01 Σεπτεμβρίου 2016

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΙ! Έκαναν 2.000 άτομα εργαστηριακού προσωπικού διδάσκοντες ΑΕΙ με μία ρύθμιση

Αναμένονται έντονες αντιδράσεις - Το νέο νομοσχέδιο πέρασε με «πονηρό τρόπο σε άσχετο άρθρο ήδη κατατεθείσας εκπρόθεσμης τροπολογίας», καταγγέλλει ο τομεάρχης παιδείας του Ποταμιού

Έντονες αντιδράσεις στους πανεπιστημιακούς κύκλους αναμένεται να προκαλέσει η ένταξη σε βαθμίδες Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού μελών των κατηγοριών Εργαστηριακού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΔΙΠ) που υπηρετούν στα Πανεπιστήμια.

Με αιφνιδιαστική ρύθμιση στη Βουλή, πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας δίνει τη δυνατότητα ένταξης στο διδακτικό προσωπικό σε καθηγητές Εφαρμογών ΤΕΙ και λέκτορες.

Η διάταξη αφορά σε 2000 άτομα και αναφέρει: «Για τους Καθηγητές Εφαρμογών που κατέχουν προσωποπαγή θέση κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εξακολουθεί να ισχύει η δυνατότητα μετατροπής της προσωποπαγούς θέσης που κατέχουν σε τακτική θέση Επίκουρου Καθηγητή σύμφωνα το εδάφιο δ ́ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 2916/2001 (Α ́ 114), εφόσον, μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2016 έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εξέτασης της αίτησης μετατροπής της θέσης του ενδιαφερομένου από το οικείο πενταμελές εκλεκτορικό σώμα του εδαφίου δ ́ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 2916/2001 (Α ́ 114).»

2. Η διαδικασία μονιμοποίησης των Λεκτόρων που υπέβαλαν αίτηση μετά τη δημοσίευση του ν. 4386/2016 (Α ́ 83) και πριν την έναρξη εφαρμογής του ν. 4405/2016 (Α ́ 129) ολοκληρώνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά τη δημοσίευση του ν. 4386/2016 (Α ́ 83) διατάξεις. Σε περίπτωση μονιμοποίησής τους δύνανται να υποβάλλουν αίτηση εξέλιξης στη βαθμίδα του επί θητεία Επίκουρου Καθηγητή σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά το χρόνο της αίτησης διατάξεις. Τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. των Α.Ε.Ι. τα οποία: (α) υπηρετούν τουλάχιστον στη β ́ βαθμίδα της αντίστοιχης κατηγορίας τους σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις και (β) πληρούν τις προϋποθέσεις εκλογής στη βαθμίδα του Λέκτορα σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 1268/1982 (Α ́ 87), όπως αυτό ίσχυε κατά τη δημοσίευση του ν. 4009/2011 (Α ́ 195), έχουν δικαίωμα να ζητήσουν την ένταξή τους σε μόνιμη προσωποπαγή θέση Λέκτορα, μετά από κρίση, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Οι υποψήφιοι υποβάλλουν αίτηση στη γραμματεία του οικείου ή άλλου Τμήματος με συναφές γνωστικό αντικείμενο, του οικείου ή άλλου Α.Ε.Ι.. Η διαδικασία κρίσης ολοκληρώνεται εντός εξαμή- νου από την ημερομηνία της αίτησης. Σε περίπτωση θετικής κρίσης το υπηρεσιακό τους καθεστώς και οι δυνατότητες περαιτέρω εξέλιξης των ενταχθέντων καθορίζονται από τα ισχύοντα για τους υπηρετούντες μόνιμους Λέκτορες. Η ένταξη στις προσωποπαγείς θέσεις μόνιμου Λέκτορα ολοκληρώνεται με τη δημοσίευση της σχετικής πράξης του Πρύτανη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Σε περίπτωση αρνητικής κρίσης, ο υποψήφιος διατηρεί τη θέση στην οποία κατείχε, δύναται δε να υποβάλει εκ νέου αίτηση για ένταξη σε προσωποπαγή θέση μόνιμου Λέκτορα μετά την παρέλευση τουλάχιστον δύο (2) ετών από την προηγούμενη αρνητική κρίση.

3. Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 16 του ν. 4009/2011 (Α ́ 195) η λέξη «τετραετή» αντικαθίσταται με τη λέξη «τριετή».

4. Μετά το τρίτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 23 του ν. 4009/2011 (Α ́ 195) προστίθεται φράση ως εξής:
«Το ποσοστό της κατηγορίας αυτής των καθηγητών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 5% των καθηγητών της Σχολής κάθε ακαδημαϊκό έτος».

Σχετικά με τη νέα διάταξη ο τομεάρχης παιδείας του Ποταμιού Γ. Μαυρωτάς , με δήλωσή του τονίζει τα εξής:

«Με πονηρό τρόπο, δηλαδή με εμβόλιμη «νομοτεχνική βελτίωση» (25 γραμμών!) σε άσχετο άρθρο ήδη κατατεθείσας εκπρόθεσμης τροπολογίας, πέρασε από τη Βουλή στο χθεσινό νομοσχέδιο για τις «Ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και διαπολιτισμική εκπαίδευση κι άλλες διατάξεις» μια διάταξη που είχαμε «αποκρούσει» τον περασμένο Μάιο.

Αφορούσε στην ένταξη σε προσωποπαγείς θέσεις μελών Δ.Ε.Π. (χωρίς ανοικτή πρόσκληση) των υπηρετούντων ως Ε.Ε.Π. και Ε.Δ.Ι.Π. στα Α.Ε.Ι. Μάλιστα τότε, η Αναπληρώτρια Υπουργός κα. Αναγνωστοπούλου είχε συμφωνήσει και απέσυρε τη συγκεκριμένη τροπολογία, η οποία θα ανέτρεπε πλήρως τον προγραμματισμό των Πανεπιστημίων. Ένα θέμα που ασφαλώς χρειάζεται διάλογο και συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων και όχι να περνάει «εν κρυπτώ και παραβύστω».

Ισμήνη Χαραλαμποπούλου
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ