04 Ιανουαρίου 2017

ΘΑ ΔΙΟΡΙΣΕΙ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ! Ο Παππάς ξηλώνει τη διοίκηση της ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές

της Μαριάννας Τζάννε

Ραγδαίες εξελίξεις και σημαντικές αλλαγές στην ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές, την θυγατρική των Ελληνικών Ταχυδρομείων προμηνύει η απόφαση των ΕΛΤΑ για ξήλωμα της διοίκησης της εταιρείας που έχει οριστεί από τον υπουργό Υποδομών Χρίστο Σπίρτζη.

Μετά τον τελευταίο ανασχηματισμό, η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων έχει περάσει στο νεοσύστατο υπουργείο Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, στο οποίο προΐσταται ο κ. Νίκος Παππάς και επομένως οι αλλαγές που δρομολογούνται φέρουν την δική του σφραγίδα.

Σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Διαύγεια, παραμονές Χριστουγέννων, τα ΕΛΤΑ που προορίζονται για το Υπερταμείο, συγκαλούν έκτακτη γενική συνέλευση στις 13 Ιανουαρίου με μοναδικό θέμα την αλλαγή του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.

Το τελευταίο διάστημα, η διοίκηση των ΕΛΤΑ και οι εργαζόμενοι χρεώνουν μία σειρά από λανθασμένους χειρισμούς στην διοίκηση της Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ που κοστίζουν σε χρήμα αλλά και κύρος στα ελληνικά ταχυδρομεία.

Η θυγατρική των ΕΛΤΑ (Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ) κόπηκε σε πρώτη φάση από τον διαγωνισμό της Ελληνικής Αστυνομίας για την διανομή των διαβατηρίων. Ο λόγος είναι ότι στον φάκελο που υποβλήθηκε υπήρχε ένας λάθος δικαιολογητικό που παρέπεμπε σε διαγωνισμό του ΕΟΠΠΥ!

Στο διαγωνισμό έχει μείνει η ACS του ομίλου Φέσσα και τα ΕΛΤΑ έχουν υποβάλλει ένσταση για να ανατρέψουν το αποτέλεσμα.

Στην απώλεια αυτή προστίθεται και η φυγή άλλου ένα πελάτη, της ΕΥΔΑΠ, η οποία μετά από ένα οξύτατο πόλεμο με την ACS που διήρκεσε τρία χρόνια πέρασε στο δίκτυο της τελευταίας τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το συμβόλαιο υπογράφτηκε με τον ανταγωνιστή των ΕΛΤΑ, παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με την διοίκηση αυτά είχαν προσφέρει τιμή 0,39 ευρώ ανά λογαριασμό αντί για 0,42 ευρώ που είχε προσφέρει η ανταγωνίστρια εταιρεία.

Συνολικά με τον αποκλεισμό τους από τους δύο διαγωνισμούς τα Ελληνικά Ταχυδρομεία –εάν χαθεί οριστικά και η μάχη με τα διαβατήρια -εμφανίζουν απώλειες εσόδων άνω των 20 εκατ. Ευρώ.

Στην αγορά των ταχυμεταφορών ψιθυρίζεται πάντως ότι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν το συμβόλαιο που είχε δρομολογήσει να υπογράψει η ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές με εταιρεία στην Βόρεια Ελλάδα πριν λίγο καιρό, υπόθεση για την οποία διεξάγεται εσωτερικός έλεγχος. Με βάση καταγγελία που έγινε προς την διοίκηση, η εταιρεία αυτή ήταν ανύπαρκτη και κατά πληροφορίες και χωρίς άδεια και έτσι η σύμβαση ναυάγησε. Για αφήγημα που στερείται ουσίας κάνει λόγο η διοίκηση της θυγατρικής των ΕΛΤΑ, η οποία διορίστηκε τον περασμένο Ιούλιο, υποστηρίζοντας ότι ο τζίρος της ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές έχει αυξηθεί περί το 15%-20% τους τελευταίους μήνες σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

Οι εξελίξεις στο μέτωπο της ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα στα όσα διαδραματίζονται το τελευταίο διάστημα στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, που βρίσκονται αντιμέτωπα με δραματική συρρίκνωση του μεταφορικού τους έργου και με σημαντικές δυσκολίες χρηματοδότησης εξαιτίας των εμποδίων που βάζει το δημόσιο στην καταβολή της επιδότησης για την λειτουργία της καθολικής υπηρεσίας.

Τα ΕΛΤΑ, διεκδικούν αποζημιώσεις περί τα 200 εκ. ευρώ για την λειτουργία τους ως πάροχος καθολικών υπηρεσιών την περίοδο 2013-2016, έχοντας την υποχρέωση να συντηρούν υποκαταστήματα και 1000 αγροτικούς διανομείς σε όλη την Ελλάδα για να φτάνουν και στο πιο απομακρυσμένο χωριό της υπαίθρου. Το υπουργείο Υποδομών ανακάλεσε προ μηνών αίτημα των ΕΛΤΑ για κρατική ενίσχυση ύψους 50 εκ. ευρώ που βασιζόταν σε κοστολογική μελέτη της Price Water House. Το θέμα έχει ανοίξει τον ασκό του Αιόλου με τα ΕΛΤΑ να υποστηρίζουν ότι αποτελεί το κόστος λειτουργίας για την καθολική υπηρεσία και ότι θα τα διεκδικήσουν μέχρι τελικής πτώσεως.

http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/epixeiriseis/313376-ksilonoun-tin-dioikisi-tis-elta-taximetafores