20 Μαΐου 2016

EgyptAir: Κανένα ίχνος του αεροσκάφους -Βίντεο από τις έρευνες για τα συντρίμμια-ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ

Σε θρίλερ έχει εξελιχθεί η αεροπορική τραγωδία με το Airbus A320 της EgyptAir με την αιγυπτιακή εταιρεία να υποστηρίζει πως εντοπίστηκαν συντρίμμια του Airbus νοτιοανατολικά της Κρήτης και εντός του FIR της Αιγύπτου, την ώρα που οι ελληνικές αρχές το διαψεύδουν.

«Με βάση τα στοιχεία που είχαμε μέχρι τις 9 το βράδυ τα αντικείμενα που βρέθηκαν στην θαλάσσια περιοχή δεν ταυτοποιήθηκαν ότι είναι συντρίμμια αεροσκάφους» δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Αθ.Μπίνης.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, «το ένα αντικείμενο είναι ξύλινο και το άλλο δεν πρόκειται για σωσίβιο, επομένως δεν ανταποκρίνονται σε συντρίμμια αεροσκάφους».

Την ίδια ώρα, και ενώ μυστήριο παραμένουν τα αίτια της συντριβής, χωρίς να μπορεί να αποκλειστεί η εκτίμηση για τρομοκρατική επίθεση, η Αίγυπτος έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο από τις έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ λίγο πριν φτάσει στον προορισμό του, το Κάιρο.

Το Airbus 320 εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι - Κάιρο και μετέφερε 66 συνολικά άτομα, 56 επιβάτες, 7μελές πλήρωμα και τρία άτομα προσωπικό ασφαλείας.


Τι γνωρίζουμε για τη μοιραία πτήση σε διαγράμματα
Παρακάτω ακολουθούν συνοπτικά και σε διαγράμματα τα όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Το αεροπλάνο
Το τζετ της EgyptAir ήταν ένα αεροσκάφος Αirbus A320. Το δικινητήριο αεροσκάφος χρησιμοποιείται για ταξίδια μιας με πέντε ωρών. Είναι ένα από τα κοινά και ασφαλέστερα εμπορικά αεροσκάφη και αυτή τη στιγμή περίπου 4.200 Α320 κάνουν ταξίδια σε όλο τον κόσμο.


Οι επιβάτες
Το αεροπλάνο μετέφερε 56 επιβάτες, 7 μέλη πληρώματος και 3 αξιωματικούς ασφαλείας. Οι 66 επιβαίνοντες προέρχονταν:
  • 30 από την Αίγυπτο
  • 15 από τη Γαλλία 
  • 2 από τον Καναδά 
  • 1 από την Αλγερία 
  • 1 από το Βέλγιο 
  • 1 από τη Βρετανία 
  • 1 από το Τσαντ 
  • 1 από το Ιράκ 
  • 1 από το Κουβέιτ 
  • 1 από την Πορτογαλία 
  • 1 από τη Σαουδική Αραβία 
  • 1 από το Σουδάν

Η πτήση
Το τζετ ξεκίνησε στις 23:09 τοπική ώρα από το Παρίσι με προορισμό το Κάιρο. Ο πιλότος μίλησε με τους Ελληνες ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στις 02:26 τα ξημερώματα και όλα φαίνονταν φυσιολογικά. Τρία με τέσσερα λεπτά αργότερα, το αεροσκάφος έχασε την επαφή με του με τα ραντάρ.


Το διάγραμμα με τους ελιγμούς
Στις 02:37, αμέσως μόλις μπήκε στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο το τζετ της EgyptAir έκανε στροφή 90 μοιρών προς τα αριστερά και στη συνέχεια μια πλήρη στροφή 360 μοιρών προς τα δεξιά και έπεσε από τα 38.000 πόδια στα 15.000 πόδια. Εξαφανίστηκε τελείως όταν έφθασε στα 10.000 πόδια.


Η έρευνα
Αξιωματούχοι του αιγυπτιακού στρατού αναφέρουν ότι το γεγονός ότι δεν εστάλη σήμα κινδύνου από το τζετ σε συνδυασμό με την απότομο πτώση τους οδηγεί στην υπόθεση ότι η συντριβή προκλήθηκε από ένα καταστροφικό γεγονός και όχι από μια τεχνική δυσλειτουργία. Εμπειρογνώμονες της αεροπλοΐας αναφέρουν ότι η πορεία που ακολούθησε το τζετ μπορεί να έχει πολλές εξηγήσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας καταστροφικής μηχανικής η δομικής βλάβης, μιας βομβιστικής επίθεσης, ή των απώλεια ελέγχου του τζετ καθώς μπήκε αεροπειρατής στο πιλοτήριο.
Οι αμερικανικοί δορυφόροι δεν έχουν βρει καμία ένδειξη έκρηξης ακόμη.


Διαγράμματα: BostonGlobe