10 Νοεμβρίου 2016

«Έχασε τη μάχη» για το εμπορικό του σήμα ο κύβος του Ρούμπικ

Δεν αποτελεί εμπορικό σήμα το σχήμα του κύβου του ρούμπικ σύμφωνα με την απόφαση του κορυφαίου Γενικού Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

To παιχνίδι το οποίο δημιουργήθηκε το 1974 από τον Ούγγρο Έρνο Ρούμπικ είναι δημοφιλές στους νέους και στους γηραιότερους, με περισσότερα από 350 εκατομμύρια διάσημα κυβάκια να κυκλοφορούν παγκοσμίως.

Η βρετανική εταιρεία «Επτά Πύργοι» η οποία διευθύνει τα πνευματικά δικαιώματα του κύβου του ρούμπικ καταχώρησε το 1999 το σχήμα του κύβου, ως ευρωπαϊκό εμπορικό σήμα με το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO).

Αλλά η γερμανική εταιρεία κατασκευής παιχνιδιών Simba Toys έκανε το 2006 προσφυγή στο Γενικό δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το εμπορικό σήμα του κύβου με αίτημα την ακύρωση της απόφασης του EUIPO.

Mάλιστα σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία η περιστρεφόμενη ικανότητα του κύβου θα πρέπει να αποτελεί ευρεσιτεχνία και όχι εμπορικό σήμα, σήμα κατατεθέν.

Τα διπλώματα ευρεσιτεχνίες επιτρέπουν στους εφευρέτες να εμποδίζουν τους ανταγωνιστές από το να χρησιμοποιούν τις δημιουργίες τους χωρίς την έγκρισή τους για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ενώ τα εμπορικά σήματα δίνουν στους κατόχους των πνευματικών δικαιωμάτων «ένα αποκλειστικό και αέναο δικαίωμα στο σχέδιο, τη φράση ή τις λέξεις στο λογότυπο για όσο χρονικό διάστημα το χρησιμοποιούν».

Η EUIPO θα πρέπει τώρα να εκδώσει νέα απόφαση με βάση την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

Πηγή: http://www.skai.gr/news/lifestyle/article/330344/ehase-ti-mahi-gia-to-eboriko-tou-sima-o-kuvos-tou-roubik