20 Σεπτεμβρίου 2016

Το τεχνολογικό θαύμα της F1

Τα μονοθέσια κινούνται πιο γρήγορα παρότι 17% βαρύτερα ενώ καταναλώνουν 35% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με το 2013

Το προηγούμενο Σάββατο στη Σιγκαπούρη ο Ρόσμπεργκ στην προσπάθεια που του έδωσε την pole πέτυχε χρόνο 1:42.5 δηλαδή διένυσε την απόσταση των 5.065m της Μαρίνα Μπέι με μέση ωριαία ταχύτητα 177km/h. Σημειώστε πως η συγκεκριμένη διαδρομή έχει 23 στροφές, τις περισσότερες από κάθε άλλη πίστα στη F1 σήμερα. Το προηγούμενο απόλυτο πέρασμα ανήκε στο Φέτελ με τη Red Bull από το 2013, ο Γερμανός πρωταθλητής είχε πετύχει τότε χρόνο 1:42.8. Όταν η F1 πήγε για πρώτη φορά στη Μαρίνα Μπέι το 2008 ο Μάσα είχε πετύχει παίρνοντας την pole χρόνο 1:44.8. Ενδιαφέρον έχει να τονίσουμε επίσης ότι το 2014 ο Χάμιλτον πήρε την pole με 1:45.681 την πρώτη χρονιά της υβριδικής εποχής για τη F1. Η Σιγκαπούρη προσφέρεται για ανάλυση καθώς δεν υπάρχουν σημαντικές μεταβολές στην πίστα από το 2008 έως σήμερα αν εξαιρέσει κανείς το σικέιν στη στροφή 10. Πρέπει να σημειώσουμε ότι ο φετινός χρόνος του Ρόσμπεργκ σημειώθηκε με την πάρα πολύ μαλακή γόμα της Pirelli η οποία δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια.

Η διακύμανση της pole:

2008 1:44.8
2013 1:42.8
2014 1:45.7
2016 1:42.5

Το 2013 τα μονοθέσια ζύγιζαν 600kg ενώ φέτος ζυγίζουν 702kg κατ’ ελάχιστον. Το επιπλέον κατά 18% βάρος οφείλεται στην υβριδική τεχνολογία (σ.σ: μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες κ.α.).

Συμβαίνει λοιπόν το εξής αξιοθαύμαστο: Η F1 έγινε πιο αργή 3 sec στο γύρο με το πέρασμα στην υβριδική εποχή. Χρόνος που ανακτήθηκε στο σύνολό του και φέτος τα μονοθέσια είναι πιο γρήγορα όχι μόνο σε απόλυτο ρυθμό αλλά και σε ρυθμό αγώνα. Πέρυσι ο Ρικιάρντο με ίδια γόμα (σ.σ: πολύ μαλακή) είχε πετύχει ταχύτερο γύρο αγώνα με 1:50 φέτος πέτυχε 1:47. Τεράστια διαφορά από τη μια χρονιά στην άλλη. Διαφορά η οποία οφείλεται στην εξέλιξη των υβριδικών μηχανών (Mercedes, Renault, Honda, Ferrari) στην βελτίωση της αεροδυναμικής και στην εξέλιξη των ελαστικών.


Συνοψίζουμε τα μονοθέσια παρότι 18% βαρύτερα από το παρελθόν κινούνται εξίσου γρήγορα αλλά λόγω υβριδικής τεχνολογίας χρειάζονται 35% λιγότερο καύσιμο. Αυτό είναι ένα τεχνολογικό θαύμα! Όλες αυτές οι γνώσεις που αποκομίζουν οι μηχανικοί θα περάσουν αύριο στα μοντέλα παραγωγής. Mercedes, Renault, Honda, Ferrari εξελίσσουν τεχνολογία αιχμής με βάση την οποία θα μειωθούν οι εκπομπές ρύπων του στόλου τους ενώ η Pirelli αποκτά σημαντικό προβάδισμα στην κατασκευή σπορ ελαστικών P Zero. Δεν είναι τυχαία η κυριαρχία της Ιταλικής εταιρείας στα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης στα σπορ μοντέλα.

Τάκης Πουρναράκης
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ