15 Δεκεμβρίου 2016

Starbucks: Τυχαία ή όχι τα ορθογραφικά λάθη στα ποτήρια του καφέ;

Φαίνεται να ακολουθείται τόσο ευλαβικά αυτή η συνήθεια, που πάει πια να είναι τυχαία...

Δεν είναι λίγες οι φορές που κάποιος μπορεί να γράψει λάθος ένα ασυνήθιστο και σπάνιο όνομα.

Η αλυσίδα Starbucks όμως το έχει παρακάνει με το συγκεκριμένο θέμα σε τέτοιο βαθμό που προκαλεί εντύπωση και μάλιστα πολλοί αναρωτιούνται αν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη επιδίωξη πίσω από αυτή την “πολιτική” που ακολουθούν τα καταστήματα της.

Σίγουρα υπάρχουν πολλές δικαιολογίες να σκεφτεί κανείς. Θα μπορούσε ο υπάλληλος να είναι κουρασμένος ή αγχωμένος και να παρακούσει. Ίσως ο πελάτης να τύχει να προφέρει το όνομά του σιγά και σε συνδυασμό με την δυνατή μουσική να μην ακουστεί σωστά. Εικασίες μπορούν να γίνουν πολλές. Αλλά για ένα επαναλαμβανόμενο γεγονός αξίζει να μελετήσουμε και το γιατί, και όχι μόνο το πώς...

Πράγματι στην αρχή όντως μια μικροπαρεξήγηση ήταν αρκετή για να γράψει ο υπάλληλος λανθασμένα το όνομα του πελάτη. Παρ' όλα αυτά, όταν σταδιακά όλο και περισσότεροι καταναλωτές των ροφημάτων της Starbucks δημοσίευαν στα social media τα ορθογραφικά λάθη, οι ιθύνοντες της εταιρίας συνειδητοποίησαν ότι ήταν καλύτερο για την έκθεση και την διαφήμιση του brand name της, να γίνονται εμμέσως πλην σαφώς σκόπιμα αυτά τα «λάθη».

Ο λόγος είναι προφανής. Την ώρα που κάποιος αναρτά μια φωτογραφία του ροφήματός του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχολιάζοντας αστειευόμενος το επαναλαμβανόμενο πλέον λάθος αναφορικά με την ορθογραφία του ονόματός του, η εταιρία πετυχαίνει την έμμεση και δωρεάν διαφήμισή της.

Έτσι τα Starbucks εισχωρούν στο υποσυνείδητο του πιθανού πελάτη και έλκουν ακόμα περισσότερο κόσμο να τα επισκεφθεί.

Εν ολίγοις, η υποσυνείδητη και “υπόγεια” διαφήμιση στα καλύτερά της!

Φυσικά κάτι τέτοιο το αρνούνται κατηγορηματικά τα στελέχη της πολυεθνικής εταιρίας.
«Ποτέ δεν έχουμε ζητήσει από υπάλληλό μας να γράψει επίτηδες λάθος όνομα πελάτη» ήταν τα λόγια εκπροσώπου του γραφείου τύπου της εταιρίας.