07 Απριλίου 2016

ΤΟ ΓΙΟ ΚΟΥΦΟΝΤΙΝΑ ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΟΝ ΔΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΡΤ-ΣΥΡΙΖΑ; Ιταλία: Σάλος με τηλεοπτική εμφάνιση του γιου του αρχιμαφιόζου της Κόζα Νόστρα

«Δεν ξέρω τι είναι η μαφία, ποτέ δεν αναρωτήθηκα. Αγαπώ τον πατέρα μου, δεν τον κρίνω», δήλωσε ο γιος του Τοτό Ριίνα, Σάλβο - Τι είπε για τους νεκρούς δικαστές, θύματα της μαφίας

Σάλο έχει προκαλέσει στην Ιταλία η τηλεοπτική εμφάνιση του γιου του ηγέτη της σικελικής μαφίας, της περίφημης Κόζα Νόστρα, στον κρατικό σταθμό Rai1.

Ο 38χρονος Σάλβο Ριίνα παραχώρησε συνέντευξη στον παρουσιαστή της εκπομπής «Porta a Porta», Μπρούνο Βέσπα, στην οποία δήλωσε πως ποτέ δεν διερωτήθηκε τι είναι η μαφία και πως δεν γνωρίζει τι ακριβώς είναι! Την ίδια ώρα, μάλιστα, τόνισε πως αγαπά τον πατέρα του, Τοτό Ριίνα, και δεν τον κρίνει, με εκατοντάδες Ιταλών τηλεθεατών να διαμαρτύρονται για την επιλογή της εκπομπής κρατικού τηλεοπτικού σταθμού να συνομιλήσει με τον γιο του αρχιμαφιόζου.

«Αγαπώ τον πατέρα μου και δεν τον κρίνω. Ποτέ μου δεν αναρωτήθηκα τι είναι η μαφία, δεν ξέρω τι είναι. Σήμερα η μαφία μπορεί να είναι όλα ή τίποτα. Οι δολοφονίες και η διακίνηση ναρκωτικών δεν γίνονται μόνο στη μαφία», δήλωσε με θράσος ο Σάλβο Ριίνα, ο οποίος παρουσιάστηκε ενώπιον της κάμερας ως «γιος του Τοτό, όχι γιος του “κάπο ντέι κάπι”».

Ο 38χρονος, ο οποίος έχει εκτίσει ποινή φυλάκισης για διασυνδέσεις με τη μαφία, ερωτηθείς για τους νεκρούς δικαστές της Κόζα Νόστρα, τον Τζοβάνι Φαλκόνε και τον Πάολο Μπορσελίνο, απάντησε πως σέβεται όλους τους νεκρούς.

«Πάντα σέβομαι τους νεκρούς, όλους τους νεκρούς. Δεν κρίνω τους Φαλκόνε και Μπορσελίνο, οτιδήποτε και να πω θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί», συμπλήρωσε ο Ριίνα τζούνιορ κοιτώντας απαθής τις εικόνες από τα εγκλήματα της μαφιόζικης οργάνωσης που του παρουσιάζονταν.

Όσο για τη δολοφονία του Φαλκόνε το 1992 εξήγησε πως τη θυμάται, περιγράφοντας: «Ήμουν 15 ετών, βρισκόμασταν στο Παλέρμο και ακούγαμε πολλά ασθενοφόρα και σειρήνες. Αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε τι συνέβη και ο ιδιοκτήτης μίας καφετέριας μας είπε ότι σκότωσαν τον Φαλκόνε. Είχαμε μείνει όλοι άφωνοι. Το βράδυ επέστρεψε στο σπίτι. Ήταν ο πατέρας μου εκεί και δεν μου πέρασε από το μυαλό η υποψία ότι μπορεί εκείνος να κρύβεται πίσω από την επίθεση».

Μιλώντας για τη σύλληψη του πατέρα του, ο οποίος καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη το 1995, ο 38χρονος δήλωσε ότι δεν «συμμερίζεται» τη σύλληψη του Σαλβατόρε «Τοτό» Ριίνα γιατί του πήραν τον πατέρα, όπως είπε.

«Εγώ τον αγαπώ και αγαπώ την οικογένειά μου. Δεν πρέπει εγώ να κρίνω τις πράξεις της οικογένειάς μου, εγώ κρίνω όσα μου έχουν μεταφέρει, τις αξίες και το σεβασμό. Αν σήμερα είμαι αυτός που είμαι, το οφείλω στους γονείς μου», είπε στον Βέσπα παρουσιάζοντας και το βιβλίο του με τίτλο «Η ζωή μου με τον Σαλβατόρε Ριίνα, τον πατέρα μου».

Δεν παρέλειψε, πάντως, να επιτεθεί στους μετανοημένους της μαφίας, υποστηρίζοντας ότι μόνο στην Ιταλία όσοι έχουν αποχωρήσει από τις «φαμίλιες» δεν τιμωρούνται.

Κατηγόρησε, μάλιστα, το ιταλικό κράτος για αυτό, λέγοντας οι μετανοημένοι στέλνουν άλλους στη φυλακή και επιστρέφουν να κάνουν αυτό που έκαναν πριν.

«Οι μετανοημένοι χρησιμοποιούνται από το κράτος. Δεν κατηγορούνται, αλλά μία ημέρα θα πρέπει να μετανοήσουν ενώπιον του Θεού», συμπλήρωσε.

Άμεση ήταν η αντίδραση συγγενών των νεκρών δικαστών με την Μαρία Φαλκόνε να καταγγέλλει την απόφαση της Rai να μεταδώσει τη συνέντευξη του γιου του Ριίνα.

«Η εμφάνισή του σε κρατικό σταθμό αποτελεί προσβολή για όλους, είναι προσβλητικό γεγονός», είπε η Μαρία Φαλκόνε, αδελφή του νεκρού Τζοβάνι Φαλκόνε.

Την ίδια ώρα, ο αδελφός του Πάολο Φαλκόνε, Σαλβατόρε, δήλωσε πως οι συγγενείς θυμάτων της μαφίας με τέτοια περιστατικά νιώθουν τις πληγές τους να ανοίγουν και πάλι, ακόμα και δεν έχουν κλείσει στην πραγματικότητα ποτέ.