Τα μονοθέσια κινούνται πιο γρήγορα παρότι 17% βαρύτερα ενώ καταναλώνουν 35% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με το 2013
Η διακύμανση της pole:
2008 1:44.8
2013 1:42.8
2014 1:45.7
2016 1:42.5
Το 2013 τα μονοθέσια ζύγιζαν 600kg ενώ φέτος ζυγίζουν 702kg κατ’ ελάχιστον. Το επιπλέον κατά 18% βάρος οφείλεται στην υβριδική τεχνολογία (σ.σ: μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες κ.α.).
Συμβαίνει λοιπόν το εξής αξιοθαύμαστο: Η F1 έγινε πιο αργή 3 sec στο γύρο με το πέρασμα στην υβριδική εποχή. Χρόνος που ανακτήθηκε στο σύνολό του και φέτος τα μονοθέσια είναι πιο γρήγορα όχι μόνο σε απόλυτο ρυθμό αλλά και σε ρυθμό αγώνα. Πέρυσι ο Ρικιάρντο με ίδια γόμα (σ.σ: πολύ μαλακή) είχε πετύχει ταχύτερο γύρο αγώνα με 1:50 φέτος πέτυχε 1:47. Τεράστια διαφορά από τη μια χρονιά στην άλλη. Διαφορά η οποία οφείλεται στην εξέλιξη των υβριδικών μηχανών (Mercedes, Renault, Honda, Ferrari) στην βελτίωση της αεροδυναμικής και στην εξέλιξη των ελαστικών.
Συνοψίζουμε τα μονοθέσια παρότι 18% βαρύτερα από το παρελθόν κινούνται εξίσου γρήγορα αλλά λόγω υβριδικής τεχνολογίας χρειάζονται 35% λιγότερο καύσιμο. Αυτό είναι ένα τεχνολογικό θαύμα! Όλες αυτές οι γνώσεις που αποκομίζουν οι μηχανικοί θα περάσουν αύριο στα μοντέλα παραγωγής. Mercedes, Renault, Honda, Ferrari εξελίσσουν τεχνολογία αιχμής με βάση την οποία θα μειωθούν οι εκπομπές ρύπων του στόλου τους ενώ η Pirelli αποκτά σημαντικό προβάδισμα στην κατασκευή σπορ ελαστικών P Zero. Δεν είναι τυχαία η κυριαρχία της Ιταλικής εταιρείας στα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης στα σπορ μοντέλα.
Τάκης Πουρναράκης
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ