Νέα ήθη και έθιμα έχει φέρει η εκλογή Μητσοτάκη στη λειτουργία της ΝΔ και, δη, στην αξιολόγηση και αντιμετώπιση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης.Ο πρόεδρος της ΝΔ έχει δημιουργήσει κύκλους εργασίας που αξιολογούν, αποκωδικοποιούν και προτείνουν λύσεις σε καθημερινή βάση, πριν πάρει τις οριστικές του αποφάσεις. Στο πλαίσιο αυτό, ο λεγόμενος πρωινός καφές έχει αναβιώσει πλήρως στην καθημερινότητα της Συγγρού και, σε πολλές περιπτώσεις,έχει… ισχυρές δόσεις καφεΐνης.
Η πρώτη πρωινή σύσκεψη γίνεται λίγο μετά τις 08:00 στη Συγγρού και συμμετέχουν ο διευθυντής του γραφείου Τύπου της ΝΔ, Μακάριος Λαζαρίδης, ο πρόεδρος της εταιρείας δημοσκοπήσεων GPO, Τάκης Θεοδωρικάκος, ο επικοινωνιολόγος Χρήστος Βαλταδώρος, ο λογογράφος Θανάσης Μπακόλας και ο εκπρόσωπος Τύπου, Γιώργος Κουμουτσάκος,ενώ ανάλογα με το θέμα το «παρών» δίνουν ακόμα ο διευθυντής του Κυριάκου Μητσοτάκη, Μιχάλης Μπεκίρης, ο σύμβουλος του προέδρου, Θανάσης Νέζης, ο γραμματέας Στρατηγικού Σχεδιασμού, Γιάννης Οικονόμου, και ο πρόεδρος της Νεολαίας του ΕΛΚ, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Αυτός είναι ο πρώτος και στενός κύκλος του πρωινού καφέ, όπου γίνεται η ανασκόπηση της ημέρας, αλλά και η επιλογή της ατζέντας που θα «σηκώσει» η ΝΔ. Λίγο μετά τις 09:00, στην κουβέντα μπαίνει και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που ενημερώνεται και αφού ακούσει τις απόψεις των στενών του συνεργατών, παίρνει και τις τελικές αποφάσεις.
Πέρα,όμως,από την ομάδα διαχείρισης, στα μεγάλα θέματα γίνονται πιο ευρείες συσκέψεις, όπου, εκτός των άλλων, συμμετέχουν οι δύο αντιπρόεδροι, Κωστής Χατζηδάκης και Άδωνις Γεωργιάδης, ο οικονομικός σύμβουλος του πρόεδρου,Στυλιανιός Πέτσας, ο πρώην γραμματέας του Δήμου Αθηναίων και μετέπειτα του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης επί Μητσοτάκη και σημερινός υπεύθυνος μηχανογράφησης της Συγγρού, Θοδωρής Λιβάνιος, αλλά και οι αρμόδιοι τομεάρχες-βουλευτές, ανάλογα με τα θέματα της επικαιρότητας.
Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως στη διάρκεια της ημέρας σε σχέση και με τις τρέχουσες εξελίξεις δεν υπάρχουν και άλλες συναντήσεις. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στο ενδιάμεσο, βλέπει τους στενούς του συνεργάτες και ενημερώνεται,ενώ συσκέψεις γίνονται και για οργανωτικά ζητήματα ειδικά ενόψει και του Τακτικού Συνεδρίου στις 22-24 Απριλίου, όπου εκεί μεγάλο βάρος σηκώνει ο Θανάσης Νέζης με τον Ελπιδοφόρο Παπανικολόπουλο.
Η σύνθεση των κύκλων του πρωινού καφέ δείχνει ξεκάθαρα πως σημαντικό κομμάτι «σηκώνουν» συνεργάτες του νέου πρόεδρου της ΝΔ που είναι χρόνια μαζί του,ενώ η παρουσία του Τάκη Θεοδωρικάκου και του Χρήστου Βαλταδώρου μόνο τυχαία δεν είναι. Οι δύο άνδρες συμμετείχαν και στην καμπάνια της εσωκομματικής μάχης για την εκλογή τουαρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ο κ.Θεοδωρικάκος είχε αναλάβει κυρίως τις κυλιόμενες μετρήσεις, συμμετέχοντας στον στρατηγικό σχεδιασμό,ενώ ο κ.Βαλταδώρος συνέδραμε στο επικοινωνιακό κομμάτι.
Τάκης Θεοδωρικάκος
Ο Τάκης Θεοδωρικάκοςαπό το 2004 είναι πρόεδρος της εταιρείας δημοσκοπήσεων GPO. Έχει περάσει από την Αριστερά, αφού από τα φοιτητικά του χρόνια δραστηριοποιήθηκε έντονα στα πολιτικά κινήματα της Νεολαίας μέσα από την ΚΝΕ, της οποίας υπήρξε γραμματέας την περίοδο 1990-1991. Τη 10ετία του ’90 συνέχισε την πολιτική και κοινωνική του δραστηριότητα στον χώρο της Αυτοδιοίκησης ως εκλεγμένος νομαρχιακός σύμβουλος και αντινομάρχης Πειραιά. Συνεργάστηκε σε θέματα πολιτικής επικοινωνίας με τον Κώστα Λαλιώτη για την προβολή των περιφερειακών προγραμμάτων του ΥΠΕΧΩΔΕ (1997-1999) και στο ΠΑΣΟΚ (2001-2003). Εν τω μεταξύ, ως πρόεδρος της εταιρείας ερευνών και δημοσκοπήσεων, της GPO, έχει αναλάβει μεγάλα πρότζεκτ και έχει φέρει εις πέρας πολλές προεκλογικές εκστρατείες σε Ελλάδα και Κύπρο.
Χρήστος Βαλταδώρος
Ο Χρήστος Βαλταδώρος είναι σύμβουλος επικοινωνίας και από το 2004, όταν ανέλαβε ο Κώστας Καραμανλής τη διακυβέρνηση της χώρας, ήταν διπλωματικός σύμβουλος του πρωθυπουργικού γραφείου. Από το Μέγαρο Μαξίμου,όμως, αποχώρησε αιφνιδιαστικά το καλοκαίρι του 2009,ενώ εκπρόσωπος Τύπου ήταν τότε ο Ευάγγελος Αντώναρος. Ο ίδιος, πάντως,ήταν στενός συνεργάτης του Θοδωρή Ρουσόπουλου,ενώαπό το 2010 εργάζεται στον χώρο της στρατηγικής εταιρικής επικοινωνίας, με έμφαση στα socialmedia, στην εταιρική υπευθυνότητα και κυρίως στη διαχείριση κρίσεων. Μάλιστα,από την ημέρα ίδρυσης της διαφημιστικής εταιρείας ΤheΝewtons του Στέλιου Ζωντού, από το 2011, είναι υπεύθυνος επικοινωνίας.
του Γιώργου Σιαδήμα
Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας «Παρασκήνιο» που κυκλοφόρησε το Σάββατο 27/2