13 Μαρτίου 2016

Τραγωδία Germanwings: Γιατρός είχε συστήσει τη νοσηλεία του πιλότου σε ψυχιατρείο 2 εβδομάδες πριν τη συντριβή

Ενας ιδιώτης γιατρός είχε συστήσει ότι ο Γερμανός πιλότος, ο οποίος έριξε το αεροσκάφος της Germanwings στις Αλπεις πέρυσι, θα έπρεπε να νοσηλευτεί σε ψυχιατρική κλινική, δύο εβδομάδες πριν από την τραγωδία.

Αυτό ανέφεραν Γάλλοι ερευνητές σήμερα, με την ανακοίνωση της έκθεσής τους για το αεροπορικό δυστύχημα που είχε γίνει στις 2 Μαρτίου του 2015, κοστίζοντας τη ζωή και στους 150 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος.

Οι εισαγγελείς πιστεύουν ότι ο συγκυβερνήτης Αντρέας Λούμπιτς, ο οποίος είχε ιστορικό βαριάς κατάθλιψης, κλειδώθηκε στο πιλοτήριο και εσκεμμένα έριξε το Airbus στη βουνοπλαγιά.

Στην τελική τους έκθεση, οι εμπειρογνώμονες της γαλλικής υπηρεσίας ΒΕΑ, για τη διερεύνηση αεροπορικών δυστυχημάτων, ανέφεραν ότι ο Λούμπιτς είχε αρχίσει να δείχνει συμπτώματα τα οποία μπορεί να συνιστούσαν ψυχωτικό καταθλιπτικό επεισόδιο, τον Δεκέμβριο του 2014. Ο Γερμανός συμβουλεύτηκε αρκετούς γιατρούς τους μήνες που ακολούθησαν, κανείς από τους οποίους δεν ειδοποίησαν τις αεροπορικές αρχές ή την εταιρεία του, σύμφωνα με το Reuters.

Οι εισαγγελείς βρήκαν αποδείξεις ότι ο συγκυβερνήτης, ο οποίος είχε και προβλήματα όρασης και μπορεί να φοβόταν ότι θα χάσει τη δουλειά του, είχε αναζητήσει μεθόδους αυτοκτονίας και έκρυβε την ασθένειά του από τους εργοδότες του. Κάτι που πυροδοτεί συζητήσεις για τα θέματα της εποπτείας και του ιατρικού απορρήτου.

Σύμφωνα με την ΒΕΑ, η νοητική κατάσταση του Λούμπιτς δεν είχε προκαλέσει ανησυχία στους πιλότους οι οποίοι πετούσαν μαζί του. Ομως, οι ερευνητές εντόπισαν έλλειψη ξεκάθαρων οδηγιών στους γερμανικούς κανόνες για το πότε μία απειλή στη δημόσια ασφάλεια ξεπερνά τα όρια του ιατρικού απορρήτου.

Ο Λούμπιτς πετούσε με ιατρικό πιστοποιητικό το οποίο ανέφερε ότι θα ακυρωνόταν, σε περίπτωση που υπήρχε υποτροπή στην κατάθλιψη, από την οποία έπασχε από τον Αύγουστο του 2008 έως τον Ιούλιο του 2009.

Η ΒΕΑ κάλεσε τις ευρωπαϊκές αρχές να κάνουν περισσότερες έρευνες για την ανικανότητα των πιλότων, ιδιαίτερα όταν εμπλέκονται ψυχιατρικά ζητήματα και να αυστηροποιήσουν τους κανόνες για τους ελέγχους παρακολούθησης όταν πιλότοι με ιστορικό ψυχιατρικών προβλημάτων κρίνονται ικανοί για να πετάξουν.