «Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής»

Ο Ishak Cerit περιγράφεται ως ιδιαίτερα κοινωνικός, προσιτός και χουβαρντάς, αφού ξοδεύει αρκετά σε καθημερινή βάση για την καλοπέρασή του. Στο «Nammos», δε, το οποίο είναι και το αγαπημένο του στέκι, υπάρχει πάντα μια κρατημένη ξαπλώστρα στο όνομά του, μια ανάσα από το κύμα, ενώ και το προσωπικό του μαγαζιού πίνει νερό στο όνομά του, ίσως επειδή τα φιλοδωρήματα που αφήνει είναι κάτι παραπάνω από γενναία.

Σημειώνεται ότι το «Aloha», την πώληση του οποίου είχε συμφωνήσει με Ιταλό επιχειρηματία και γι’ αυτό τον λόγο θα ταξίδευε στη Ρώμη αρχές Σεπτεμβρίου, δεν είναι το μοναδικό σκάφος που έχει στην κατοχή του o Τούρκος επιχειρηματίας. Διαθέτει ακόμα ένα ταχύπλοο, το «Rivale», αξίας 600.000 ευρώ, αλλά και ένα φουσκωτό, επίσης μεγάλης αξίας, με το οποίο πραγματοποιεί τις εξορμήσεις του σε απομονωμένες παραλίες του νησιού, τις λίγες στιγμές που αισθάνεται την ανάγκη να μείνει μακριά από αδιάκριτα βλέμματα.



Το ναυάγιο της Ψαρούς έγινε ατραξιόν για τους τουρίστες. Η παρουσιάστρια του Novasports Λίλα Κουντουριώτη βγάζει selfie με φόντο το μισοβυθισμένο «Aloha»

Το ναυάγιο-ατραξιόν

Το ferreti των 33 μέτρων, με έτος κατασκευής το 2009 και αξία 6 εκατ. ευρώ, το επονομαζόμενο «Aloha», βυθίστηκε ξημερώματα Πέμπτης, 20 Αυγούστου, νότια του νησιού, στη θαλάσσια περιοχή Αγία Αννα στην Παράγκα, πολύ κοντά σε δύο από τις πιο γνωστές και πολυσύχναστες παραλίες του νησιού, την Ψαρού και τον Πλατύ Γιαλό. Ηταν φορτωμένο με 13 τόνους πετρελαίου και είχε αποπλεύσει από την Τουρκία με προορισμό τη Μύκονο. Σημειώνεται ότι στο σκάφος δεν επέβαινε ο ιδιοκτήτης του.

Ο Ishak Cerit, σύμφωνα με πληροφορίες, επικαλέστηκε ενώπιον των αξιωματικών του Λιμενικού της Μυκόνου την πρόσφατη αντικατάσταση του πληρώματος, πράγμα που συνηθίζει, για άγνωστο λόγο, να κάνει κάθε χρόνο. Φέτος είχε προσλάβει πλήρωμα ρουμανικής καταγωγής, τα μέλη του οποίου, κατά τα λεγόμενά του, ευθύνονται αποκλειστικά για το ναυάγιο.

«Ξέσυρε με αποτέλεσμα να προσαράξει. Ηταν λάθος του πληρώματος», φέρεται να υποστήριξε ενώπιον των Αρχών που διερευνούν τα αίτια του ατυχήματος. Από το Λιμεναρχείο διαβιβάστηκε στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου εντολή για την ενεργοποίηση σχεδίου αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης, το οποίο είχε θέσει σε ετοιμότητα και την ομάδα αντιρρύπανσής του και όλο τον εξοπλισμό που διαθέτει στο νησί πλησίον της περιοχής του ναυαγίου προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε περίπτωση που χρειαζόταν. Επειδή προεξείχε η πλώρη, το σκάφος έπρεπε να ρυμουλκηθεί, όπως συνέβη σε ανάλογη περίπτωση πέρυσι με τουρκικό εμπορικό, το οποίο και μεταφέρθηκε στα ναυπηγεία της Σύρου για να εξεταστεί από πραγματογνώμονες. Τελικά το «Aloha» ανελκύστηκε την περασμένη Τρίτη, κάτι που σημαίνει ότι ο Τούρκος ιδιοκτήτης του δεν θα εισπράξει ολόκληρο το ποσό της αποζημίωσης από την ασφαλιστική του εταιρεία, αλλά μόνο αυτό που αναλογεί στις ζημιές που υπέστη.



Το καλοκαίρι στη Μύκονο και τον χειμώνα στην Κουρσεβέλ