14 Οκτωβρίου 2015

Αυτό είναι το όπλο που βρίσκει και σκοτώνει τον εχθρό και πίσω από τους τοίχους

Οι Αμερικανοί δοκιμάζουν ένα νέο πυροβόλο όπλο που η σκανδάλη είναι απλά ένα κουμπάκι στο joystick των πολέμων της Νέας Εποχής και ο εχθρός ένα σύνολο από pixels υπό εξόντωση

Σε όλη την πορεία της ανθρώπινης ιστορίας, ακόμα και ο πόλεμος είχε την δική του ηθική. Κάτι που όπως φαίνεται στην σύγχρονη εποχή, και με την εξέλιξη της τεχνολογίας, ακόμα και αυτό είναι υπό αίρεση.

Και μετά τους βομβαρδισμούς με τα μη επανδρωμένα αεροπλάνα όπου η μάχη γίνεται ένα απλό video game, έρχεται και το πυροβόλο όπλο που δεν απαιτεί οπτική επαφή με τον εχθρό, αλλά μπορεί να τον σκοτώνει και όταν είναι καλυμμένος.

Το νέο όπλο που έχει έτοιμο μετά από πολλά χρόνια δοκιμών η εταιρία Orbital ATK είναι έτοιμο να δοθεί στον στρατό για τεστ σε πραγματικές συνθήκες. Το ΧΜ25 είναι το έξυπνο όπλο το οποίο μπορεί να σκοτώνει τους εχθρούς ακόμα και αν αυτοί βρίσκονται μέσα σε κτίρια ή πίσω από τοίχους.

Σε απλή χρήση, το μόνο που έχει να κάνει ο στρατιώτης είναι απλά να πυροβολήσει προς τον εχθρό, και από εκεί και πέρα η ακτίνα laser και το λογισμικό του βλήματος να αποφασίσουν πότε θα εκραγούν.

Στην περίπτωση που ο στόχος είναι κρυμμένος, μπορείς να επιλέξεις μία έξτρα απόσταση ως βεληνεκές του βλήματος, και από εκεί και πέρα να αποφασίσει και πάλι το ίδιο το βλήμα πότε θα εκραγεί, έχοντας από πριν ανακαλύψει τις συντεταγμένες του κρυμμένου εχθρού.

Με απλά λόγια, ο στρατιώτης δεν είναι αναγκασμένος να εκτίθεται και να ανακαλύπτει τον αντίπαλό του, αλλά μπορεί από την ασφάλεια της κρυψώνας του απλά να πατάει ένα κουμπί και όλα να λειτουργούν όπως στον καναπέ του σπιτιού του και στην κονσόλα του Playstation.

Για το αν το ΧΜ25 θα μπει στην υπηρεσία, εξαρτάται από το πόσο καλά θα πάνε οι δοκιμές. Πάντως όλα δείχνουν ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα και σύντομα θα υιοθετηθεί σε ευρεία κλίμακα από τις αμερικανικές δυνάμεις, καθώς κάποιες αντίστοιχες προσπάθειες που γίνονται με πρωτότυπα από το 2010 στο Αφγανιστάν έχουν ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα.

Όσο για τον πόλεμο και την ηθική της μάχης, αυτά είναι υποθέσεις ενός πολύ μακρινού παρελθόντος. Στην οθόνη των νέων καιρών, οι απώλειες ενός πολέμου δεν μπορεί να είναι παρά μερικά ασήμαντα pixels παράπλευρων απωλειών και μιας απρόσωπης virtual reality.