11 Ιουνίου 2016

Άναψε τα «αλάρμ» ο Μαυρίκος πριν οι φλόγες τυλίξουν την Cayenne-Μπορεί να φταίει η Porsche; Τι πρέπει να κάνεις αν το αυτοκίνητο πάρει φωτιά

Ελάττωσε ταχύτητα και, επειδή δεν μπορούσε να κάνει δεξιά στην Αττική Οδό, λόγω της κίνησης οχημάτων, προτίμησε να οδηγήσει ελεγχόμενα λοξά αριστερά, προκειμένου το αυτοκίνητο να «κολλήσει» κοντά στο τσιμεντένιο διαχωριστικό στηθαίο - Πριν σταματήσει, ωστόσο, εντοπίζονται καπνοί μπροστά αριστερά κάτω από το καπό του αυτοκινήτου, διακρίνονται υγρά κάτω από τον κινητήρα και έπειτα από περίπου 20 δευτερόλεπτα ξεσπά πυρκαγιά από μπροστά προς τα πίσω

Κρίσιμη μέρα αναφορικά με την αναζήτηση των αιτίων του τραγικού θανάτου που βρήκε ο Παναγιώτης Μαυρίκος μέσα στην Porsche Cayenne της συζύγου του, στην Αττική Οδό, είναι η Κυριακή, καθώς στις 8 το πρωί θα πραγματοποιηθεί αυτοψία στο σημείο της τραγωδίας, μετά τη μηνυτήρια αναφορά της οικογένειας του 42χρονου εκδότη.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του, δικηγόρου της οικογένειας, Αλέξη Κούγια αναφέρει: «Κατόπιν της μηνυτήριας αναφοράς, την οποία υπέβαλε το δικηγορικό μας γραφείο για λογαριασμό της οικογένειας του αειμνήστου Παναγιώτη Μαυρίκου, ενεκρίθη η διενέργεια εγκληματολογικής αυτοψίας στο σημείο του τραγικού γεγονότος, την οποία θα διενεργήσουν οι τεχνικοί μας σύμβουλοι, κ.κ. Ραυτογιάννης και Διαμαντής. Η διενέργεια της αυτοψίας θα γίνει αύριο 8 το πρωί και θα διενεργηθεί, διότι οι τεχνικοί μας σύμβουλοι δεν είχαν τη δυνατότητα να παρευρεθούν κατά την αυτοψία που διεξήχθη από το Τμήμα Εγκληματολογικών Ερευνών της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής σε συνεργασία με το Τμήμα Δίωξης Ανθρωποκτονιών, ώστε τόσο οι τεχνικοί μας σύμβουλοι όσο και οι πραγματογνώμονες του Τμήματος Εγκληματολογικών Ερευνών να έχουν γνώση όλων των ευρημάτων, τα οποία υπάρχουν στον τόπο του γεγονότος. Εκτός της αυτοψίας, την Δευτέρα θα εξετάσουν από κοινού την Porsche Cayenne οι πραγματογνώμονες του Τμήματος Εγκληματολογικών Ερευνών και οι τεχνικοί μας σύμβουλοι. Το πόρισμα που θα εξαχθεί αναμένεται σε περίπου 15 ημέρες».

Προς το παρόν, πάντως, οι αστυνομικοί της Ασφάλειας Αττικής, που έχουν αναλάβει να ρίξουν φως στα αίτια που προκάλεσαν τον φριχτό θάνατο του εκδότη της εφημερίδας «Ακρόπολη», δεν έχουν βρει κάποιο στοιχείο που να δείχνει δολιοφθορά.

Σύμφωνα, δε, με τα νέα στοιχεία που έρχονται στο «φως» της δημοσιότητας από το βίντεο της Αττικής Οδού, ο Παναγιώτης Μαυρίκος άναψε «αλάρμ», πριν ξεσπάσει φωτιά στο υπερπολυτελές τζιπ.

Όπως λένε οι αρμόδιοι, από την εξέταση του τζιπ στα εγκληματολογικά εργαστήρια, αλλά και από την αυτοψία που έκαναν στο σημείο του δυστυχήματος στην Αττική Οδό, δεν προέκυψε ότι κάποιος τοποθέτησε εκρηκτικό ή εμπρηστικό μηχανισμό για «να βγάλει από τη μέση» τον εκδότη, που ήταν κατηγορούμενος για συμμετοχή σε κύκλωμα εκβιαστών.

Αυτό σημαίνει ότι ενισχύεται το ενδεχόμενο η φονική πυρκαγιά να προκλήθηκε από μηχανική βλάβη, χωρίς πάντως να μπορεί να αποκλειστεί κανένα σενάριο. Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που προκύπτουν από τις κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας, ο Παναγιώτης Μαυρίκος άναψε αλάρμ στη μεσαία λωρίδα της Αττικής Οδού.

Ο εκδότης ελάττωσε ταχύτητα και, επειδή δεν μπορούσε να κάνει δεξιά, λόγω της κίνησης οχημάτων, προτίμησε να οδηγήσει ελεγχόμενα λοξά αριστερά, προκειμένου το αυτοκίνητο να «κολλήσει» κοντά στο τσιμεντένιο διαχωριστικό στηθαίο. Πριν σταματήσει, ωστόσο, εντοπίζονται καπνοί μπροστά αριστερά κάτω από το καπό του αυτοκινήτου, διακρίνονται υγρά κάτω από τον κινητήρα και έπειτα από περίπου 20 δευτερόλεπτα ξεσπά πυρκαγιά από μπροστά προς τα πίσω.

Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. εκτιμούν ότι υπήρξε διαρροή βενζίνης εν κινήσει, με αποτέλεσμα να προκληθεί «τυφλή» φωτιά, η οποία, εξαιτίας του αέρα από την κίνηση του αυτοκινήτου, δεν είχε λάβει διαστάσεις.

Όταν ο Παναγιώτης Μαυρίκος σταμάτησε το αυτοκίνητο, η διαρροή του καυσίμου περιορίστηκε στο σημείο ακινητοποίησης, με αποτέλεσμα η φωτιά να τυλίξει το όχημα. Ο οδηγός του προσπάθησε να βγει από την πόρτα του, αλλά αυτό δεν ήταν εφικτό, καθώς το αυτοκίνητο είχε κολλήσει κοντά στο στηθαίο. Ο εκδότης προσπάθησε να κινηθεί προς την πλευρά του συνοδηγού, αλλά τον πρόλαβαν οι φλόγες...

Μπορεί να φταίει η Porsche; Τι πρέπει να κάνεις αν το αυτοκίνητο πάρει φωτιά
Τάκης Πουρναράκης

Ανάλυση του Τάκη Πουρναράκη - Τα σενάρια από τις εικόνες του φλεγόμενου SUV στην Αττική Οδό

Αναλύοντας τις φωτογραφίες που δημοσιοποιήθηκαν από τον τόπο του δυστυχήματος με την Porsche της συζύγου του Παναγιώτη Μαυρίκου στην Αττική οδό εξάγονται κάποια συμπεράσματα.

Από το «κουφάρι» του αυτοκινήτου εικάζουμε πως πρόκειται για Cayenne S facelift της 1ης γενιάς άρα μοντέλο από 2007 έως το 2010, οπότε και κυκλοφόρησε η 2η γενιά. Φορά ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα, 4.8lt απόδοσης 385PS. Σ’ αυτό το μοντέλο δεν υπάρχει μετατροπή υγραερίου καταγεγραμμένη επίσημα στην Ελλάδα. Δεν γίνεται τέτοια μετατροπή με γνωστό επίσημο τρόπο. Από τις εικόνες είναι προφανές πως το ρεζερβουάρ βενζίνης του αυτοκινήτου έχει μείνει άθικτο. Η θέση του είναι κάτω και πίσω από τα πίσω καθίσματα καθώς γειτνιάζει με τον πίσω άξονα. Αν το ρεζερβουάρ είχε εκραγεί το αυτοκίνητο θα είχε αναποδογυρίσει το πίσω παρμπρίζ θα είχε σπάσει όπως και οι πίσω ρόδες θα είχαν διαλυθεί.

Δεν υπάρχει καταγεγραμμένη ανάκλιση για το συγκεκριμένο τύπο. Η Porsche ανακάλεσε μετά το 2012 μια σειρά υβριδικών Cayenne S για επιδιόρθωση στην καλωδίωση ενώ πολύ παλιότερα το 2003 έχει καταγραφεί μια περίπτωση φωτιάς στις ΗΠΑ.Το θέμα τότε ήταν η γειτνίαση της κεντρικής καλωδίωσης με το ποδόφρενο στα αριστερά του οδηγού. Όταν αυτός πατούσε τέρμα το πεντάλ του χειρόφρενου αυτό ακουμπούσε στα καλώδια, δημιουργούνταν φθορά που οδήγησε άπαξ σε βραχυκύκλωμα και φωτιά. Έγινε ανάκληση, διορθώθηκε το θέμα.


Ακριβώς απέναντι από το σημείο που σταμάτησε το αυτοκίνητο στην αριστερή καμπή, βρίσκεται άνοιγμα όπου χωράει γερανοφόρο όχημα οπότε ό,τι συνέβη ήταν ακραίο για να μην μπορέσει ο οδηγός να κατευθυνθεί δεξιά και να σταματήσει εκτός δρόμου αλλά ν’ αναγκαστεί να σταματήσει σε αριστερή καμπή στη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας. Πιθανόν να ενεργοποιήθηκε κάποιο σύστημα ασφαλείας (safe mode) λόγω καπνού ή φωτιάς.

Όπως έχει γίνει γνωστό το αυτοκίνητο βρισκόταν στο Μαρούσι και μπήκε στην Αττική Οδό και προφανώς δεν διένυσε μεγάλο αριθμό χιλιομέτρων για να υπερθερμανθεί αν υποθέσουμε ότι υπάρχει κάποια δυσλειτουργία. Ακόμη κι αν έχουν καεί οι καλωδιώσεις του αυτοκινήτου και δεν έχει ρεύμα τη στιγμή που σταματάει, είναι δεδομένο και διασταυρωμένο ότι η πόρτα ανοίγει τραβώντας δυο φορές την πετούγια από μέσα. Βέβαια δεν ξέρουμε αν ήταν σε θέση να τραβήξει την πετούγια όταν σταμάτησε ο οδηγός. Είναι δεδομένο από τη στιγμή που υπάρχει φωτιά στο αυτοκίνητο, εφόσον φρενάρεις η διαταραχή της ροής του αέρα και οι στροβιλισμοί που προκαλούνται, φουντώνουν τη φωτιά τροφοδοτώντας την με οξυγόνο. Είναι σχεδόν βέβαιο πως η φωτιά έχει ξεκινήσει από το χώρο του κινητήρα καθώς έχει λιώσει το κάλυμμα. Στην καμπίνα των επιβατών εισχώρησε από το σύστημα αερισμού. Στην καμπίνα επιβατών υπάρχουν τόσο εύφλεκτα υλικά, μονωτικά (σ.σ: σφουγγάρι στο πάτωμα) που δύσκολα θα είχαν μείνει άθικτα το πίσω παρμπρίζ και το αριστερό φινιστρίνι, αν η φωτιά είχε ξεκινήσει από εκεί. Πιθανόν να καίγονται λάδια ή το ελάχιστο καύσιμο στα σωληνάκια πέρα από πλαστικά και καλωδιώσεις καθώς το ρεζερβουάρ ασφαλείας έμεινε άθικτο.

Αν ο μη γένοιτο βρεθείτε σε ανάλογη περίπτωση και διαπιστώσετε ότι οδηγείτε αυτοκίνητο που φλέγεται: Λύνουμε τη ζώνη ασφαλείας προτού σταματήσουμε, ανοίγουμε ελαφρά την πόρτα και μετά ακινητοποιούμε το όχημα και πεταγόμαστε αμέσως έξω, παίρνοντας και τον πυροσβεστήρα που πρέπει να βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού.