04 Ιανουαρίου 2017

Ένας «ΕΦΚΑ» υπό...κατασκευή- Μπήκαν οι ταμπέλες, αλλά στην ουσία είναι όλα στον «αέρα»!

ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ, ΩΣΤΟΣΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΠΟΛΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΝΟΝΙΚΑ...

Εδώ και αρκετό καιρό έχει προαναγγελθεί η ενοποίηση όλων των ασφαλιστικών φορέων σε έναν, στον οποίο θα υπάγονται εφεξής όλοι οι μισθωτοί και οι ελεύθεροι επαγγελματίες. Θεωρητικά από 1/1/2017, ο ΕΦΚΑ υφίσταται, όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, αφού οι ασφαλισμένοι βρίσκονται μπροστά σε ένα νέο εγχείρημα που έχει πολλά κενά και ουσιαστικές παραλείψεις.
Της Αμέλιας Αναστασάκη

«Έφτασε η εποχή του ΕΦΚΑ... Ο ΕΦΚΑ το ξέρει;»

Μετά τις μειώσεις, τις περικοπές συντάξεων, μερισμάτων και εφάπαξ, την παροχή μίας «υποτιθέμενης 13ης σύνταξης» και πολλές «ασφαλιστικές εμπλοκές», το Υπουργείο Εργασίας αποφάσισε να περάσει σε μία νέα εποχή. Στην εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Κανείς δεν μπορεί να πει ότι ένα τέτοιο βήμα είναι λάθος και ότι δεν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο η κυβέρνηση συνεχίζει να ξεχνά πως μία τέτοια μετάβαση χρειάζεται σωστή οργάνωση, χρόνο, καλή προετοιμασία, εμπειρία, ωρίμανση, και όχι μόνο ταμπέλες, «τίτλους» και συνεντεύξεις τύπου για το «θεαθήναι»! 

Αυτή τη φορά, το Υπουργείο Εργασίας δίνει ρεσιτάλ ερασιτεχνισμού... Και όχι γιατί αποφάσισε να εκσυγχρονίσει το παλαιωμένο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας, αλλά γιατί το έκανε άκρως ερασιτεχνικά. Ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Τάσος Πετρόπουλος κατά τη παρουσίαση των λειτουργιών του ΕΦΚΑ, δήλωσε ότι «μπαίνει τέλος στην γραφειοκρατία, και ότι οι ασφαλισμένοι δεν θα χρειάζεται να πηγαίνουν στα καταστήματα εξυπηρέτησης». Σύμφωνα με τον κ. Πετρόπουλο μπορεί να μπαίνουν στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ, efka.gov.gr, ή να καλούν στο 1555 για να ενημερωθούν για όσα θέματα επιθυμούν οι πολίτες.

Εύλογες απορίες

- Οι συνταξιούχοι είναι έτοιμοι για κάτι τέτοιο; Έχουν όλοι υπολογιστή στο σπίτι τους ή προσβασιμότητα σε τέτοιες υπηρεσίες; Θα μπορούν να αντεπεξέλθουν στις προσδοκίες του Υπουργείου τόσο γρήγορα;

- Πώς θα εξυπηρετηθούν 4,2 εκατομμύρια ασφαλισμένοι μέσω μίας ιστοσελίδας, στην οποία -όπως «δηλώνεται»- είναι υπό...κατασκευή, και πολλές από τις υπηρεσίες της δεν είναι ακόμα προσβάσιμες;

Στην πράξη, όποιος ασφαλισμένος επιδιώξει να μπει στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ(efka.gov.gr), σε πρώτη φάση θα δει αυτό... (υπό κατασκευή= under construction)! 


Εάν ένας συνταξιούχος σε δεύτερη φάση, καταφέρει να μπει στην ιστοσελίδα και επιχειρήσει να κάνει ηλεκτρονικά αίτηση για συνταξιοδότηση, θα δει αυτό.... (και θα πρέπει να περιμένει μέχρι τις 16 Ιανουαρίου, βάσει όσων είπε ο Τάσος Πετρόπουλος).



- Πώς θα εξυπηρετηθούν μέσω του 1555 και των 25 υπαλλήλων του call center, 4,2 εκατομμύρια ασφαλισμένοι; Το Υπουργείο Εργασίας μας μοίρασε τις παρακάτω πληροφορίες...



Με τι χρήματα «υπόσχεται» ο ΕΦΚΑ πως θα πληρώσει όλες τις εκκρεμείς συντάξεις;

Μάλλον «λεφτά υπάρχουν» ή κάποιοι ζουν σε άλλο κόσμο... Διαφορετικά δεν εξηγούνται όσα δήλωσε ο Υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης σχετικά με την αποπληρωμή μέχρι τις 31/12/2017, τόσο όλων των εκκρεμών συντάξεων, όσο και των μερισμάτων και εφάπαξ! Μάλιστα Αχτσιόγλου και Πετρόπουλος διαβεβαίωσαν ότι από το τέλος του 2017 και μετά, «η απονομή της σύνταξης θα γίνεται εντός τριμήνου από την υποβολή της αίτησης». 

Διαβάστε παρακάτω σχετικό απόσπασμα από όσα «λέει» πως θα κάνει το Υπουργείο Εργασίας:



Πάντως, το κοινό -σύμφωνα πάντα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Εργασίας- θα μπορεί να εξυπηρετηθεί και από τα γνωστά καταστήματα των φορέων, τα οποία και συνεχίζουν να λειτουργούν. Μάλιστα, οι πληρωμές των εισφορών γίνονται μέσω της τράπεζας που επιλέγει ο ασφαλισμένος.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης, όλα θα κυλήσουν ομαλά από τις 16/1/2017! Δηλαδή σε 12 ημέρες από σήμερα, όλα θα «δουλεύουν ρολόι»... Ίδωμεν...