31 Αυγούστου 2015

Η Cosco έφερε τον Πειραιά στην παγκόσμια ελίτ των λιμανιών

Μπορεί η απελθούσα κυβέρνηση να μην είχε λάβει ξεκάθαρη θέση για την Cosco και το λιμάνι του Πειραιά μετά την ανάληψη της σύντομης θητείας της, αλλά αυτό που είναι πεντακάθαρα αποδεδειγμένο είναι τα θετικά σημεία της κινεζικής επένδυσης. Απόδειξη; Η παρουσία του Πειραιά μεταξύ των 40 μεγαλύτερων λιμανιών παγκοσμίως!
Η παρουσία της Cosco στον Πειραιά έφερε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στην 39η θέση της παγκόσμιας κατάταξης λιμένων με κριτήριο τον αριθμό των διακινούμενων containers (teu), σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Lloyd’s List με τίτλο «Containerisation International Top 100 ports».

Ο Πειραιάς συνέχισε την ανοδική κίνηση που καταγράφει τα τελευταία χρόνια και σύμφωνα με τη Lloyd’s List/Containerisation International καθώς προσπέρασε την 43η θέση που βρισκόταν το 2013. Η άνοδος του Πειραιά είναι σταθερά ανοδική αλλά και συγκλονιστική σε σχέση με την θέση του λιμανιού το 2010 που βρισκόταν στην 93η θέση.

Μέσα σε τέσσερα χρόνια το λιμάνι του Πειραιά κατάφερε να κερδίσει 54 θέσεις στον χάρτη του παγκόσμιου ανταγωνισμού με κριτήριο τον αριθμό των διακινούμενων TEU, γεγονός που αποδίδεται στην αποτελεσματικότητα υλοποίησης της πολιτικής στρατηγικών συνεργασιών με μεγάλους terminal operators όπως είναι η Cosco στην οποία παραχωρήθηκαν τον Νοέμβριο του 2008 οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.

Σύμφωνα με την ίδια κατάταξη, ο Πειραιάς βρίσκεται πλέον στην πρώτη δεκάδα και συγκεκριμένα στην όγδοη θέση μεταξύ των δέκα μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών και στην τέταρτη θέση μεταξύ των λιμανιών της Μεσογείου πίσω από τα λιμάνια της Algericas, της Valencia και του Port Said, κερδίζοντας μια θέση σε σύγκριση με το 2013.

Γενικότερα, σύμφωνα με τη λίστα της LloydsLits «Containerisation International Top 100 ports», τις δέκα πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν λιμάνια από την Ασία, με το λιμάνι της Σαγκάης να κρατά την πρώτη θέση και της Σιγκαπούρης τη δεύτερη θέση.

Στην Ευρώπη το μεγαλύτερο λιμάνι είναι του Ρότερνταμ, που παραμένει στην 11η θέση παγκοσμίως.

Παρά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει η Ελλάδα, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ο Πειραιάς, συνέχισε να κινείται ανοδικά σημειώνεται στην έκθεση. Μετά το άλμα του 19,5% στη διακίνηση το 2013 πέτυχε μία ακόμη διψήφια άνοδο το 2014 κατά 13,3%.

Ωστόσο, η ΣΕΠ, η θυγατρική της Cosco Pacific, αύξησε τη διακίνηση containers κατά 18,5%, λίγο κάτω από τα 3 εκατ. teu έναντι 2,5 εκατ. teu ένα χρόνο πριν. Η Cosco δήλωσε ότι οι προσπάθειες στον τερματικό σταθμό του Πειραιά για να διευρύνει το μερίδιο αγοράς του στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Αντίθετα, ο προβλήτα που διαχειρίζεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς σημείωσε πτώση 7,6% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, από 644.100 teu σε 598.251 teu.

Τέλος, η έκθεση αναφέρεται στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και σημειώνει ότι η Cosco ενδιαφέρεται για την απόκτησή του, όμως λόγω της γενικότερης κατάστασης στην Ελλάδα δεν είναι βέβαιο πότε θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης.