02 Ιουλίου 2016

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ ΛΕΜΕ! Το Μαξίμου προσπαθεί να ελέγξει ακόμα και τις διαφημίσεις!

Καναλάρχες για πλατφόρμα διαφημίσεων: Θα κοστίζει 20 εκατ. ευρώ το χρόνο

Την κατηγορηματική της διαφωνία με την επιδίωξη της κυβέρνησης να επιβάλει μία πλατφόρμα «που θα καταστρατηγεί τη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς» εκφράζει με ανακοίνωσή της η Ένωση Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) σχολιάζοντας τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργού Επικρατείας με τίτλο: «Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου», το οποίο θα είναι εγκατεστημένο στη Γενική Γραμματεία Τύπου.

Όπως υποστηρίζει η ΕΙΤΗΣΕΕ «για την «υπηρεσία» που θα παρέχει η Γενική Γραμματεία στους συναλλασσόμενους θα χρεώνει 10% επί του τζίρου. Δηλαδή, πέραν του 20% Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης επί του τζίρου, η κυβέρνηση προτίθεται να προσθέσει έναν νέο φόρο, ύψους 10% επί του τζίρου, κι ενώ ήδη οι επιχειρήσεις ΜΜΕ, όπως όλες οι επιχειρήσεις, υπόκεινται σε φορολογία 29%. Πρόκειται για έναν «κεφαλικό φόρο», καθώς η υπηρεσία αυτή θα κοστίζει περί τα € 20 εκατ. το χρόνο!! Κι όλα αυτά, ενώ η αγορά μειώθηκε δραματικά τα τελευταία χρόνια.».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΙΤΗΣΕΕ:

«Με μεγάλη έκπληξη ενημερωθήκαμε σήμερα ότι η κυβέρνηση προτίθεται να υποκαταστήσει την ελεύθερη αγορά συναλλαγών μεταξύ ιδιωτικών εταιριών με μία ηλεκτρονική πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου εγκατεστημένου στην Γενική Γραμματεία Τύπου!

Για την «υπηρεσία» που θα παρέχει η Γενική Γραμματεία στους συναλλασσόμενους θα χρεώνει 10% επί του τζίρου. Δηλαδή, πέραν του 20% Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης επί του τζίρου, η κυβέρνηση προτίθεται να προσθέσει έναν νέο φόρο, ύψους 10% επί του τζίρου, κι ενώ ήδη οι επιχειρήσεις ΜΜΕ, όπως όλες οι επιχειρήσεις, υπόκεινται σε φορολογία 29%. Πρόκειται για έναν «κεφαλικό φόρο», καθώς η υπηρεσία αυτή θα κοστίζει περί τα € 20 εκατ. το χρόνο!! Κι όλα αυτά, ενώ η αγορά μειώθηκε δραματικά τα τελευταία χρόνια.

Ποιος τελικά θα πληρώσει αυτόν τον νέο φόρο; Ο καταναλωτής μέσω της αύξησης της τιμής των προϊόντων!!

Επιπλέον, με την προβλεπόμενη διαδικασία παύει και κάθε έννοια ανταγωνισμού στην δημιουργικότητα. Η διαφημιστική προώθηση δεν είναι τυποποιημένο προϊόν.

Η κυβέρνηση, για μία ακόμα φορά επιδιώκει ωμή παρέμβαση στην ελευθερία των συναλλαγών. Είναι η πρώτη φορά που σε ένα κράτος του δυτικού κόσμου η κυβέρνηση επιχειρεί να επιδιαιτητεύσει και να εποπτεύσει τις εμπορικές πράξεις μιας αγοράς και μάλιστα με το αζημίωτο.

Επισημαίνεται ότι τα υπερέσοδα από την επιβολή ενός ακόμα, νέου, φορολογικού μέτρου θα διατίθενται για την λειτουργία του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας. Δηλαδή η κυβέρνηση θα τα διαθέτει για να καλύψει το κόστος νέων προσλήψεων στο Δημόσιο, την στιγμή που ο Ιδιωτικός Τομέας καταρρέει.

Η ΕΙΤΗΣΕΕ εκφράζει την κατηγορηματική διαφωνία της με την επιδίωξη της κυβέρνησης να επιβάλει μια πλατφόρμα και μια «υπηρεσία», που καταστρατηγεί τη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς.

Η ΕΙΤΗΣΕΕ είναι υπέρ της διαφάνειας και συνεπώς τα μέλη της είναι θετικά σε κάθε προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί παράδειγμα κρατισμού κι ελέγχου των ΜΜΕ.

Τι επιπλέον θα επιφυλάξει αυτή η κυβέρνηση για να δείξει το «σεβασμό» και τις «ευαισθησίες» της για τα ΜΜΕ, τις αρχές της ελευθεροτυπίας, την πολυφωνία και την Δημοκρατία;».

Tι λέει το Μαξίμου;

Για «αδιανόητη επίθεση» στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού χρόνου, κάνουν λόγο στο Μαξίμου απαντώντας στην Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας.
Όπως υποστηρίζουν «πουθενά στη σχετική ανακοίνωση της ΕΙΤΗΣΕΕ δεν αναφέρονται οι λέξεις “επιστροφές”, “πιστωτικά σημειώματα”, ”πολύμηνοι διακανονισμοί”».

«Αντίθετα, γίνεται ξεκάθαρο ποιοι ενοχλούνται από ένα σύστημα που θα επιτρέπει στους πάντες να γνωρίζουν ποιος πουλά, ποιος αγοράζει και σε ποια τιμή. Από ένα σύστημα που θα λειτουργεί κατά της φοροδιαφυγής και υπέρ του ανταγωνισμού» προσθέτουν οι κύκλοι του Μεγάρου Μαξίμου.